0

مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت

مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت
بازدید 214


بنابر جدیدترین خبرها، بلگورود کی 329 به عنوان مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان با توان حمل کلاهک هسته‌ای، رسما در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت.

بلندترین زیردریایی دنیا با قابلیت حمل اژدرهای غول‌پیکر، مجهز به هوش مصنوعی و کلاهک و موتور هسته‌ای، حالا در خدمت نیروی دریایی روسیه قرار گرفته است.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: ارتش آمریکا در صدد ساخت شارژ بی‌سیم پهپاد‌ های این کشور است

بلندترین زیردریایی جهان

این زیردریایی 184 متری با 14 هزار و 700 تن وزن، بلگورود K329 نام دارد و روز جمعه طی مراسمی در کارخانه کشتی‌سازی سومش در شهر سورودوینسک رونمایی شد.

رونمایی از این کشتی بعد از تهدید مسکو که گفت اگر کشتی‌های جنگی بریتانیایی در آب‌های کریمه اوکراین پرسه بزنند، هدف قرار خواهد گرفت، صورت می‌گیرد.

روس‌ها مدعی هستند که بلگورود شناوری تحقیقاتی است که قادر به انجام ماموریت‌های علمی متنوع و عملیات‌های گوناگون نجات در دورافتاده‌ترین مناطق و اعماق آب‌های اقیانوسی است. اما زیردریایی بلگورود در واقع شهری کوچک و شناور در اعماق دریا است که به مجموعه عظیمی از سلاح‌های ویرانگر و قدرتمند مجهز شده است.

مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت

بلگورود دو نیروگاه هسته‌ای 650 ولتی دارد و هر نیروگاه می‌تواند 190 مگاوات انرژی تولید کند و ظاهرا حالا اولین شناوری است که به اژدرهای هسته‌ای بین قاره به نام 2M39 Status-6 یا همان «پوسیدون» مجهز می‌شود. این اژدرهای دوربرد با هوش مصنوعی و مجهز به کلاهک و موتور هسته‌ای غول پیکر هستند که 6 فروند از آن‌ها در بلگورود تعبیه شده است.

اژدر پوسیدون یکی از شش سلاح موسوم به ابر سلاح ولادیمیر پوتین است که با سخنرانی سال 2019 وی شناخته شد و می‌تواند بزرگترین تاسیسات ساحلی را به سادگی نابودکند. اژدری که کلاهک هسته‌ای ویژه آن حاوی مواد منفجره متعارف نیز هست. این ویژگی کلاهک، یعنی داشتن مواد منفجره متعارف و اتمی، نه تنها باعث آسیب فوری به اهداف می‌شود بلکه می‌تواند با ایجاد سونامی رادیواکتیوتیه‌ای، منطقه فرضی را با تشعشعات آلوده کند و ابتکار عمل عملیاتی و بازیابی را از دشمن بستاند.

این سلاح پایدای بسیار بالایی دارد و برخورداری از این پایداری کم‌نظیر، کنترل طولانی آن از هزاران کیلومتر دورتر و بعد از شلیک و قبل از اصابت به هدف را ممکن می‌کند. پوسیدون در واقع سامانه‌ای اتمی است که برای درهم شکستن قابلیت‌های دفاع موشکی ناتو و آمریکا طراحی شده است.

بلگورود همچنین توان حمل پهپادهای دریایی را دارد. پهپاد‌ها درواقع مینی‌ زیردریایی‌های هسته‌ای هستند که می‌توانند از بلگورود خارج شده و برای انجام ماموریت‌های مختلف تا عمق زیاد دریاها و اقیانوس‌ها حرکت کنند.

بلگورود همچنین می‌تواند اشیای نسبتا کوچک را از سطح دریاها بردارد. از دیگر قابلیت‌های این زیردریایی هم باید به قطع یا استراق سمع از کابل‌های ارتباطی در کف دریاها و اقیانوس‌ها اشاره کرد. انجام چنین کاری مستلزم حرکات و مانور ظریف است که البته بلگورود از آن برخوردار است.

این زیردریایی همچنین ابزار دیگری در دست روسیه برای تسلط به قطب شمال است. روسیه حالا پس از چندین دهه کار و تلاش روی این زیردریایی توانسته به یکی از همه‌کاره‌ترین و مخوف‌ترین سلاح‌های خود دست یابد و در نتیجه با بلگورود به شکل قابل توجهی به قدرت اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی خود در انجام حملات از زیردریاها و نابودی شهرها از راه دور بیافزاید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص مخوف ترین و بلندترین زیردریایی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید