0

قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث ؛ سخت‌گیری‌های دولت مردمی ادامه دارد!

قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث ؛ سخت‌گیری‌های دولت مردمی ادامه دارد!
بازدید 24

[ad_1]

اخبار جدید حوزه خودرو از قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث خبر می‌دهد. سختگیری‌های دولت سیزدهم روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر از قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث داد. همانطور که می‌دانیم، بیمه شخص ثالث به‌عنوان یکی‌از بیمه‌های لازم و ضروری برای هر وسیله نفلیه شناخته شده است و طبق قانون اگر خودرویی فاقد این بیمه باشد مرتکب تخلف شده و در صورت مشاهده توسط پلیس، وسیله نقلیه وی اعمال قانون شده و راهی پارکینگ‌های پلیس خواهد شد.

حال طبق آمار جدید گفته شده که هم‌اکنون 17 هزار خودرو سنگین در کشور فاقد بیمه شخص ثالث هستند که همین موضوع برای سایر رانندگان حادثه‌ساز است.

بیشتر بخوانید: ایرانخودرو موظف به بازپرداخت مابه‌التفاوت قیمت دنا پلاس به مردم شد!

قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث

سخت‌گیری‌های دولت سیزدهم در خصوص کارت سوخت و سهمیه بنزین ادامه دارند. در جدیدترین خبر مربوط به این حوزه، سرپرست ستاد سوخت از قطع سهمیه بنزین در صورت عدم تمدید بیمه شخص ثالث خبر داد. بنابراین اگر راننده خودرویی فاقد بیمه شخص ثالث معتبر باشد، سهمیه سوخت اتومبیل وی قطع خواهد شد. البته هنوز در مورد نحوه ارتباط سامانه سوخت و بیمه مرکزی توضیحاتی ارائه نشده است.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، بسیاری از خودروهای سنگین حاضر در کشور بیش از یک سال است که فاقد بیمه شخص ثالث هستند. او تعداد این خودروها را 17 هزار دستگاه اعلام کرد. بنابراین هزاران دستگاه خودرو سنگین هم‌اکنون درحال تردد در جاده‌های کشور هستند، در حالی که بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند. این خودروها علاوه بر آن‌که مرتکب تخلف قانونی شده‌اند، برای سایر رانندگان نیز حادثه ساز خواهند بود.

قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در جریان مصاحبه اخیر خود، به مالکان این خودروها و سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد. به گفته او:

مالکان این وسایل نقلیه به مدت یکماه فرصت دارند تا بیمه شخص ثالث برای وسیله نقلیه خود تهیه کنند. در غیر این صورت سهمیه بنزین یا گازوئیل آن‌ها قطع خواهد شد.

بنابر اظهارات مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث براساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث ممنوع است.

الزام به تامین بیمه شخص ثالث برای جلوگیری از قطع سهمیه سوخت، در مرحله اول شامل حال رانندگان خودروهای سنگین خواهد شد. در مرحله دوم این طرح نیز رانندگان خودروهای سواری و مالکان موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه با قطع سهمیه بنزین مواجه می‌شوند.

آمار مربوط به عدم ثبت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها بسیار بالا است. بنابراین اگر ستاد سوخت بتواند با این راهکار مالکان موتورسیکلت‌ها را به اخذ بیمه شخص ثالث وادار کند، یکی از خلا‌های قانونی بزرگ از میان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطع سهمیه سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید