0

محققان پرده از راز سیگنال فرازمینی WOW برداشتند! [+ عکس]

محققان پرده از راز سیگنال فرازمینی WOW برداشتند! [+ عکس]
بازدید 128


بیش از 45 سال از دریافت سیگنال مرموز WOW می‌گذرد و محققان همچنان در تلاش برای رمزگشایی آن هستند. اما آیا موفق می‌شوند سیگنال فرازمینی WOW را رمزگشایی کنند؟

نزدیک به نیم قرن از دریافت این سیگنال مرموز توسط یک تلسکوپ رادیویی می‌گذرد و همچنان گمانه‌زنی‌ها در خصوص این پیام مرموز ادامه دارد.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: آغاز پروژه تماس با فرازمینی‌ها ؛ برای ارتباط با بیگانگان آماده‌اید؟

سیگنال فرازمینی WOW

در تاریخ 15 آگوست 1977 یک تلسکوپ رادیویی بزرگ در دانشگاه ایالتی اوهایو که گوش بزرگ لقب داشت، سیگنالی مرموز دریافت کرد که بعدها به سیگنال فرازمینی WOW معروف شد. سیگنالی که تا امروز راز آن برملا نشده و محققان همچنان روی آن کار می‌کنند. حتی بعد از اینکه تلسکوپ مورد بحث از رده خارج شد نیز همچنان تلاش برای دریافت سیگنال‌های عجیب مشابه ادامه یافت.

در سالیان اخیر، کارشناسان بسیاری کوشیده‌اند تا منبع سیگنال WOW را شکف کنند و منشا آن را شرح دهند. با این وجود تاکنون هیچ نتیجه قطعی به دست نیامده است. در این خصوص، آخرین کاوش در قالب یک مطالعه تلسکوپی دوگانه در Research Note of the American Astronomical انجام شده است، اما متاسفانه موردی یافت نشد و این راز به‌قوت خود باقی ماند.

در این مقاله که با عنوان جستجوی عمیق شنیداری سیگنال WOW منتشر شده است، تلاش‌ها برای استقرار تلسکوپ گرین بنک رابرت سی. برد و آرایه تلسکوپ آلن را در خصوص منبع احتمالی سیگنال مورد بررسی قرار می‌دهند که از آن زمان تاکنون تئوری‌های متعددی در مورد احتمال تماس با بیگانگان به وجود آورده است.

محققان پرده از راز سیگنال فرازمینی WOW برداشتند! [+ عکس]

با تکیه بر اقدامات انجام شده پیشین در این زمینه و جمع‌آوری داده‌ها از آرشیو گایا، این تیم تلاش‌های خود را بر روی منظومه ستاره‌ای ۲MASS ۱۹۲۸۱۹۸۲-۲۶۴۰۱۲۳ متمرکز کرد که گمان می‌رود منبع قابل اتکایی از سیگنال WOW باشد. محققان سفری را برای شکار «تکنوسیگناتورها» آغاز کردند، اما در نهایت بدون هیچ رویدادی از تولید سیگنال یا منبعی که در آن منطقه از فضا شناسایی شده باشد، با دست خالی بازگشتند.

در آخرین تحقیقات در خصوص منبع سیگنال WOW محققان هر دو تلسکوپ رابر سی. برد و گرین و آرایه تلسکوپ آلن را به سمت منظومه ستاره هدف نشانه گرفتند. پروژه‌ مورد بحث برای دو جلسه رصد با تلسکوپ گرین و شش جلسه برای تلسکوپ آلن ادامه یافت، اما در نهایت بی‌نتیجه به پایان رسید. حتی در زمانی که مشاهدات هر دو تلسکوپ با هم هم‌پوشانی داشتند نیز هیچ مورد خاصی مرتبط با این سیگنال یافت نشد.

محققان 8 ستاره مشابه با خورشید را در منطقه احتمالی سیگنال WOW برای تحقیقات بیشتر مشخص کردند. در صورت استفاده از محدوده دمایی به عنوان نشانگر مشاهدات، این تیم به کمتر از ششصد منبع برخورده که برخی از آن‌ها انواع ستارگان هستند که می‌توانند میزبان گیاهان قابل سکونت باشند. آن‌ها همچنین به طور بالقوه می‌توانند هدف رصد بعدی برای حل معمای سیگنال WOW باشند. اگرچه منشا بیگانه این سیگنال می‌تواند دلیلی بر وجود یک تمدن پیشرفته باشد، اما هنوز هیچ مدرک مستدلی از تمدن مشابه یا برابر با انسان کشف نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیگنال فرازمینی WOW چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید