0

مبارزه با فساد مالی از طریق هوش مصنوعی

مبارزه با فساد مالی از طریق هوش مصنوعی
بازدید 269


در سال‌های گذشته، قرار گرفتن کانادا در بین 10 کشور برتر از نظر مبارزه با فساد این تصور را ایجاد کرده که کانادا کشوری نسبتاً پاک است؛ اما اکنون رتبه کانادا در شاخص فساد طی چند سال گذشته کاهش یافته و در سال گذشته به رتبه 13 رسیده است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از theconversation، رشوه دادن به مقامات دولتی خارجی با توجه به تمایل شرکت‌های چندملیتی کانادایی به رشوه خواری و فساد، نگرانی‌های زیادی برای کانادا ایجاد کرده است.

حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه شرکت‌ها می‌توانند مسئولانه تجارت کنند؟

در این راستا پیشنهاد می‌شود که کمپانی‌ها روشها و رویکردهای یکپارچه مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) و هوش مصنوعی (AI) را بررسی کنند که به کاهش فساد می‌انجامد.

مسئولیت اجتماعی شرکتی و فساد شرکتی

مسئولیت اجتماعی شرکتی یک رویکرد متمرکز بر سهامداران است که شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا مشارکت داوطلبانه در توسعه پایدار و بهبود جامعه داشته باشند. این فراتر از الزامات قانونی و نظارتی است.

استفاده از CSR به عنوان ابزاری برای مبارزه با فساد مستلزم تقویت نیاز شرکت‌ها به پر کردن شکاف‌های حاکمیتی در مقررات مبارزه با فساد است.

اتخاذ این رویکرد به این معنی است که شرکت‌ها نه تنها باید قوانین مبارزه با فساد را رعایت کنند، بلکه مبارزه با فساد را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در نظر بگیرند.

از نظر اثربخشی اقدامات CSR، مطالعات نشان می‌دهد که فرآیندهای حاکمیت شرکتی که CSR را اجرا می‌کند، از فساد جلوگیری می‌کند.

با وجود این مزایا، مطالعات بیشتر نشان می‌دهد که بیشتر شرکت‌ها به CSR به عنوان ابزاری برای مبارزه با فساد نگاه نمی‌کنند.

هوش مصنوعی و فساد شرکت‌ها

علاوه بر مسئولیت اجتماعی، اشتیاق زیادی در مورد آینده هوش مصنوعی در مبارزه با فساد وجود دارد.

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای بخشی از زندگی روزمره ماست، از دستیارهای دیجیتالی مانند سیری و الکسا گرفته تا خودروهای خودران مانند تسلا.

با توجه به موفقیت هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها، دانشمندان مبارزه با فساد مشتاق هستند که آن را در این بخش به کار گیرند.

هوش مصنوعی مزایای زیادی برای مبارزه با فساد دارد، و به ویژه در شناسایی فعالیت‌های فاسدی که قبلاً با تلاش‌های انسانی غیرقابل شناسایی بودند.

به عنوان مثال، اداره مالیات مکزیک از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی 1200 تجارت متقلب و 3500 تراکنش غیرقانونی در یک دوره سه ماهه استفاده کرد که بدون کمک هوش مصنوعی این فرایند حدود 18 ماه طول می‌کشید.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند اطلاعات بیشتری را برای بررسی‌های سالانه سیاست‌های ضدفساد ارائه دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید