0

لیست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022 منتشر شد

لیست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022 منتشر شد
بازدید 119


فهرست جدید تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022 از سوی نشریه فورچون منتشر شده و بازهم برای شانزدهمین بار پیاپی شرکت اپل در صدر این لیست قرار گرفت.

هرساله نشریه فورچون لیستی از تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان را منتشر می‌کند و حالا در فهرست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022 این نشریه نام‌های شرکت اپل در جایگاه اول، آمازون دوم و در رتبه سوم هم مایکروسافت دیده می‌شود.

اپل برای شانزدهمین سال پیاپی موفق به کسب جایگاه نخست فهرست نشریه فورچون برای تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان شده است. این شرکت درست مثل 15 سال اخیر موفق به کنار زدن رقبای بزرگی همچون آمازون و مایکروسافت شده و دوباره از جایگاه خود دفاع کرده و همچنان لقب تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا را لایق خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید:  تعداد دستگاه‌های فعال اپل در سراسر جهان به 2 میلیارد عدد رسید

لیست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022

در رتبه بعدی نام شرکت Berkshire Hathaway، جی‌پی مورگان و والت دیزنی مشاهده می‌شود. شرکت خرده‌فروشی Costco هم موفق به قرارگیری در رده هفتم، فایزر در رده هشتم، آلفابت در رده نهم و امریکن اکسپرس در رده دهم شده‌اند.

تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022

رده‌بندی فورچون هرساله مطابق با شهرت سازمانی و با نظرسنجی از حدود 3700 مدیر ارشد و اعلام نظر کارشناسان تهیه می‌شود. نتیجه بررسی‌ها در این فهرست حاکی از برتری اپل باتوجه به امتیاز کلی 8.65 در همه زمینه‌ها از رقبا بوده است. کاملاً واضح است که این شرکت در دنیای کامپیوتر نیز در صدر لیست جای گرفته است.

از طرفی در دیگر دسته‌بندی‌ها نیز که اپل در آن‌ها جایگاه نخست را دارد شامل نوآوری، مدیریت افراد، استفاده از دارایی‌های سازمانی، مسئولیت اجتماعی، کیفیت مدیریت، شایستگی مالی، ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت، کیفیت محصولات و خدمات، و رقابت‌مندی جهانی خواهد شد.

فورچون در این رابطه بیان داشته است: «بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری احتمالاً با دوره نسبتاً سختی روبه‌رو هستند، اما بیست‌وپنجمین نسخه تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد که همتایان این غول‌ها مثل همیشه به این شرکت‌ها احترام می‌گذارند».

به‌نظر شرکت اپل به‌عنوان سازنده محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف دوره اوج خود را سپری می‌کند. این شرکت با آیفون حضور بسیار فعالی در بازار موبایل دارد و با مک‌ها در بازار کامپیوتر توانسته نیاز کاربران را فراهم کند. اگرچه ارزش بازار اپل در چند وقت گذشته افت نسبی را ثبت کرده، اما شرایط بازار در‌مجموع برای همه شرکت‌ها آنچنان خوب نبوده است. ارزش بازار این شرکت درحال‌حاضر 2.45 تریلیون دلار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لیست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید