0

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا به همراه قیمت آن‌ها اعلام شد

واردات چانگان CS55 پلاس توسط سایپا قطعی شد [+مشخصات و قیمت چانگان CS55 پلاس در ایران]
بازدید 228


لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد. اما کدام محموله‌های خودرو وارداتی آماده عرضه در بورس کالا هستند؟

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا به همراه قیمت این خودروها اعلام شد. طبق اطلاعیه بورس کالای ایران، تعداد ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از دو برند کیا که توسط شرکت کوشا خودرو وارد کشور شده و چانگان که توسط شرکت سایپا به ایران راه پیدا کرده است، به زودی وارد بورس کالای ایران می‌شوند. گفتنی‌ است که ایران خودرو نیز با خودروی رانا وارد بورس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه فروش خودروهای وارداتی کیا در بورس مشخص شد

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد

بورس کالای ایران از پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت های چانگان و کیا خبر داد. مدیریت پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد:

پذیرش 21 هزار و 140 دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت های چانگان و کیا و خودرو دنا (متعلق به ایران خودرو) پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و هشتمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ 11 آذر تصویب شد.

به این ترتیب 19 هزار خودرو سواری چانگان CHANGAN متعلق به چانگان چین که عرضه کننده آن سایپا است، راهی بورس کالا می شود.

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد

همچنین شرکت بازرگانی کوشا خودرو نگین 500 دستگاه خودرو سواری KIA CERATO و 500 دستگاه خودرو سواری KIA SPORTAGE و 500 دستگاه خودرو سواری KIA K5 و 200 دستگاه خودرو سواری KIA CEED و 100 دستگاه خودرو سواری KIA PICANTO و 100 دستگاه خودرو سواری KIA PEGAS و 100 دسنگاه خودرو سواری KIA RIO و 70 دستگاه خودرو سواری KIA SONET و 70 دستگاه خودرو سواری KIA SELTOS متعلق به شرکت KIA کره جنوبی را در بورس کالا پذیرش کرده است.

این گزارش می‌افزاید: «همچنین ایران خودرو موفق به پذیرش خودرو سواری رانا خود در بازار اصلی بورس کالا شده است.»

خودروهای وارداتی چه زمانی به فروش می‌رسند؟

حدود 14 روز پیش بود که اولین محموله وارداتی خودرو به ایران رسید و به گفته بسیاری از مسئولان واردات خودرو تاثیر خوبی بر بازار نخواهد داشت و ممکن است باعث افزایش قیمت خودرو شود.

طبق وعده وزارت صمت از دی 1401 قرار است تا از دی ماه فروش خودروهای وارداتی در بورس کالا آغاز شود و امیدواریم که واردات خودرو تاثیر خوبی بر قیمت‌ها در بازار داشته باشد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز فروش خودروهای وارداتی در آینده نزدیک در بستر بورس کالا خبر داد و تاکید کرد که مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی انجام شده و هیچ مانعی برای ترخیص، شماره‌گذاری و فروش و واردات خودروها وجود ندارد.

امید قالیباف، ضمن اعلام این خبر، گفت:

تاکنون حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است و اولین فروش خودروهای خارجی در دی‌ماه انجام خواهد شد و بزودی خودروهای وارداتی در تابلوی بورس کالا به فروش می‌رسند.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: «تمام مجوزهای لازم برای فروش و شماره‌گذاری خودروهای خارجی انجام شده است و اکنون هیچ مانعی برای واردات، ترخیص، شماره‌گذاری و فروش خودروها وجود ندارد.»

لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد

وی ضمن تاکید بر شتاب گرفتن واردات خودرو، ضمن اشاره به طرح‌های فروش‌ خودروهای داخلی، گفت:

در راستای هدف‌گذاری انجام شده وزارت صمت مبنی بر عرضه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو طی شش ماه آینده، در روزهای پیش‌رو، مجموعا حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل توسط دو شرکت بزرگ خودروساز عرضه خواهد شد.

مشاور وزیر صمت در ادامه همچنین به ۴۰۰۰ دستگاه شاهین عرضه شده در معاملات امروز (یکشنبه ١٨ دی ماه) بورس کالا، اشاره و تصریح کرد: «برای این تعداد عرضه تنها ۱۵۴۵ متقاضی وجود داشت که توانستند با همان قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان خودرو را خریداری کنند.»

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد:

به‌زودی فشار عرضه خودرو افزایش خواهد یافت و این موضوع قطعا موجب اشباع بازار و حذف تقاضای سرمایه‌ای خواهد شد.

پیش از این نیز این مقام مسئول در وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه روند واردات خودروها سرعت بیشتری خواهد گرفت و هدف‌گذاری واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال محقق خواهد شد، اعلام کرده بود که برای فروش و عرضه خودروهای وارداتی، به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره لیست خودروهای وارداتی در بورس کالا چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید