0

قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ [+هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش]

قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ [+هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش]
بازدید 246


در روزهای اخیر و در شرایطی که ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران روی خوش نشان داده است، این سوال بار دیگر مطرح شده که قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟

همزمان با اعمال محدودیت‌های گسترده بر دسترسی کاربران به اینترنت در ایران، ایلان ماسک در پاسخ به کامنتی در پایین یکی از توییت‌های خود، از تمایل برای عرضه اینترنت استارلینک در ایران خبر داد، اما مشروط بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این زمینه خاص.

آرون گروپس

از آن زمان کاربران ایرانی زیادی به ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران امیدوار شده‌اند و سوالات مختلفی در این باره دارند. اما شاید یکی از مسائل مهم و تعیین‌کننده در مورد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، هزینه و قیمت نصب و راه‌اندازی سرویس باشد.

بیشتر بخوانید: فوری: قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شد [ایلان ماسک در حال فعالسازی استارلینک] 1 مهر

قیمت اینترنت استارلینک

اینترنت استارلینک با اینکه هنوز مدت زیادی از عمرش نگذشته و هنوز مراحل نهایی توسعه خود را پیش رو دارد، از مدت‌ها پیش در ایران طرفداران زیادی داشته و در واقع امید بسیاری از کاربران برای دسترسی آزاد به اینترنت محسوب می‌شود.

وقتی ایلان ماسک ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران را مشروط به رفع تحریم‌های آمریکا در این زمینه علیه ایران کرد، وزارت خزانه‌داری در پاسخ اعلام کرد که موارد مرتبط با خدمات اینترنت استارلینک مشمول تحریم‌ها نمی‌شود و حتی چندی بعد از آن مجوزی مبنی بر رفع تمام تحریم‌های تجهیزات فناوری علیه ایران صادر کرد.

قیمت اینترنت استارلینک چقدر است؟ [+هزینه اشتراک ماهانه و قیمت دیش]

با این وجود همه ما می‌دانیم که برخورداری از اینترنت ماهواره‌ای به رایگان نخواهد بود. پس قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟ باید گفت که اینترنت استارلینک در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور و نرخ دلار به هیچ وجه ارزان نیست و حتی در ماه‌های اخیر قیمت خرید دیش و کیت و سرویس آن افزایش هم داشته است.

هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک شامل یک هزینه اولیه برای خرید تجهیزات و یک هزینه برای سرویس ماهانه آن می‌شود. در حقیقت حالا قیمت دیش یا کیت آن برابر 599 دلار است و هزینه سرویس استارلینک به صورت ماهانه به 110 دلار می‌رسد.

با این اوصاف حتی در صورتی که اینترنت ماهواره‌ای به ایران برسد، با قیمت‌های نجومی حال حاضر بایستی برای خرید دیش و سرویس آن مبلغی حدود 20 میلیون تومان و سرویس ماهانه‌اش نزدیک به 3 میلیون تومان پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت اینترنت استارلینک چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید