0

مخابرات: اگر با هزینه حفظ خطوط تلفن مشکل دارید، جمعش می‌کنیم!

مخابرات: اگر با هزینه حفظ خطوط تلفن مشکل دارید، جمعش می‌کنیم!
بازدید 185


شرکت مخابرات در خصوص افزایش هزینه خطوط تلفن ثابت اعلام کرده که اگر با هزینه حفظ خطوط تلفن مشکل دارید، می‌توانید درخواست جمع‌آوری خط را ثبت کنید.

ماجرای افزایش هزینه خطوط تلفن ثابت در مدت اخیر جنجال‌های زیادی به دنبال داشته است. این شرکت اعلام کرده بود که هزینه ثابتی در قبض‌های تلفن خانگی مشترکین لحاظ خواهیم کرد که مشترکین می‌توانند با آن با چندهزار دقیقه مکالمه رایگان داشته باشند. اما این عمل مخابرات با واکنش تند بعضی دستگاه‌ها و مردم همراه شد و هنوز هم کاملا رفع و رجوع نشده است. اما حالا خبر رسیده است که مخابرات، مردم را تهدید به جمع‌آوری خطوط تلفن ثابت کرده است!

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از ورشکستگی مخابرات در صورت عدم تامین اعتبار خبر داد!

شکایت مشترکین از هزینه حفظ خطوط تلفن و بیانیه مخابرات

معاون امور مشترکین شرکت مخابرات با بیان اینکه سیاست ما پوشش ۲۰ میلیونی فیبرنوری تا پایان این دولت است، در خصوص افرادی که به هزینه نگهداری خط اعتراض دارند گفت: «مشترک می‌تواند درخواست کند تا خط او جمع‌آوری شود یا در مرکز رزرو شود.»

به گزارش دانشجو، داوود زارعیان معاون امور مشترکین شرکت مخابرات در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برخی شهروندان ادعا کردند که تلفن آن‌ها قطع بوده، اما با قبض‌های ۸۰ هزار تومانی و ۱۰۰ هزار تومانی برای دو دوره مواجه شدند، گفت:

ما حدود ۲۹ میلیون تلفن فعال داریم که مشترکین استفاده می‌کنند. تعداد مشترکینی که چنین شرایطی دارند بسیار کم است.

شکایت مشترکین از هزینه حفظ خطوط تلفن و بیانیه مخابرات

وی با بیان اینکه در این حالت نیز شرایط را برای مشترکین فراهم کردیم و مشترک می‌تواند درخواست کند تا خط او جمع‌آوری شود یا اگر از تلفن استفاده نمی‌کنند در مرکز رزرو اعلام کنند، گفت: «در نتیجه شرایط برای مشترک فراهم است. وقتی مشترک به اپراتور اعلام می‌کند که به خط خود نیاز دارد وظیفه اپراتور است تا از آن نگهداری کند.»

براین اساس ما به ازای هر خط ۲۵ هزار تومان به پیمانکار پرداخت می‌کنیم تا خط را نگهداری کند. در نتیجه این اتفاق اصلا عجیب نیست (دریافت هزینه نگهداری خط) و شاید یکی از اتفاقات خوبی باشد که تلفن ثابت را بهره‌ور می‌کند و می‌تواند امکان حرکت در مسیر توسعه را فراهم کند. زارعیان ادامه داد:

براساس مصوبه دولت که اجازه تغییر تعرفه را صادر کرد، ما مکلف شدیم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار فیبر نوری توسعه دهیم. هزینه این کار تقریبا معادل درآمدی است که از این مسیر به دست می‌آید. دوم اینکه باید شبکه انتقال ۱۲ استان را توسعه دهیم به نحوی که بتوانیم امکانات را در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دهیم.

براساس برآورد انجام شده درآمد‌های حاصل از افزایش تعرفه به اندازه اجرای این دو تکلیف قانونی نیز نخواهد بود. با این وجود ما الحاقیه پروانه را امضا کردیم تا کار توسعه آغاز شود.

معاون امور مشترکین شرکت مخابرات در پاسخ به سوالی در مورد عدم وجود شماره تلفن برای افرادی که به دفاتر مخابرات مراجعه می‌کنند، گفت: «این اتفاق نامبارکی است و ما نیز قبول داریم. به سبب ۱۹ سال عدم تغییر در تعرفه‌ها توسعه در برخی مناطق رخ نداده است. خوشبختانه با سیاست اخیر دولت در بحث توسعه فیبر نوری، در همه مناطق به ویژه در مواردی که این مشکل وجود دارد فیبرنوری واگذار خواهیم کرد. بر روی این بستر هم امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد و هم اینکه مشترکین می‌توانند خدمات تلفن ثابت را دریافت کنند.»

شکایت مشترکین از هزینه حفظ خطوط تلفن و بیانیه مخابرات
هزینه حفظ خطوط تلفن

وی در پاسخ به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای توسعه فیبرنوری در شهر‌های مختلف گفت:

دولت تقسیم بندی انجام داده و برای شهر‌های کوچک مشموق‌هایی در نظر گرفته شده است. در کلان شهرها، اما به دلیل امکاناتی که وجود دارد مشوقی در نظر گرفته نشده است.

زارعیان در خصوص زمان اجرایی شدن توسعه شبکه فیبر نوری گفت: «سیاست ما پوشش ۲۰ میلیونی فیبرنوری تا پایان این دولت است. به این معنا که اگر مشترکی درخواست کند، اپراتور‌ها بتوانند در یک خط را واگذار کنند. در بحث ارتباط و اتصال نیز موضوع بستگی به متقاضیان دارد، اما پیش‌بینی ما این است که از تعداد ۲۰ میلیون فیبرنوری در نظر گرفته شده به ۴۰ میلیون اتصال برسیم.»

100 هزار نفر برای دریافت خط نلفن صف کشیده‌اند

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد افرادی که در صف انتظار دریافت خط تلفن ثابت قرار دارند، گفت:

صف انتظار جدی نیست و حداقل در حوزه ما کمتر از ۱۰۰ هزار مورد است. این افراد با میانگین‌های زمانی متفاوتی در صف قرار دارند و براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات ما بیش از یک ماه نمی‌توانیم مشترک را در انتظار نگه‌داریم.

معاون امور مشترکین شرکت مخابرات با اشاره به اینکه برخی شهرک‌های جدید و مسکن مهر وجود دارد که شبکه به طور کامل برای آن‌ها اجرا نشده است، گفت: «البته کل کشور زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد و ما جزو معدود کشور‌هایی هستیم که حدود ۹۹ درصد کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد و به این ترتیب مردم به حداقل ارتباط دسترسی دارند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هزینه حفظ خطوط تلفن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید