0

قیمت کارخانه سایپا اطلس مشخص شد

7 خودرو ایرانی جدید توسط وزارت صمت معرفی شدند؛ عرضه در طول سال 1402
بازدید 69

[ad_1]

قیمت کارخانه سایپا اطلس بالاخره مشخص شد. دومین خودروساز ایران قیمت چند مدل از خودروهای جدید خود را اعلام کرده است.

قیمت کارخانه سایپا اطلس بالاخره توسط شرکت سازنده اعلام شد. خودرو اطلس که از آن به عنوان جایگزین کوییک یاد می‌شود، به‌زودی وارد بازار می‌شود. این خودرو که بیشترین تغییر را نسبت به محصولات دیگر سایپا به خصوص در بخش کابین دارد، قیمت نسبتا بالایی دارد و بسیاری از افراد معتقدند ارزش خرید این محصول پایین است.

با وجود بی‌اطلاعی متقاضیان از قیمت خودروهای جدید سایپا، در جریان برگزاری طرح یکپارچه فروش خودرو، عموم متقاضیان استقبال خوبی از خودروهای جدید کردند و البته عموما انتظار قیمت‌هایی اقتصادی داشتند. قیمت‌های اعلامی سایپا اما احتمالا بسیاری از متقاضیان را غافلگیر کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت کارخانه سایپا اطلس بالاخره اعلام شد

گروه سایپا بالاخره و پس از مدت طولانی انتظار متقاضیان، قیمت اطلس و چند محصول جدید دیگر خود را که پیش از این در سامانه یکپارچه عرضه کرده بود اعلام کرد. فهرست اعلام شده توسط سایپا،‌ علاوه بر قیمت کارخانه سایپا اطلس شامل قیمت جدید شاهین اتوماتیک، ساینا GX، ساینا SDA و کوییک GXR می‌شود و بنابر گرفته این خودروساز ویؤه سه ماهه سوم سال 1402 است.

قیمت این خودروها نهایی بوده و شرکت سایپا به قیمت کارخانه‌ای آنها هزینه‌هایی چون ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، ۱ درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده، ۱ درصد مالیات شماره‌گذاری، ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان هزینه خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک را نیز اضافه کرده است.

قیمت نهایی شاهین اتوماتیک و اطلس سایپا:

نام محصول قیمت نهایی
شاهین اتوماتیک ۶۲۵ میلیون تومان
اطلس G ۳۹۵ میلیون تومان
ساینا GX ۳۲۶ میلیون تومان
ساینا SDA ۳۱۵ میلیون تومان
کوییک GXR ۳۷۰ میلیون تومان

این محصولات جدید سایپا که از دور اول سامانه یکپارچه عرضه شده بودند با وجود گذشت ماه‌ها، تاکنون قیمت مشخصی نداشتند. موضوعی که منجر به شکایت و اعتراض بسیاری از متقاضیان شده بود.

البته در حال حاضر و با وجود اعلام قیمت نیز، به نظر می‌رسد متقاضیان از قیمت‌های اعلامی شاکی و در فکر انصراف از محصول ثبت سفارش شده هستند.

مشخصات سایپا اطلس

سایپا اطلس در دو نمای داخلی و خارجی درواقع فیس‌لیفتی از کوییک به نظر می‌رسد و درنتیجه توقع نداریم سایپا پیشرانه جدیدی برای آن درنظرگرفته باشد. موتور درنظرگرفته شده برای سایپا همان پیشرانه M15 است، با این تفاوت که این پیشرانه نیز کمی بهبود داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت کارخانه سایپا اطلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: ترنجی

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید