0

متا گفتگو با مردگان را امکانپذیر می‌کند!

متا گفتگو با مردگان را امکانپذیر می‌کند!
بازدید 31

[ad_1]

مارک زاکربرگ مالک متا، باور دارد روزی این شرکت با توسعه واقعیت مجازی متاورس، گفتگو با مردگان را برای کاربران ممکن خواهد ساخت.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از ایندیپندنت، زاکربرگ هنگام گفتگو در پادکست لکس فریدمن، درمورد ایده‌هایی که برای آینده واقعیت مجازی داشت توضیح داد.

در ابتدا اینسایدر بود که گزارش این ایده زاکربرگ را داد و اعلام کرد که متا در اسکن چهره‌ سه‌بعدی برای ساخت مدل سه‌بعدی از فناوری جدیدی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: اولین مصاحبه در متاورس با آواتارهای واقع گرایانه انجام شد

گفتگو با مردگان با متاورس متا

فریدمن از زاکربرگ پرید که آیا امکان صحبت کردن با بستگان و عزیزان درگذشته در متاورس وجود دارد یا خیر. زاکربرگ هم در جواب گفت: «بنده به شخصه دوست دارم با بستگان و عزیزانی که دیگر زنده نیستند صحبت کنم. و با نگاهی به آینده سوال پیش می‌آید که ایا شما هم قرار است به این مسئله فکر کنید؟»

زاکربرگ به سختی این کار اعتراف کرد و در ادامه گفت: «ما راهی را پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم از یک فرد درگذشته با استفاده از واقعیت مجازی و هوش‌مصنوعی نسخه مجازی ایجاد کنیم.»

او افزود: «اگر فردی از مرگ عزیزان خود افسرده و غمگین است، شاید راه‌هایی باشد که بتواند با عزیزان درگذشته تعامل داشته باشد و خاطرات را زنده کند.» اما زاکربرگ گفت که ممکن است این فناوری مضّر و زیان‌آور باشد.

گفتگو با مردگان

طبق داده‌های ماه ژانویه، با اینکه درآمد این شرکت با تبلیغات‌ متا افزایش یافته و هزینه‌های متا با اخراج کارکنان کمتر شده است، همچنان هزینه‌ها به دلیل توسعه متاورس، پروژه‌های هوش‌مصنوعی و هزینه‌های قانونی بسیار بیشتر شده‌اند.

شرکت متا هفته قبل در نشست جدید توسعه‌دهندگان، از نسخه جدید هدست واقعیت مجازی به نام Quest3 با قیمت 499 دلار رونمایی کرد که از 10 اکتبر وارد بازار می‌شود.

زاکربرگ گفت: «ما به زودی شکل فیزیکی و دیجیتالی را در متاورس ترکیب خواهیم کرد.» اما ناظران اعلام کردند سرعت توسعه متاورس بسیار کندتر از انتظار پیش می‌رود و این موضوع خرج بزرگی برای متا به بار آورده است. آن‌ها همچنین تاکید کردند که هدست‌های واقعیت مجازی در دنیا کم استقبال شده‌اند.

گفتگو با مردگان

شرکت متا که یکی از مهمترین شرکت‌های فناوری محسوب می‌شود، به دلیل بی‌ثباتی اقتصاد جهانی و رکود تبلیغات آنلاین، بیش از 200 هزار نفر را تعدیل کرد. زاکربرگ سال 2023 را هم «سال کارآمدی» این شرکت نامید.

در همین حین، اپل از هدست جدید واقعیت مجازی به نام ویژن پرو رونمایی کرده و امیدوار است که هدست ویژن مهمترین محصولش بعد از آیفون باشد. با این حال این هدست با قیمت 3499 دلار عرضه می‌شود، درحالی که قیمت هدست جدید متا حدوداٌ 500 دلار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد گفتگو با مردگان با فناوری متاورس چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید