0

مدیرعامل لجستیک بازار: پویایی اکوسیستم با معماری مرجع تضمین می‌شود

مدیرعامل لجستیک بازار: پویایی اکوسیستم با معماری مرجع تضمین می‌شود
بازدید 76

[ad_1]

دکتر «شهروز معاون» با حضور در پنل «زیرساخت» در رویداد «زی بوم 2022» تاکید کرد برای تضمین پویایی اکوسیستم باید به معماری مرجع تکیه کرد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، مدیر عامل لجستیک بازار گفت با معماری مرجع، کسب و کارهای مختلف در اکوسیستم ایجاد شده و بازیگران جدید در جای خود قرار می‌گیرند.

به گفته وی معماری مرجع، نقشه راه است که می‌گوید از کجا به کجا رفته و جایگاه هر بازیگر کجاست و نقش هر کدام چیست و بازیگران اضافه شده با کدام بازیگران می‌توانند تعامل داشته باشند.

دکتر معاون تاکید کرد:” به عنوان مثال وقتی با همراه اول در زمینه IOT وارد تفاهم شدیم، این بازیگر به اکوسیستم ما اضافه شد. سپس کل مجموعه و خدمات «آی او تی» در اختیار همراه اول قرار گرفت و کمتر از دو هفته آماده عملیات شدیم.”

مدیرعامل لجستیک بازار افزود: ” این اتفاق نشان دهنده این است که معماری مرجع، کمک کننده بوده و نه تنها محدودکننده نیست بلکه می‌توانیم از نمونه و الگوی معماری استفاده کرده و کارهای لازم را در اکوسیستم انجام دهیم.”

وی تاکید کرد: ” وجود معماری، تضمین کننده وجود آلترناتیوها هم هست. می‌توان اِلِمان‌های مختلف را با هم جابجا کرده ذات پویایی اکوسیستم به این بر می‌گردد که امکان جایگزینی وجود داشته باشد. چیزی که در اکوسیستم و طراحی و تدوین معماری در نظر گفت می شودمباحثی است که در دیجیتال اکوسیستم می‌بینیم. در اینجا بازیگران خاصی مانند توازن ‌سازها ایجاد شده که نقش آفرینی زیادی می‌کنند. گیت وی‌ها نیز مسیر دسترسی به سرویس‌ها می‌شوند. همچنین بروکرها نقش اساسی را ایفا می‌کنند.”

دکتر معاون افزود:” در لجستیک بازار سعی کردیم بخش عمده‌ای از این پلتفرم را به وجود بیاوریم و گام بر‌داریم. پلتفرم تمام ناشدنی بوده و مانند نرم افزار زنده عمل کرده و با اضافه شدن بازیگران نیاز به بازتعریف و به روزرسانی دارد. «وفق پذیری» از سوی بازیگران نیز پویایی اکوسیستم را تضمین می‌کند.”

مدیرعامل لجستیک بازار گفت:”با توجه به تنوع بازیگران در اکوسیستم امکانات مختلفی مانند SaaS {یک بازیگر علاقه‌مند به استفاده از نرم افزار به عنوان سرویس است} و PaaS {بازیگران پلتفرم را به عنوان سرویس استفاده می‌کنند} فراهم کرده‌ایم. بدین ترتیب، توسعه و تغییر انجام شده و در اختیار بازیگران قرار داده می‌شود. تنوع زیرساخت در لجستیک بازار این امکان را می‌دهد بازیگران با هر نوع بیزینس مدل و کارکردی روی پلتفرم ما ایفای نقش کنند.”

دکتر معاون از ساخت پلتفرم‌های همکارانه Collaborative در لجستیک بازار یاد کرد و گفت :” سعی داریم محیط‌ها را نه صرفا برای توسعه دهندگان نرم افزاری، بلکه برای بازیگران کسب و کاری ایجاد کنیم. از همه بازیگران دعوت می‌کنیم تا بیایند و با همکاری با یکدیگر در قالب استاندارد مورد توافق همه بتوانند کارهای بهتری را ارائه دهند.”

گفتنی است پنل زیرساخت در رویداد یک روزه «زی بوم 2022» با حضور دکتر جهانبخش به عنوان دبیر پنل، دکتر شهروز معاون مدیرعامل لجستیک بازار، مهندس آیدین صدیق مدیر پروژه پلتفرم لجستیکی در زی بوم، دکتر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون و مهندس شاهین میرزایی مدیر عامل شرکت «تی تک» برگزار شد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید