0

قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه چقدر صحت دارد؟

قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه چقدر صحت دارد؟
بازدید 106

[ad_1]

ادعایی مطرح شده است مبنی‌بر اینکه، وزارت ارتباطات درصدد قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه است. ماجرا چیست و آیا این ادعا واقعیت دارد؟

قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه توسط وزارت ارتباطات، خبری است که اخیرا در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود. پیش‌تر نیز در خبری عنوان کردیم که سامانه شاپرک، شرکت‌های پرداخت‌یاری را موظف به تغییر دامنه خود از com. به ir. تا تاریخ سوم دی‌ماه کرده است زیرا این امکان وجود داشت که دامنه مذکور مسدود شود.

در ادامه این جریانات حالا ادعاهایی مبنی‌بر قطع اینترنت بین‌الملل مطرح شده است که فعلاً کسی از چند و چون آن اطلاعی ندارد. اگر این کار عملی شود، اینترنت ایران، ملی خواهد شد و محدودیت‌های بیشتری نیز اعمال در راه است.

بیشتر بخوانید: مهمترین و جدیدترین اخبار فیلترینگ و محدودیت های اینترنتی! / از ضرر قطعی اینترنت تا فیلترینگ اپلیکیشن ها!

قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه

نزدیک به سه ماه است که همزمان با آغاز اعتراضات، اینترنت بین الملل با محدودیت‌هایی مواجه شده و برخی پلتفرم‌های خارجی نظیر واتساپ و اینستاگرام نیز فیلتر شده‌اند. رایزنی‌هایی برای رفع فیلترینگ انجام شد، ولی متاسفانه نهادهای امنیتی و دولتی با آن مخالفت کردند.

چند روز پیش مطلع شدیم که شاپرک به پرداخت‌یارها اعلام کرده باید هر چه سریع‌تر دامنه‌های خود را از com. به ir. تغییر دهند. حالا عده‌ای در فضای مجازی معتقدند که این اولتیماتوم برای تغییر دامنه نشان دهنده قطع شدن اینترنت از سوم دی ماه سال جاری و ملی شدن آن است. آیا این گمانه‌زنی‌ها صحت دارد یا خیر؟

قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه

در راستای پاسخ به این پرسش، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفته:

«چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و اگرچه پیش‌تر هم شایعاتی مبنی بر قطع شدن اینترنت بین الملل وجود داشت، اما چنین اتفاقی نیفتاده است.»

رئیس جمهور کشورمان، سید ابراهیم رئیسی به‌تازگی اعلام کرده: «هر چه زودتر اینترنت ملی را راه‌اندازی کنید.» این موضوع شایعه قطع شدن نت بین الملل را بیش از پیش تقویت نموده است.

اگرچه شاپرک اعلام کرد که باید پرداخت‌یارها دامنه خود را به آی آر تغییر دهند و نتیجه را اعلام نمایند، اما بعد از جریان اعتراضی که صورت گرفت از کرده خود پشیمان شدند و مجددا بیان کردند که نیازی نیست حتماً این کار انجام شود. با این اوصاف گفتیم که محمد احسان خرامید به عنوان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده:

هر ماه شایعات و حرف‌هایی مبنی بر ملی شدن اینترنت در کشور مطرح می‌شود و هیچ‌وقت هم چنین اتفاقی رخ نداده است و اصلا چرا باید این کار انجام شود؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قطع اینترنت بین‌الملل از سوم دی ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید