0

قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد
بازدید 15

[ad_1]

قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد. بیت کوین که یکی از قدرتمند‌ترین ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود در روز جمعه، پس از سال 2022، به رشد 1.4 درصدی دست یافت و به 37862.76 دلار رسید.

بیت کوین (Bit coin) یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که بدون مدیریت واحد یا بانک مرکزی اداره می شود و می‌تواند بدون نیاز به واسطه از طریق شبکه بیت کوین ارسال شود. این ارز که در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد اکنون به بالاترین قیمت خود در 2023 رسیده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد

طی چند ماه اخیر تفاقاتی در  کریپتو رخ داده که در رشد رمز ارزهای محبوب بی تاثیر نیست.سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو درحال هضم پایان ریاست «چنگ پنگ ژائو »، مدیرعامل بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان هستند. او اخیراً در توافق با ایالات‌متحده به نقض قوانین ضدپول‌شویی در این شرکت اعتراف و از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همین حین طی گزارشی اعلام شد که کاربران بایننس از زمان استعفای مدیرعامل آن، بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه از این صرافی خارج کرده‌اند.

پس از آن  طی چند هفته اخیر، «سم بنکمن فرید»، بنیان‌گذار صرافی FTX هم به دلیل اتهامات کلاهبرداری و توطئه فدرال مجرم شناخته شد. پس از این اتفاقات قیمت سهام کوین بیس که رقیب اصلی بایننس شناخته می شود به بالاترین قیمت خود یعنی 116.94 دلار رسید. قیمت سهام کوین بیس قبلا فقط تا 115.14 دلار بالا رفته بود.

قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد
قیمت بیت کوین از مرز 37000 دلار عبور کرد

علاوه بر بیت کوین،داده های coin metrics نشان می‌دهد که  تتر دومین توکن بزرگ جهان هم 1.8 درصد افزایش قیمت داشته و به 2104.14 رسیده است، انتظار می رود تتر هفته را با افزایش بیش از 8 درصدی به پایان برساند.

در این بین سولانا با رشد بیش از 476 درصدی در مقایسه با افزایش 130درصدی بیت کوین بهترین عملکرد را داشته و در این هفته پس از توکن های اصلی قرار می‌گیرد.

در بخش های دیگر کریپتو هم ارزش پروکسی بیت کوین Microstrateg  2.4 درصد افزایش یافته است و ماینرهای بیت کوین شاهد رشد بوده‌اند.

اما در بین رشد صعودی بازار مالی کریپتو بیشترین افزایش قیمت برای برای Iris Energy و CleanSpark با رشد 12 و 14.8 درصدی ثبت شده است.

با رشد 1.42 درصدی بیت کوین پس از می سال 2022 این ارز محبوب به بالاترین قیمت خود در 2023 یعنی 37862.76 دلار رسیده و انتظار می رود هفته را با افزایش قیمت 3.9 درصدی به اتمام برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی قیمت بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید