0

مدیاتک دایمنسیتی 6020 با لیتوگرافی 7 نانومتری معرفی شد

مدیاتک دایمنسیتی 6020 با لیتوگرافی 7 نانومتری معرفی شد
بازدید 81

[ad_1]

تراشه اقتصادی مدیاتک دایمنسیتی 6020 در سکوت خبری معرفی شد. این تراشه با معماری 7 نانومتری معرفی شده و احتمالا کاربرد آن برای دستگاه‌های فایوجی با قیمت کمتر از 300 دلار خواهد بود.

این تراشه درواقع نخستین نسل از سری دایمنسیتی 6 به حساب می‌آید. قبل از این مدیاتک تراشه‌های 5G ساخت خود را در سری دایمنستی 7، 8 و 9 عرضه کرده بود و با توجه به شماره آن باید گفت که این تراشه، اقتصادی‌ترین تراشه‌ این برند تایوانی خواهد بود. در حقیقت معماری 7 نانومتری به‌کارگرفته شده در آن هم مهر تاییدی بر همین موضوع است.

بیشتر بخوانید: بزرگترین کارخانه تراشه‌سازی جهان در کره جنوبی ساخته می‌شود

مشخصات تراشه اقتصادی مدیاتک دایمنسیتی 6020

در قسمت پردازنده مرکزی یا CPU با یک تراشه هشت هسته‌ای روبرو هستیم که متشکل از 2 هسته قوی Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز است. این پردازنده مرکزی از نوع 64 بیتی بوده و پشتیبانی از حافظه رم LPDDR4X با حداکثر فرکانس 2133 مگاهرتز و حافظه داخلی UFS 2.2 را به همراه خواهد داشت.

در بخش اتصالات این تراشه مجهز به بلوتوث 5.1، وای فای 5 و اتصال 5G است. محصول جدید شرکت تایوانی به‌منظور مسیریابی نیز از استانداردهای متعدد GPS، گلوناس، گالیله، BeiDou، QZSS و NavIC بهره می‌برد.

مدیاتک دایمنسیتی 6020

در قسمت پردازنده گرافیکی GPU از مدل Arm Mali-G57 MC2 به‌منظور ارائه توانی مشابه تراشه دایمنستی 700 بهره گرفته شده است. این پردازنده امکان پشتیبانی از نمایشگرهایی تا رزولوشن FHD+ (معادل رزولوشن 2520 در 1080 پیکسل) و رفرش‌ریت 120 هرتز را دارد. البته رفرش‌ریت 120 هرتز به صورت اختیاری روی این تراشه عرضه خواهد شد.

با این پردازنده گرافیکی امکان ضبط و پخش ویدیو 2K یا FHD با نرخ 30 فریم‌برثانیه فراهم است. ویدیوهای HEVC و H.264 هم امکان نمایش را خواهند داشت. دوربین اصلی تکی نیز تا حداکثر رزولوشن 64 مگاپیکسلی را پشتیبانی کرد اما قادر خواهد بود تا از 2 دوربین 16 مگاپیکسلی هم بهره ببرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی مدیاتک دایمنسیتی 6020 و مشخصات آن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید