0

مدل هوش مصنوعی MinD-Video با قابلیت تبدیل امواج مغزی به ویدیو معرفی شد!

مدل هوش مصنوعی MinD-Video با قابلیت تبدیل امواج مغزی به ویدیو معرفی شد!
بازدید 51


تبدیل امواج مغزی به ویدیو توسط یک مدل هوش مصنوعی به‌نام MinD-Video معرفی شد. در ادامه به بررسی این تکنولوژی جدید هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

مدل هوش مصنوی MinD-Video با ویژگی تبدیل امواج مغزی به ویدیو توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ رونمایی شد. با این وجود و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی دانشمدان در آینده قادر خواهند بود که رابطه بین مغز و ماشین و حتی تفسیر و امکان دیدن رویا را ببینند.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: جایزه میلیون دلاری OpenAI برای برترین ایده‌های نظارت بر هوش مصنوعی

تبدیل امواج مغزی به ویدیو با هوش مصنوعی MinD-Video فراهم شد

محققان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ ادعا می‌کند هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند سیگنال‌های مغز را به ویدیوهایی با کیفیت بالا تبدیل کند. در این تحقیق، با استفاده از ترکیب الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی، تیم محققان موفق شدند با تحلیل سیگنال‌های الکتروانسفالوگرافی (سیگنال‌های مغزی)، تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا را در حالتی که در ذهن انسان تصور می‌شوند، تولید کنند.

تبدیل امواج مغزی به ویدیو با هوش مصنوعی MinD-Video فراهم شد

همان‌طور که محققان در مقاله‌ خود توضیح می‌دهند، مدل هوش مصنوعی MinD-Video روی داده‌های عمومی fMRI آموزش داده شده‌اند و ویدیوهایی با دقت متوسط ۸۵ درصد تولید می‌کند.

همان‌طور که فیوچریسم اشاره می‌کند، این تحقیقات علاوه‌بر کمک به‌فهم بهتر از فرایندهای داخلی مغز، در آینده می‌توانند کاربردهای فراوانی در حوزه‌هایی نظیر طراحی رابط‌های مغز-ماشین و بهبود درک ما از رؤیاها و تصاویر ذهنی افراد داشته باشند.

اگرچه مدل هوش مصنوعی MinD-Video بسیار شگفت‌انگیز است، اما هنوز با آینده‌ای که در آن می‌توان براساس امواج اطراف جمجمه، ویدویی کاملاً دقیق تولید کرد، فاصله داریم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تبدیل امواج مغزی به ویدیو توسط هوش مصنوعی MinD-Video چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید