0

قیمت جدید API توییتر مشخص شد؛ کیسه بزرگ ایلان ماسک برای پول کاربران توییتر!

قیمت جدید API توییتر مشخص شد؛ کیسه بزرگ ایلان ماسک برای پول کاربران توییتر!
بازدید 62

[ad_1]

در پی اقدامات توییتر در جهت ایجاد منابع درآمدی جدید، این شبکه اجتماعی اقدام به افزایش هزینه‌های دسترسی به API توییتر برای کاربران کرده است.

توییتر ضمن اعلام قیمت‌گذاری‌های جدید سرویس‌های خود، اعمال محدودیت‌های بیشتری را برای نوشتن و خواندن از طریق API رایگان مدنظر قرار داده است. به‌صورت کلی سه سطح اشتراک رایگان، معمولی و شرکتی جهت دسترسی به API توییتر وجود دارد که کاربران با دسترسی رایگان صرفاً اجازه پست کردن 1500 توییت در ماه را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک بیشترین فالوور را در توییتر دارد؛ [+لیست نفرات بعدی]

مختصر وضعیت سه سطح مختلف توییتر برای ایجاد دسترسی به API عبارت است از:

  • سطح رایگان: دسترسی برای نوشتن و امکان پست صرفاً 1500 توییتر در ماه.
  • سطح معمولی: دارای هزینه 100 دلار در ماه برای مشترکان غیرحرفه‌ای با امکان پست سه هزار توییت در ماه در سطح کاربر یا 50 هزار توییت در ماه در سطح اپلیکیشن. میزان خوانش این سطح هم معطوف به 10 هزار توییت خواهد بود.
  • سطح شرکتی- برای این سطح قیمت خاصی تعیین نشده و طبق اعلام توییتر «دسترسی سطح تجاری را برای برآورده کردن نیازهای شرکت و مشتریان» ایجاد خواهد کرد و همچنین ویژگی «مدیریت خدمات از یک تیم ویژه» هم امکان‌پذیر خواهد بود. قبلاً طی گزارشی از وب‌سایت پلتفرمر ادعای هزینه‌ای در حدود 42 هزار دلار برای یک اشتراک شرکتی ساده مطرح شده بود.

قیمت‌های جدید دسترسی به API توییتر

به دنبال انتشار قیمت‌های جدید دسترسی به API توییتر تعداد بالایی از توسعه‌دهندگان کوچک که قبلا از دسترسی رایگان برای نیاز‌های خود بهره می‌بردند اعلام کردند که با محدودیت‌های جدید دیگر امکان بهره‌مندی از این خدمت را ندارند و در این صورت باید هزینه اضافی را از جیب مشتریان و کاربران خود جبران کنند.

API توییتر

طبق اعلام یکی از این توسعه‌دهندگان سطح اشتراک رایگان به حالت «مزخرف» رسیده است، زیرا تعداد پست‌ها به صورت محدود بوده و شما امکان خواندن اطلاعات ساده‌ای همچون توییت‌ها، لایک‌ها و دنبال‌کننده‌ها را نخواهید داشت.

به ادعای توییتر سطوح اشتراک سابق تا 30 روز آینده غیرفعال خواهد بود و از آن پس کاربران باید اقدام به خریداری اشتراک جدید با هزینه‌ اعلامی کنند. توییتر پیش از این، طی اظهاراتی جنجالی که بعداً از آن عقب‌نشینی کرد برنامه حذف کامل سطح رایگان دسترسی به API توییتر را در سر می‌پروراند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش هزینه دستیابی به API توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید