0

مایکروسافت استفاده از ChatGPT را موقتا برای کارمندانش ممنوع کرد

مایکروسافت استفاده از ChatGPT را موقتا برای کارمندانش ممنوع کرد
بازدید 67


طبق گزارش خبرگزاری شبکه CNBC، مایکروسافت استفاده از ChatGPT را موقتا برای کارمندانش ممنوع کرد. اما چه دلیلی پشت این کار بوده است؟

مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های امنیتی، به‌طور موقت دسترسی کارمندان خود به ChatGPT و دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی همچون میدجورنی، رپلیکا و کانوا را ممنوع اعلام کرد. البته مدت کوتاهی پس از انتشار این گزارش، مایکروسافت این محدودیت را برای کارمندان خود برطرف کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دلیل مایکروسافت برای ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندانش چه بود؟

مایکروسافت دلیل این کار خود را به کارمندانش نگرانی درباره‌ی امنیت و داده‌ها اعلام کرد و گفت با وجود سرمایه گذاری این شرکت در چت جی‌پی‌تی، همچنان این سرویس، خارجی به شمار می‌آید و در نتیجه، کارمندان برای حفظ امنیت و حریم خصوصی باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

با این حال، این محدودیت در مدت زمان کوتاهی بوده و مایکروسافت به سرعت دسترسی را بازیابی کرده و در پاسخ به سوال شبکه CNBC، این موضوع را به یک خطا در زمان آزمایش سیستم‌های کنترل اندپوینت برای مدل‌های زبانی بزرگ نسبت داده است.

این موضوع تعجب افراد زیادی را برانگیخته چرا که Microsoft میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده و رابطه نزدیکی با این شرکت دارد. این همچنین این شرکت مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را در محصولات خود مانند Bing Chat و Bing Image Creator گنجانده است.

ChatGPT با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر، محبوبیت زیادی کسب کرده، اما به دلیل نگرانی‌ها درباره به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه، استفاده از آن مورد بازبینی قرار گرفته است. چندین شرکت فناوری دیگر نیز از جمله سامسونگ، آمازون و اپل به دلیل نگرانی‌های امنیتی مربوط به داده‌ها، دسترسی کارمندان به ChatGPT را ممنوع یا محدود کرده‌اند.

علیرغم این مشکل موقت، مایکروسافت همچنان از ChatGPT حمایت می‌کند و یک نمایندهٔ مایکروسافت پس از این اتفاق، به CNBC توضیحاتی ارائه داد و گفت:

ما در حال تست سیستم‌های کنترل اندپوینت برای مدل‌های زبانی بزرگ بودیم و به طور تصادفی آن‌ها را برای تمام کارمندان فعال کردیم. بلافاصله پس از شناسایی خطای خود، سرویس را بازیابی کردیم. همانطور که پیش‌تر گفته بودیم، ما به کارمندان و مشتریان توصیه می‌کنیم از سرویس‌هایی مانند Bing Chat Enterprise و ChatGPT Enterprise استفاده کنند که دارای سطوح بیشتری از حفاظت حریم خصوصی و امنیت هستند.

این حادثه تاکیدی بر چالش‌هایی است که همچنان در توازن بین مزایای پتانسیل مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و نیاز به برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی، به ویژه در محیط‌های شرکتی وجود دارد.

هفته‌ای که گذشت، OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی خود، GPT-4 Turbo، را معرفی کرد. اطلاعات این مدل جدید تا آوریل 2023 آپدیت شده و قادر است ورودی‌های بسیار بزرگتر را پردازش کند.این شرکت همچنین قیمت‌ها را برای توسعه‌دهندگانی که از مدل‌های هوش مصنوعی آن استفاده می‌کنند، کاهش داده است.

OpenAI اکنون به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به کدنویسی چت‌بات‌های سفارشی ایجاد کنند و دامنه چت‌بات‌های هوش مصنوعی شخصی را گسترش دهند. آنها فروشگاه GPT را معرفی می‌کنند که به خالقان این امکان را می‌دهد تا از طریق چت‌بات‌های سفارشی خود، درآمدزایی کنند.

OpenAI ابزارهای هوش مصنوعی خود را در یک مکان تجمیع کرده است و تجربه کاربری را ساده‌تر کرده است. علاوه بر این، این کمپانی در خصوص ادعاهای قانونی مربوط به نقض حق تکثیر حقوق مشتریان خود دفاع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره ممنوعیت مایکروسافت در استفاده از ChatGPT برای کارمندانش چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید