0

قیمت کارخانه دایون Y7 مشخص شد

برنامه عرضه دایون Y7 در سامانه یکپارچه اعلام شد
بازدید 54

[ad_1]

شورای رقابت قیمت کارخانه دایون Y7 را اعلام کرد. دایون Y7 یک خودرو کراس‌اوور چینی است که با مشخص شدن قیمت آن، به زودی در سامانه یکپارچه به فروش گذاشته می‌شود.

قیمت دایون Y7 توسط شورای رقابت اعلام شد. شورای رقابت امروز قیمت دو خودرو کراس‌اوور چینی را بدون هزینه‌های جانبی مانند شماره‌گذاری، مالیات و دیگر موارد اعلام کرد. پیش‌تر قیمت تیگارد X35 اعلام شده بود که مشخص شد این خودرو قرار است به زودی به صورت اقساطی به فروش برسد و حالا این نوع فروش برای دایون Y7 نیز دور از انتظار نیست. لازم به ذکر است که هردو خودرو به زودی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت کارخانه دایون Y7

در جریان آخرین جلسه شورای رقابت، قیمت دو محصول چینی و مونتاژی بازار ایران اعلام شد. در این جلسه شورای رقابت به عنوان نهاد قیمت‌گذاری خودروهای داخلی و مونتاژی، قیمت کارخانه‌ای دایون Y7 و تیگارد X35 را اعلام کرد.

به این ترتیب از این به بعد دو شرکت صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور می‌توانند محصولات خود را در سامانه یکپارچه به فروش برسانند.

در میان این دو خودرو، دایون Y7 محصول جدیدی است که قبلاً قیمت‌گذاری نشده بود و به همین دلیل هیچ شرایط فروشی تا به حال نداشت و عرضه هم نشده بود. به این ترتیب حالا شورای رقابت تکلیف صنایع خودروسازی ایلیا در رابطه با این محصول را مشخص کرده و شرکت می‌تواند با خیال راحت در مورد شرایط فروش و عرضه دایون Y7 برنامه‌ریزی کند.

شورای رقابت قیمت دایون Y7 را اعلام کرد

قیمت کارخانه دایون Y7 چقدر تعیین شد؟

شورای رقابت که مسئول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، مونتاژی و محصولات جدید خودروسازان است، با توجه به صورت‌های مالی ارائه شده توسط صنایع خودروسازی ایلیا، قیمت پایه کارخانه‌ای دایون Y7 را بدون درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی حدود 1 میلیارد و 382 میلیون تعیین کرده است. قیمت نهایی کارخانه یا قیمت تمام شده برای مشتری هم با اضافه شدن هزینه‌های جانبی حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون خواهد بود.

از این رو پس از مشخص شدن قیمت این خودرو در هفته‌های آتی باید منتظر شرایط فروش و نحوه عرضه دایون Y7 به بازار باشیم.

مشخصات دایون Y7

بزرگترین تفاوت دایون Y7 با نسخه قبلی خود یعنی دایون Y5، در بخش مشخصات فنی این خودرو رخ داده است. دایون Y7 به سری جدید پیشرانه‌های خانواده 4K‌ میتسوبیشی مجهز است که با کد 4K22‌ شناخته می‌شود. این موتور چهار سیلندر 2.4 لیتر حجم دارد و به کمک توربوشارژر خود، می‌تواند حداکثر 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند.

نسخه قبلی این خودرو یعنی دایون Y5، به نسل قبلی این پیشرانه یعنی موتور 4K21‌ مجهز بود که دو لیتر حجم داشت. افزایش حجم موتور در کنار بهبود نرم‌افزاری، قدرت و گشتاور بیشتری را نصیب دایون Y7 می‌کنند. راندمان این خودرو در بخش قوای فنی نسبت به دایون Y5‌ در بخش قدرت 6.4 درصد و در بخش گشتاور 14.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

البته افزایش حجم موتور باعث شده است تا مصرف سوخت این خودرو نیز افزایش یابد. دایون Y5 در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش 9.3 لیتر بنزین می‌سوزاند، حال آن‌که دایون Y7 در همین شرایط 10.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند. مزیت دیگر افزایش حجم و راندمان پیشرانه در دایون Y7، بهبود شتاب این خودرو است. شتاب صفر تا صد دایون Y5 حدود 11 ثانیه بود که انتظار داریم در دایون Y7، این رقم به زیر 10 ثانیه کاهش یابد.

تغییری در بخش انتقال قدرت این خودرو رخ نداده است و همچنان گیربکس شش سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت را در دایون Y7 برعهده دارد. قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ، یکی از مزایای اصلی دایون Y7 در مقایسه با سایر کراس‌اوورهای چینی بازار به شمار می‌آید. قدرت در این خودرو به صورت پیش‌فرض به دیفرانسیل عقب انتقال پیدا می‌کند اما در صورت تمایل راننده، می‌توان خودرو را به صورت چهار چرخ محرک نیز تبدیل کرد.

دو حالت چهار چرخ محرک سبک و سنگین برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند که در مواقع لزوم توسط قفل دیفرانسیل عقب پشتیبانی می‌شوند. سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک فنر لول محور یکپارچه در عقب نیز وظیفه دفع ضربات وارده به کابین را در این خودرو برعهده دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قیمت دایون Y7 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید