0

قابلیت Circle to Search در انحصار شرکت‌های سامسونگ و گوگل باقی می‌ماند

قابلیت Circle to Search در انحصار شرکت‌های سامسونگ و گوگل باقی می‌ماند
بازدید 22

[ad_1]

یکی از مقامات سامسونگ به تازگی مدعی شده که قابلیت Circle to Search تا حداقل اکتبر 2024 (مهر 1403) در انحصار شرکت‌های سامسونگ و گوگل باقی خواهد ماند.

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ سری گلکسی اس 24 خود را با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز معرفی کرد. این قابلیت‌ها که همگی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند زیر چتر Galaxy AI قرار می‌گیرند.

در میان این ویژگی‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند گلکسی، قابلیت جستجو با دایره از همه جالب‌تر و نوین‌تر بود. این ابزار که با همکاری گوگل توسعه یافته، به کاربران اجازه می‌دهد تا بخش مورد نظر از متن یا تصویر روی صفحه نمایش را بدون تغییر برنامه و تنها با کشیدن یک دایره جستجو کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت Circle to Search

پس از معرفی سری گلکسی S24، گوگل نیز قابلیت جستجو با دایره را به گوشی‌های هوشمند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو اضافه کرد. این مسئله باعث شد که کاربران اندرویدی خارج از اکوسیستم گوگل و سامسونگ کمی ناامید و دل‌زده شوند.

قابلیت Circle to Search

اکنون نیز یکی از مقامات سامسونگ در هلند اعلام کرده که ویژگی Circle to Search حداقل تا اکتبر 2024 در انحصار این برندها باقی خواهد ماند. او می‌گوید:

این امکان وجود دارد که ویژگی Circle to Search از ۵ اکتبر ۲۰۲۴ در دستگاه‌های اندرویدی سایر برندها نیز فعال شود. البته تا به امروز هیچ اطلاعیه‌ای از سوی سایر سازندگان در این باره منتشر نشده است.

مسلما این خبر برای افرادی که از گوشی‌های سامسونگ یا گوگل استفاده نمی‌کنند خوشایند نخواهد بود. به خصوص اینکه این قابلیت به شدت کاربردی است و نیاز به تغییر برنامه برای جستجو اطلاعات را از بین می‌برد. البته توجه داشته باشید که Circle to Search به هیچ وجه یک فناوری بدیع و نو محسوب نمی‌شود، چرا که گزینه‌هایی مانند Google Lens و Google Assistant عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند.

اگرچه فعلا این ویژگی در انحصار شرکت‌های گوگل و سامسونگ است و تنها کاربران این دو برند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند، اما این وضعیت دائمی نخواهد بود. جالب است بدانید که قابلیت جستجو با دایره اولین چیزی نیست که تنها در انحصار این دو برند برجسته در اکوسیستم اندرویدی قرار گرفته است. در آخرین به‌روزرسانی‌ Wear OS نیز قابلتی‌هایی وجود دارند که در حال حاضر محدود به ساعت‌های هوشمند سامسونگ و گوگل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره قابلیت Circle to Search چیست؟ از نظر شما این قابلیت در سایر گوشی‌های اندرویدی نیز فعال خواهد شد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید