0

قابلیت نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه در اندروید 14 عرضه می‌شود

قابلیت نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه در اندروید 14 عرضه می‌شود
بازدید 58

[ad_1]

نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اندروید 14 عرضه خواهد شد. این ویژگی می‌تواند بسیاری کاریردی باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که در اندروید 14 گنجانده خواهد شد، امکان نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه است که برای بسیاری از افراد یک امکان جذاب و کاربردی توصیف می‌شود. البته باید ذکر کنیم که ویژگی‌ مورد بحث هم‌اکنون در گوشی‌های شیائومی مجهز‌ به MIUI 14 قرار دارد و نیازی نیست حتماً تا عرضه اندروید 14 صبر کنید. اما انتظار برای نسخه جدید اندروید نیز برای کاربران برندهای دیگر بی‌ثمر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: نخستین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 منتشر شد

نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه در اندروید 14 ممکن شد

برخی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندروید، قابلیت شبیه‌سازی برنامه‌ها را روی پوسته‌های سفارشی خود ارائه می‌دهند و اگرچه این ویژگی در گوشی‌های هر برند کمی تفاوت دارد اما درنهایت عملکرد یکسانی دارند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند دو نسخه از یک برنامه را روی گوشی خود اجرا کنند و با حساب‌های مجزا وارد هرکدام شوند.

به‌عنوان مثال اگر دو حساب کاربری در یک شبکه‌ی اجتماعی دارید می‌توانید دو نسخه از برنامه‌ی رسمی آن را نصب و با حسابی متفاوت از هرکدام استفاده کنید.

اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته است امکان اجرای دو نسخه‌ی مشابه از یک برنامه را روی دستگاه‌های اندرویدی ارائه دهد. میشال رحمان، کارشناس نرم‌افزار با بررسی کدهای نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۴ متوجه شد پرچم جدیدی با عنوان Cloned Apps در بخش تنظیمات این سیستم‌عامل وجود دارد که عملکرد مذکور را دراختیار کاربران قرار خواهد داد.

نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه در اندروید 14 ممکن شد

به گزارش Androidauthority، از آن‌جا که ویژگی شبیه‌سازی برنامه‌های اندروید فعلاً دردست توسعه قرار دارد، عملکردهای آن محدود است. برای استفاده از این ابزار در اندروید ۱۴ ابتدا باید با ابزارهای توسعه‌دهنده، برنامه‌هایی که قصد کلون کردن آن‌ها را دارید تعریف کنید؛ روندی که برای کاربران عادی یک مانع خواهد بود. علاوه‌براین پس‌از راه‌اندازی برنامه‌ها، سیستم‌عامل آن‌ها را به‌اندازه‌ کافی متمایز نمی‌کند.

به‌طور کلی، قابلیت‌هایی مثل شبیه‌سازی برنامه‌ها در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان ارائه می‌شوند و امکان دارد برخی از آن‌ها در نسخه‌های نهایی حذف شوند. با توجه به این‌که از زمان انتشار اندروید ۱۲ شواهدی مبنی‌بر اضافه شدن این قابلیت وجود دارد به‌نظر می‌رسد گوگل درحال اصلاح آن است و بنابراین انتظار داریم در نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۴ دردسترس کاربران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نصب همزمان دو نسخه از یک برنامه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید