0

مدیرعامل گوگل از ارتقای چت بات Bard به مدل‌های زبانی پیشرفته‌‌تر خبر داد

مدیرعامل گوگل از ارتقای چت بات Bard به مدل‌های زبانی پیشرفته‌‌تر خبر داد
بازدید 28


مدیرعامل گوگل خبر از ارتقای چت بات Bard به مدل زبانی پیشرفته‌تری داد. به گفته وی، چت‌بات هوش مصنوعی Bard به‌زودی به مدل PaLM ارتقا خواهد یافت.

رقابت در دنیای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روزبه‌روز تنگاتنگ‌تر می‌شود، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون مدیرعامل گوگل، «سوندار پیچای»، اعلام کرده که چت بات Bard به‌زودی به مدل زبانی پیشرفته‌تری ارتقا خواهد یافت.

گوگل از مدل‌های زبانی گوناگونی برخوردار بود که می‌تواند براساس آن‌ها، چت‌بات ایجاد کند. به طور قطع هر چقدر مدل زبانی پیشرفته‌تر و جامع‌تر باشد، چت‌بات ایجاد شده مبتنی بر آن هم عملکرد بهتری را به ثبت خواهد رساند. درحال‌حاضر گوگل قصد انجام چنین عملی را برای بارد دارد.

به هر حال باید در انتظار نتیجه ارتقای چت‌بات هوش مصنوعی Bard باشیم. شاید این چت‌بات یک چالش واقعی برای ChatGPT و بینگ مایکروسافت باشد.

در همین راستا سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل طی گفت‌وگو با پادکست Hard Fork نیویورک تایمز، ضمن اعلام خبر ارتقای بارد به مدل‌های زبانی پیشرفته‌تر بیان داشت: «بدون شک مدل‌های زبانی توانمندتری داریم. به‌زودی – حتی شاید زمانی که این پادکست پخش می‌شود – ما Bard را به برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر PaLM ارتقا خواهیم داد تا توانایی‌های بیشتری را به این چت‌بات بیاورند؛ توانایی‌های بیشتری در زمینه استدلال، کدنویسی و پاسخ‌گویی بهتر به سؤالات ریاضی. شما تا یک هفته دیگر این پیشرفت را مشاهده خواهید کرد.»

بیشتر بخوانید: کمک گرفتن از تیم Google Assistant برای توسعه چت بات بارد (Bard) ؛ گوگل از قافله عقب ماند

ارتقای چت بات Bard گوگل

پیچای در ادامه این پادکست افزوده که هم‌اکنون چت‌بات هوش مصنوعی Bard مبتنی بر یک نسخه سبک و کارآمد LaMDA بوده؛ یک مدل زبانی هوش مصنوعی که روی مکالمات متمرکز است. از طرفی مدل زبانی PaLM در قیاس با LaMDA مدل جدیدتری به‌شمار آمده و همچنین بزرگ‌تر است. براساس ادعای گوگل، این مدل در حوزه استدلال و کدنویسی هم به‌طور چشمگیری توانایی بالاتری نسبت به LaMDA دارد.

چت‌بات هوش مصنوعی Bard نخستین مرتبه در تاریخ 1 فروردین‌ماه 1402 (21 مارس) به‌طور عمومی برای کاربران عرضه شد، بااین‌حال تا به امروز عملکرد موفقی به ثبت نرسانده و موفق به جذب کاربران ChatGPT و حتی چت‌بات بینگ نشده است. البته این عدم موفقیت کاملا مرتبط به عملکرد ضعیف بارد نسبت به دو رقیب خود است.

چت بات Bard

طبق اعلام پیچای، یکی از دلایلی که توانایی‌های بارد را با ضعف روبرو ساخته، به احتیاط بالای گوگل ربط دارد. افزون‌براین، پیچای صحبت با بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین را تأیید کرده، بااین‌حال از طرفی دیگر اعلام «کد قرمز» جهت توسعه با سرعت بالاتر چت‌بات را تکذیب کرده است. اما طبق اعلام مدیرعامل گوگل احتمالاً بعضی کارمندان در ایمیل خود از عبارت کد قرمز استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارتقای چت بات Bard به یک مدل زبانی پیشرفته‌تر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید