0

ماسک هوشمند تشخیص کرونا معرفی شد

ماسک هوشمند تشخیص کرونا معرفی شد
بازدید 65


دانشمندان چینی در پژوهش اخیر خود توانستند، ماسک هوشمند تشخیص کرونا را برای شناسایی افرادی که به این ویروس مبتلا هستند، اختراع کنند.

با ساخت این ماسک به راحتی می‌توان افرادی را که به این ویروس مبتلا شده‌اند شناخت. ماسک هوشمند تشخیص کرونا به افرادی که در معرض مبتلایان هستند، هشدار می‌دهد و اطلاع‌رسانی می‌کند.

آرون گروپس

دانشمندان با ساخت این ماسک کمک بسیاری به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌کنند و از خطر ابتلا به این ویروس جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌ کرونا خطر ابتلا به آلزایمر را دوبرابر می‌کند

ماسک هوشمند تشخیص کرونا

در طول 3 سال گذشته دانشمندان و متخصصان بسیاری راهکارهایی برای عدم ابتلا به این بیماری ارائه داده‌اند اما اکنون دانشمندان چینی موفق به ساخت ماسک هوشمند تشخیص کرونا شده‌اند.

ماسک هوشمند تشخیص کرونا
ماسک هوشمند تشخیص کرونا

این ماسک هوشمند قادر به شناسایی حضور ویروس در هوا و اطلاع رسانی به کاربر است که بیشتر در مناطق سر بسته کاربرد دارد. ماسک هوشمند تشخیص کرونا می‌تواند، ویروس‌های تنفسی رایج در هوا را از طریق قطرات و یا ذرات معلق در هوا شناسایی کند این درحالی است که ویروس‌هایی مانند: کرونا یا آنفلوانزا هنگام صحبت، سرفه یا عطسه از طریق ذرات معلق در هوا به افراد منتقل می‌شود.

دانشمندان چینی درون این ماسک هوشمند از یک سنسور کوچک به همراه آپتامر که نوعی مولکول مصنوعی جهت شناسایی پروتیئن‌های منحصر به فرد پاتوژن‌ها مانند آنتی بادی است، استفاده کرد‌ه‌اند.

این سنسور کوچک موجود در ماسک دارای سه نوع آپتامر است که می‌توانند پروتئین‌های سطحی کووید 19، H5N1 و H1N1 را تشخیص دهند.

ماسک هوشمند تشخیص کرونا
ماسک هوشمند

این ماسک زمانی به فرد هشدار می‌دهد که آپتامرها با پروتیئن‌های موجود ارتباط برقرار کنند. در این صورت یک ترانزیستور بر روی ماسک فعال می‌شود و در زمان کمتر از 10 دقیقه به فرد جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس هشدار می‌دهد.

دانشمدان در آزمایشات خود پروتیئن‌های سطحی زنده‌ای که حاوی مقادیر کمی ویروس کرونا بوده‌اند را بر روی سنسور موجوده اسپری کرده‌اند و سنسور موفق به شناسایی این ویروس شده است.

محققان اعلام کرده‌اند که با شیوع ویروس‌های جدید در فضای آزاد می‌توانند سنسور جایگذاری شده را آپدیت کنند. این پژوهشگران چینی به دنبال کاهش مدت زمان شناسایی ویروس و همچنین افزایش دقت شناسایی سنسور بکار برده شده هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با ماسک هوشمند تشخیص کرونا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید