0

قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا تصویب شد

قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا تصویب شد
بازدید 74


قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا به تصویب رسید. این قانون از چه تاریخی اجرایی می‌شود و هدف از این کار چیست؟

پارلمان اروپا قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا را به تصویب رساند. طبق اعلام این پارلمان، فروش هرنوع خودروی بنزینی و دیزلی از سال 2035 به بعد در اروپا ممنوع اعلام شده است. اروپا شامل 27 کشور می‌شود و پارلمان اروپا هدف از تصویب این قانون را تشویق شرکت‌های خودروساز به تولید و استفاده مصرف‌کنندگان از خودروهای التکریکی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید:  فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود [+شرایط]

قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا تصویب شد

پارلمان اروپا سه‌شنبه به صورت رسمی قانون ممنوعیت فروش خودرو های بنزینی و دیزلی را در اتحادیه اروپا از ابتدای سال 2035 به بعد تصویب کرد. ایده اصلی پشت این قانون اجبار و تشویق شرکت‌ها و مصرف کنندگان به استفاده و توسعه سریع‌تر خودروهای الکتریکی برای استفاده در اتحادیه اروپا که شامل 27 کشور است می‌شود.

این قانون علیرغم مخالفت نمایندگان محافظه‌کار قبلا در کشورهای عضو این اتحادیه به تصویب رسیده بود و حالا اکنون در پارلمان اروپا نیز به تصویب رسیده است. با تصویب این قانون، خودروسازان از ابتدای سال 2035 باید به کلی انتشار کربن دی اکسید توسط خودروها را متوقف کنند و در نتیجه با این قانون فروش کلی خودرو های بنزینی در اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد.

این قانون در راستای طرح کلی اروپا برای تبدیل شدن به یک اقتصاد خنثی و عاری از تولید کربن دی اکسید و گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 است. قانون گذاران پارلمان اروپا همچنین تعهد ارائه یک جدول زمانی مناسب را برای کمک به خودروسازان برای تولید خودروهای الکتریکی بدون آلاینده داده‌اند و در همین راستا قرار است برای جلوگیری از فرار سرمایه‌های مالی به چین و ایالات متحده تشویق‌های مالی و سیاسی نیز در این راستا صورت گیرد.

قانون ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا تصویب شد
ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا

 

Frans Timmermans معاون رئیس اتحادیه اروپا در همین رابطه اظهار کرد:

چین در سال گذشته نزدیک به 80 مدل خودروی الکتریکی را به بازار جهانی معرفی کرده است و قانون گذاران اروپایی در نظر دارند با تشویق کمپانی‌ها، آن‌ها را به سرمایه گذاری در داخل خود اروپا و رقابت موثر با دیگر خودروسازان جهانی تشویق کنند.

با این حال مخالفان این طرح استدلال می‌کنند که این اقدام صدها هزار شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد و آن‌ها در ادامه بیان کرده‌اند که صنایع اروپا و حتی رانندگان خودروهای شخصی بنزینی نیز برای این اقدام آمادگی ندارند. آلمان و نمایندگان محافظه کار پارلمان اروپا نسبت به قوانین جدید ابراز تردید کرده‌اند و به مشکلاتی در رابطه با بازسازی کارخانه‌ها و آموزش نیروی کار اشاره کرده‌اند.

با این حال صنعت اروپا به طور کامل با نیازمندی‌ها و تکنولوژی ساخت خودروهای الکتریکی ناآشنا نیست و برخی شرکت‌ها نیز از سال‌ها قبل احتمال نهایی شدن این قانون را داده‌اند.

مردم در اروپا نیز به آرامی و با رایج شدن ماشین‌های الکتریکی و افزایش جایگاه شارژ آن‌ها اقدام به خرید این خودروها کرده‌اند و در واقع 12 درصد از تمام خودروهای فروخته شده جدید در اتحادیه اروپا الکتریکی است. چین در همین راستا قصد دارد تا استفاده از خودروهای الکتریکی را تا سال 2035 به میزان 50 درصد افزایش دهد اما به نظر می‌رسد که این کشور به طور کامل استفاده از خودروهای بنزینی را ممنون نکرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید