0

مایکروسافت در اندیشه کنترل روبات‌ها با ChatGPT ؛ شمشیری دولبه برای آینده بشریت!

مایکروسافت در اندیشه کنترل روبات‌ها با ChatGPT ؛ شمشیری دولبه برای آینده بشریت!
بازدید 44


شاید ایده کنترل روبات‌ها با ChatGPT در آینده‌ای نزدیک با تکنولوژی مایکروسافت تحقق یابد. این هوش مصنوعی نشان داده که از پس هرکاری برمی‌آید.

مایکروسافت نخست از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT به‌منظور ادغام با موتور جست‌وجوی بینگ استفاده کرد و توانست قابلیت‌های این موتور جستجو را به‌شدت افزایش دهد. غول فناوری ساکن ردموند حالا می‌خواهد پا را فراتر بگذارد و بنابر جدیدترین گزارش‌ها در اندیشه کنترل روبات‌ها با ChatGPT برآمده است. مطمئناً با این اقدام دنیای رباتیک نیز یک تحول بسیار عظیم به خود خواهد دید.

بیشتر بخوانید: مراقب توکن‌های جعلی ChatGPT و بینگ باشید

مایکروسافت به‌فکر کنترل روبات‌ها با ChatGPT افتاده است

شرکت Orion Pictures در اکتبر ۱۹۸۴، فیلم معروف ترمیناتور (The Terminator) را منتشر کرد. این فیلم درباره‌ی ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی ساخته‌شده در یک شرکت فناوری است که به‌دنبال نسل‌کشی انسان‌ها هستند. اکنون به‌نظر می‌رسد مدیران مایکروسافت قصد دارند به‌عنوان بخشی از همکاری مدوام خود با OpenAI که ChatGPT را توسعه داده است، از این چت‌بات هوش مصنوعی برای کنترل ربات‌ها استفاده کند.

مایکروسافت اخیراً با انتشار پستی وبلاگی اعلام کرد هدف از کنترل ربات‌ها با هوش مصنوعی این است که متوجه شوند آیا ChatGPT می‌تواند فراتر از دستورات متنی فکر کند و در دنیای فیزیکی و کارهای رباتیک، مورد استفاده قرار گیرد یا خیر. این شرکت ادعا می‌کند با چنین کاری به مردم کمک خواهد کرد بدون نیاز به یادگیری زبا‌ن‌های برنامه‌نویسی پیچیده یا جزئیات مربوط به سیستم‌های رباتیک، با روشی راحت‌تر با ربات‌ها تعامل برقرار کنند.

ربات‌ها بسیاری از بخش‌های زندگی روزانه‌ انسان‌ها را کنترل می‌کنند؛ از راهکارهای مکانیزه‌ ساخت سلاح در کارخانه‌ها گرفته تا تولید جاروبرقی و لوازم خانگی، همگی با کمک ربات‌ها انجام می‌شوند. اگر بخواهید یک ربات کار جدیدی انجام دهد به یک مهندس با دانش فنی لازم برای نوشتن کد و اجرای چندین مرحله آزمایش نیاز دارید.

مایکروسافت به‌فکر کنترل روبات‌ها با ChatGPT افتاده است

اکنون دنیایی را تصور کنید که مثل سریال Humans، می‌توان در آن به‌طور مستقیم با ربات‌ها ارتباط برقرار کرد و به زبان انگلیسی به آن‌ها دستور داد. اگر ربات‌ها، قوانین فیزیک را درک می‌کردند چه اتفاقی رخ می‌داد؟ چنین سطحی از عملکرد خوب است یا بد؟ مایکروسافت فکر می‌کند دستیابی به این پیشرفت، مزیت‌هایی به‌دنبال خواهد داشت و احتمالاً نظر این شرکت درست است.

ازطرفی مشکلات هوش مصنوعی بینگ جدید باعث می‌شود نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود بیاید. چت‌بات مایکروسافت گاهی پاسخ‌های تهدیدآمیز و عجیب ارائه می‌دهد و برخی مواقع حتی اعلام می‌کند زنده است. فکر اینکه هوش مصنوعی یک هویت مخفی تشکیل دهد و پاسخ‌های آن حاوی نکاتی درمورد تسلط بر جهان باشد، بسیار ناراحت‌کننده است.

مایکروسافت مقاله‌ای را با مجموعه‌ی جدیدی از اصول طراحی منتشر کرده است تا از یک مدل زبان بزرگ مثل ChatGPT برای ارائه‌ دستورالعمل به ربات‌ها استفاده کند. چارچوب این شرکت با تعریف فهرستی از وظایف سطح بالایی آغاز می‌شود که یک ربات قادر به انجام آن است و سپس با نوشتن یک اعلان که ChatGPT آن را به زبان ربات ترجمه می‌کند ادامه خواهد یافت. در مرحله‌ی بعد، اجرای شبیه‌سازی ربات به‌دنبال دستورالعمل‌های کاربر آغاز خواهد شد. شما می‌توانید برای اصلاح عملکرد ربات، دستورالعمل‌های تغییریافته را به چت‌بات ارائه دهید تا در نهایت کد تکمیل‌شده را روی ربات اجرا کند.

اگر مراحل استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی برای کنترل ربات ساده به‌نظر می‌رسد، به این دلیل است که مایکروسافت مشغول حل‌کردن مشکل مهندسی فوق‌العاده پیچیده‌ است تا به هدف مذکور دست یابد. این شرکت ویدیوهای سرگرم‌کننده‌ای به‌اشتراک گذاشته است تا مفهوم موردنظر خود را درمورد استفاده از ChatGPT برای کنترل ربات‌ها نشان دهد.

همان‌طور که در ویدیو فوق مشاهده می‌کنید فعلاً دلیلی برای وحشت درمورد استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل ربات‌ها وجود ندارد. در این کلیپ از ChatGPT برای کنترل یک پهپاد استفاده شده است که البته این اقدام بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

امیدواریم درنهایت شاهد استفاده‌ی بهینه از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف باشیم و قبل‌از استفاده از پروژه‌هایی مثل ChatGPT برای کنترل ماشین‌ها در دنیای فیزیکی، همه‌ی مشکلات آن‌ها شناسایی و برطرف شوند تا شاهد به واقعیت پیوستن فیلم‌های عملی-تخیلی مثل ترمیناتور نباشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کنترل روبات‌ها با ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید