0

ماموریت آرتمیس 1 به اواخر آبان موکول شد

ماموریت آرتمیس 1 به اواخر آبان موکول شد
بازدید 98


ماموریت آرتمیس 1 دوباره به تعویق افتاد. پیش‌تر قرار بود این موشک در اوایل مهرماه به فضا پرتاب شود که مشکلات جوی مانع از انجام این کار شد.

ماموریت آرتمیس 1 قرار بود در سوم و چهارم مهرماه سال 1401 انجام شود که به علت وقوع توفند ایان در هفته گذشته لغو شد. این چندمین باری‌ است که ماموریت این موشک به تعویق می‌افتد.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید: جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 توسط ناسا اعلام شد

علت لغو ماموریت آرتمیس 1

ناسا در بیانیه‌ای دلیل اصلی به تعویض افتادن ماموریت آرتمیس 1 را وقوع توفند استوایی ایان اعلام کرد و گفت در نظر دارد در صورت مهیا شدن شرایط، این عملیات را بین 12 تا 27 نوامبر (21 آبان تا 6 آذر) به انجام برساند.

ماموریت آرتمیس 1 به اواخر آبان موکول شد

آرتمیس 1 که قرار است بدون خدمه به فضا پرتاب شود، اولین ماموریت از مجموعه ماموریت‌های سه گانه آرتمیس به شمار می‌رود. ماموریت آرتمیس 1 این است که با چرخش به دور ماه شرایط حضور انسان را پس از گذشت ده‌ها سال بسنجد. در ماموریت‌های بعدی که اگر تمام برنامه‌ریزی‌های آن درست انجام شود، برای اولین بار پای یک زن سیاه‌پوست به ماه و فضا باز خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شد که ماموریت آرتمیس 1 قبل از پایان ماه جاری صورت پذیرد که وقوع توفند ایان باعث شد ناسا تصمیم به بازگرداندن موشک SLS از سکوی پرتاب به ساختمان مونتاژ VAB بگیرد. به همین منظور ‌‌سه‌شنبه هفته‌ی گذشته موشک SLS برای برگشتن به مرکز فضایی کندی مسیری یک ساعته را پیمود.

زمانی که توفند استوایی ایان در فلوریدا آغاز شد نوعی توفند رده 4 بود که پس از طی کردن مسیر و زمانی که مرکز فضایی کندی رسید از قدرت آن کاسته شد. با این حال مسئولین ناسا تصمیم گرفتند که برای اطمینان بیشتر این ماموریت را لغو کنند. به گفته ناسا این توفند هیچ آسیبی به تجهیزات ماموریت آرتمیس 1 و تاسیسات مرکز فضایی کندی وارد نکرده و تنها با نفوذ جزئی آب همراه بوده است.

اولین بار ماموریت آرتمیس 1 به دلیل نقص فنی که در یکی از موتورهای موشک در دقایق پایانی ایجاد شده بود لغو شد. نشتی جایگاه سوخت هیدوژون دلیل لغو پرتاب SLS برای بار دوم بود. مهندسان ناسا که موشک را با سوخت هیدروژن فوق‌سرد پر کرده بودند متوجه شدند سیستم سوخت رسانی SLS همچنان با مشکل مواجه است اما با شدت کمتر. ناسا پس از انتقال موشک به ساختمان مونتاژ VAB شروع به آزمایش‌هایی کرده تا از معیوب نبودن موشک اطمینان حاصل کند.

همچنین ناسا تصمیم دارد سیستم توقف پروز موشک SLS را نیز ریست کند. کنترل این سیستم به دست نیروی فضایی ایالات متحده است که در صورت خارج شدن موشک از مسیر، آن را منهدم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ماموریت آرتمیس 1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید