0

لذا استفاده از اولین رایانه IBM بعد از چهل سال

لذا استفاده از اولین رایانه IBM بعد از چهل سال
بازدید 260


چهل سال پیش در چنین روزی، در 12 آگوست 1981، کمپانی IBM اولین رایانه شخصی خود را معرفی کرد که با نام IBM PC نیز شناخته می‌شود. این یارانه استانداردهایی را به وجود آورد که هنوز هم پابرجاست.

خرید یک رایانه آی‌بی‌ام

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از howtogeek، در سال 1981 اگر قصد خرید یک رایانه را داشتید؛ فروشنده رایانه شخصی IBM را بر اساس مدل‌های آن و RAM و کارت‌های کنترل داخلی متفاوت و امکان استفاده از درایوهای فلاپی، گرافیک رنگی، کنترل کننده بازی، پورت سریالی یا پورت موازی به شما معرفی می‌کرد. اما صرف نظر از پیکربندی، رایانه همیشه با پردازنده Intel 8088 با سرعت 4.77 مگاهرتز عرضه می‌شد.

نصب کردن

اکنون که کامپیوتر IBM خود را خریدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اجزای مختلف را از جعبه بیرون آورده و روی میز خود قرار دهید.

پس از نصب، اتصال سیستم بسیار ساده است. سیم‌های برق AC را به کامپیوتر و مانیتور IBM وصل کرده، سپس آنها را به برق وصل کنید.

بوت کردن

در نهایت زمان راه اندازی کامپیوتر IBM شما رسیده است. رایانه شخصی دارای زبان برنامه نویسی IBM BASIC است، بنابراین اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، نیازی به دیسک نیست. می‌توانید دستگاه را روشن کرده، برنامه بنویسید، سپس آن را با استفاده از کابل مخصوصی که به پورت پشت رایانه متصل می‌شود، روی نوار ذخیره کنید.

رایانه به طور خودکار در Adventure بوت می‌شود. شما با تایپ کردن دستورات مانند یک بازی داستانی (بدون گرافیک) آن را بازی می‌کنید. وقتی کارتان را تمام کردید، فقط کامپیوتر را خاموش کنید.

چاپ گزارش با چاپگر و IBM

شما تمام شب گذشته را برای تایپ گزارش یا کار روی اکسل صرف کرده‌اید و باید نتایج را با رئیس و همکاران خود به اشتراک بگذارید. بدون داشتن شبکه محلی (LAN) در دفتر کار، بهترین راه برای انجام این کار چاپ روی کاغذ است.

با یک چاپگر نقطه‌ای IBM 5152 (چاپگر مجدد Epson MX-80) می‌توانید این کار را اجام دهید.

چرا پلتفرم PC IBM اینقدر موفق بود؟

IBM هنگام طراحی رایانه خود سه تصمیم خیره کننده اتخاذ کرد.

اولین مورد این بود که IBM به جای نوشتن نرم افزار اختصاصی با توسعه دهندگان نرم افزار موجود در صنعت میکرو رایانه همکاری کرد. IBM همچنین از تراشه‌های خارجی مانند پردازنده 8088 اینتل به جای تراشه خود استفاده کرد. مورد سوم این بود که IBM مستندات گسترده‌ای ارائه داد که به توسعه دهندگان اجازه می‌داد بدون نیاز به مجوز، سخت افزار و نرم افزار را برای این پلتفرم آماده کنند.

تست رایانه آی‌بی‌ام

در سال 2011، من تصمیم گرفتم سه روز از رایانه اصلی IBM برای انجام کارهای مدرن خود استفاده کنم، و نتایج را برای PCWorld ثبت کردم.

در این تست، IBM PC 5150 یک دستگاه محکم و قابل اعتماد بود. صفحه کلید باکیفیت آن کارهای مبتنی بر متن را به خوبی انجام داد و کتابخانه نرم افزاری بزرگ آن این امکان را می‌داد کارهای زیادی را انجام دهم، حتی با یک پردازنده 4.77 مگاهرتز.

این واقعیت که کامپیوتر IBM من پس از چندین دهه هنوز هم کار می‌کند؛ نشان دهنده‌ی کیفیت بالای آن است.

در حقیقت، این رایانه تا 10 سال بعد هم خوب راه اندازی می‌شود و تقریباً جدید به نظر می‌رسد. این را نمی‌توان در مورد مدل‌های مکینتاش با نسخه بسیار قدیمی‌تر گفت.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید