0

لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران ؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب!

لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران ؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب!
بازدید 97

[ad_1]

براساس مجوز عمومی جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا با عنوان D-2 به نظر شاهد لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران و نرم‌افزارها خواهیم بود.

مطابق مجوز GL D-2 وزارت خزانه‌داری آمریکا، تغییر تحریم‌ها نسبت به بسیاری از نرم‌افزارها و خدمات حوزه اینترنت مشهود است. از جمله تغییراتی که در Iran General License (GL) D-2 ذکر شده امکان اعمال تمامی خدمات رایگان و غیررایگان جهت ارتباط از طریق اینترنت، مانند پیام‌رسان‌ها، چت و ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های اشتراک‌گذاری عکس‌ و فیلم، مرور وب، وبلاگ‌نویسی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های همکاری، کنفرانس ویدیویی، بازی‌های الکترونیکی، پلتفرم‌های یادگیری الکترونیکی، ترجمه خودکار، نقشه‌های تحت وب، خدمات احراز هویت کاربر خواهد بود.

علاوه بر این تمامی خدمات مرتبط با سرویس‌های فوق براساس ITSR Iranian Transactions and Sanctions Regulations برای کاربران ایرانی مجاز یا معاف از قوانین تحریمی آمریکا اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری Export Compliance Daily، تغییرات بنیادی در مجوزهای دولتی پیشین، موسوم به مجوز عمومی شماره یک ایران (General License D-1) که با هدف کمک به کاربران ایرانی برای پنهان ماندن از رصد، آزادی بیان و دسترسی آن‌ها به گردش آزاد اطلاعات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم ها با رمزارز ؛ 8 میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار سپاه پاسداران!

لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران

تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران از نسخه اولیه مجوزهای عمومی در سال 2014 آغاز شد. بنابر این سند، با توجه به سندی که تا ابتدای پاییز امسال خیلی سخت‌گیرانه پیگیری می‌شد؛ بسیاری از کاربران ایرانی به خیل عظیمی از خدمات و برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات دسترسی نداشتند. از طرفی حذف برنامه‌های ایرانی از فروشگاه‌های نرم‌افزاری، عدم میزبانی سایت‌ها و سرویس‌های ایرانی در خدمات رایانش ابری و غیره از اهداف دیگر این برنامه تحریمی بود.

لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران

با این قوانین سخت‌گیرانه تحریمی تا حدودی شاهد حذف نام ایران از جغرافیای اینترنت بودیم این مسئله به‌گونه‌ای پیش رفت که حتی در بسیاری از حوزه‌های خدمات ابری انتخاب کشور ایران امکان‌ناپذیر شد. حال شاهد لغو این تحریم‌ها در ابتدای پاییز بودیم که اکنون توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا انتشار یافته است.

حال و با تصویب مجوزهای جدید OFAC، دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، نرم‌افزارهای تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین و وب‌محور،‌ بازی‌های رایانه‌ای، ابزارهای کمک ترجمه و احراز هویت، آنتی ویروس‌ها، فیلترشکن‌ها، تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل آن‌ها، تلفن‌های ماهواره‌ای و گجت‌های دیجیتال مهیا شد. همچنین ارائه خدمات شرکت‌های بزرگ و موثر نظیر «گوگل» (Google)، «متا» (Meta) و سایر شرکت‌های مشابه به ایرانیان قانونی خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در مجوز عمومی شماره دو ایران، حذف شرط «استفاده شخصی» از ابزار و امکانات اینترنتی است. از این رو، کاربران و شرکت‌های ایرانی قادر هستند به صورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی مطرح شده استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لغو تحریم‌های آمریکا در حوزه خدمات ارتباطی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید