0

لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل ؛ پایانی بر عصر گوشی‌های اقتصادی کوپرتینویی‌ها

لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل ؛ پایانی بر عصر گوشی‌های اقتصادی کوپرتینویی‌ها
بازدید 131


لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل شکل گرفت. عرضه این گوشی هوشمند احتمالاً به دلیل تقاضای کم و فروش پایین نسل‌های قبلی، لغو خواهد شد.

با گوشی‌های اقتصادی آیفون خداحافظی کنید. چرا که خبر لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل احتمالاً به زودی اعلام شود. این مدل از گوشی‌های اپل که با پسوند «SE» عرضه می‌شوند در رده گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. آیفون SE از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد ولی صفحه نمایش آن کوچک بوده و بیشتر شبیه به گوشی‌های چند سال گذشته اپل است و به همین خاطر هیچ‌وقت فروش خوبی را تجربه نکردند.

بیشتر بخوانید: مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو ؛ ردپای باگ‌های نرم‌افزاری iOS

لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل

یک تحلیلگر سرشناس به نام ‌مینگ‌چی کو ادعا می‌کند که آیفون SE 4 که ظاهرا قرار بود در سال ۲۰۲۳ معرفی شود احتمالاً به‌خاطر تقاضای بسیار پایین معرفی نخواهد شد. به عقیده این تحلیلگر اگر اپل برنامه‌ای برای معرفی آن داشه احتمالا آن را تا سال ۲۰۲۴ به تعویق خواهد انداخت. ‌

یکی دیگر از دلایلی که برای لغو معرفی این گوشی ذکر شده افزایش هزینه قطعات بکار رفته در آن، از جمله هزینه ساخت نمایشگر تمام‌صفحه است. ظاهرا اپل می‌خواسته آیفون SE 4 را با طراحی و مشخصات بهتری ارائه کند اما بحران تورم جهانی و افزایش هزینه‌ها باعث شده تا این شرکت کلاً قید معرفی این گوشی را بزند.

لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل

ضمن این‌که، مدل‌های قبلی آیفون SE نتوانسته‌اند انتظارات اپل را از نظر میزان فروش تامین‌کنند و گوشی‌هایی مثل آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۴ پلاس نیز فروش خوبی نداشته‌اند‌. این موضوع باعث شده تا اپل خط تولید آیفون ۱۴ پلاس را که همین چند ماه پیش معرفی شده بود تعطیل کند و تمرکز خودش را روی مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌مکس بگذارد.

گزارش‌ها قبلی ادعا کرده بودند که آیفون SE 4 با مشخصات خوب و قیمت پایینی که خواهد داشت، قاتل گوشی‌های پرچم‌دار خواهد بود؛ اما حالا می‌بینیم که احتمال معرفی آن بسیار کم شده است. این گوشی ظاهرا قرار بود مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با وضوح 720p باشد و با طراحی شبیه به آیفون XR ارائه شود. همچنین مشخصاتی مثل باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری با توان شارژ ۲۰ وات سیمی و ۷.۵ وات بی‌سیم، استاندارد IP67، تراشه A16 یا A15 بایونیک، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی برای آن ذکر شده بود.

البته خبر لغو یا تعویق عرضه آیفون SE 4 هنوز به‌طور رسمی تائید نشده است و‌ باید ببینیم که در روزها و هفته‌های آینده چه اطلاعات دیگری درباره این ‌گوشی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لغو عرضه آیفون SE4 توسط اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید