0

محققان در حال آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها ؛ روابط اجتماعی بشر با ربات ها بررسی می‌شود

محققان در حال آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها ؛ روابط اجتماعی بشر با ربات ها بررسی می‌شود
بازدید 87

[ad_1]

محققان دانشگاه تگزاس فرانسه در حال آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها هستند. این ربات قرار است به مدت 5 سال با انسا‌ن‌ها زندگی کند.

این ربات چهارپا که قرار است به مدت 5 سال با انسان‌ها زندگی کند، به دانشگاه تگزاس فرستاده و رابطه او با انسان‌ها در این مدت سنجیده می‌شود. علاوه بر واکنش ربات به زیستن در کنار انسان‌ها که اهمیت دارد، واکنش انسان‌ها نیز از زندگی در کنار این ربات چهارپا حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: ربات جدید آمازون با قابلیت تشخیص اشیا از طریق هوش مصنوعی رونمایی شد

آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها

محققان دانشگاه تگزاس برای سنجش نوع واکنش انسان‌ها به این دستگاه محرک که از طریق هوش مصنوعی کنترل می‌شود، از طرف بنیاد ملی علوم آمریکا بودجه دریافت کرده‌اند.

تیم محققان رباتیک دانشگاه تگزاس از سال 2023 چهار ربات چهارپا را به پردیس این دانشگاه می‌فرستند تا اطلاعات لازم درباره نوع رابطه و تعاملات دو سویه انسان‌ها و ربات‌ها را گردآوری کند.

 آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها
آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها

استادیار علوم کامپیوتر کالج ملی علوم تگزاس و یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی، جویدیپ بیزواس در رابطه با آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها می‌گوید:

وقتی ربات‌ها را در جهان واقعی رها کنیم، مشکل دیگر فقط در سطح فنی نیست، بلکه به یک مسئله اجتماعی فنی تبدیل می‌شود.

تیم محققان رباتیک تگزاس قرار است از دو نوع ربات چهارپا از شرکت‌های بوستون داینامیکس و یونیتری برای تعامل با انسان‌ها استفاده کنند.

همچنین این محققان قصد دارند که شبکه‌ای راه‌اندازی کنند تا دانشجویان و اعضای دانشگاه بتوانند از طریق اپلیکیشن از این ربات‌های چهارپا استفاده کنند و از آن‌ها جهت ارسال کالا برای بخش‌های مختلف دانشگاه کمک بگیرند.

مطابق گفته‌ها در شروع قرار است از دو ربات چهارپا استفاده شود، اما در ادامه روند این تحقیق پنج ساله از دو ربات دیگر نیز استفاده خواهد شد.

نحوه تعامل ربات‌ها با انسان

این ربات‌های چهارپا که از طریق سیستم هوش مصنوعی کنترل و اداره می‌شوند، با موانع بسیاری روبه‌رو خواهند بود. میزان خطای ربات‌ها سنجیده و در اصلاحات آینده آن اثر می‌گذارد.

 آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها
ربات چهارپا

محققان تمامی واکنشات انسان با ربات و همچنین ربات با انسان را از راه دور یا نزدیک در نظر می‌گیرند و می‌توانند در صورت بروز رفتار غیرعادی، ربات را غیر فعال کنند.

آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها به واکنش‌های دو طرفه بستگی دارد و می‌تواند بر زندگی آینده بشری تاثیر بگذارد، به همین دلیل است که محققان دانشگاه تگزاس به دنبال بهبود رفتارهای ربات چهارپا هستند.

بیزواس و همکارانش به دنبال فهم نوع تعاملات انسان‌ها هستند و آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها موجب می‌شود تا در موقعیت‌های پیچیده ربات‌ها جایگزین انسان‌‌ها شوند.

این تحقیق کمک خواهد کرد تا که ربات‌ها مشکلات خود را تشخیص دهند و از طریق هوش مصنوعی به کار گرفته شده، اشتباهات خود را اطلاح کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آماده سازی انسان برای زندگی در کنار ربات ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید