0

محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی در برابر اپلیکیشن‌های خارجی!

محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی در برابر اپلیکیشن‌های خارجی!
بازدید 35


محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به زودی و با تصویب مجموعه جدیدی از قوانین اجرایی می‌شود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) به‌زودی مجموعه قوانینی با هدف محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی وضع خواهد کرد. چندی پیش در مطلبی برایتان نوشتیم که این وزارتخانه به تمامی شرکت‌های فناوری ساکن چین دستور داد که استفاده از چت‌بات ChatGPT را در پلتفرم‌های خود ممنوع کنند و به‌جای آن از چت‌بات‌های چینی استفاده کنند. در همین راستا دولت چین در تلاش است تا محدودیت‌های جدیدی در دسترسی کاربران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: سیستم نظارتی گسترده دولت چین در مقابله با اعتراضات ؛ تکنولوژی علیه خَلق!

محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی توسط رگولاتوری چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) مجموعه جدیدی از قوانین را برای مقابله با روش‌های تهاجمی اپلیکیشن‌های موبایل خارجی وضع کرده است.

به نقل از رویترز، این روش‌ها شامل فروش اجباری چند محصول به شکل یک بسته و تمدید حق اشتراک خودکار بدون دریافت رضایت کاربر است.

محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی توسط رگولاتوری چین
این درحالی است که چند روز قبل در گزارشی فاش شد رگولاتورهای دولت چین به شرکت های فناوری بزرگ این کشور دستور داده‌اند تا تضمین کنند پلتفرم‌هایشان دسترسی به چت‌بات «ChatGPT» یا دیگر سرویس‌های مبتنی بر چت‌بات هوش مصنوعی را فراهم نمی‌کنند.

شرکت‌های فناوری بزرگ چینی علاوه بر مسدودسازی دسترسی به ChatGPT باید قبل از ارائه چت‌بات‌های هوش مصنوعی یا محصولات مشابه خود از دولت تاییدیه دریافت کنند.

سختگیری‌های چین بر شرکت‌های بزرگ فناوری و اپلیکیشن‌ها از ۲۰۲۱ میلادی آغاز شده است. رگولاتورهای این کشور قصد دارند فضای سایبری کشور را تا حد ممکن از هرگونه اقدامات ضد‌انحصاری و خلاف حقوق مصرف‌کننده پاک کنند و درهمین راستا مجموعه قوانین متعددی را وضع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره محافظت اجباری از اطلاعات کاربران چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید