0

قابلیت زوم دوربین گلکسی زد فولد 4 پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی است

قابلیت زوم دوربین گلکسی زد فولد 4 پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی است
بازدید 158


سامسونگ در طراحی دوربین گلکسی زد فولد 4 یکی از نقطه ضعف‌های مهم گوشی‌های تاشوی خود را رفع کرده است؛ قابلیت زوم دوربین.

آبان تتر

نقطه ضعف اصلی اولین گوشی‌های گلکسی فولد سامسونگ، محدودیت قابلیت زوم دوربین بود. زوم سه گوشی تاشوی اول سامسونگ، در حد زوم دوربینی بود که در گلکسی نوت 8 قرار داشت؛ درحالی‌که سری گلکسی S سال به سال از نظر قابلیت زوم پیشرفته‌تر می‌شد.

خیلی از کاربران، درباره قابلیت زوم دوربین گلکسی زد فولد 4 و سایر مشخصات دوربین این گوشی، سوالات زیادی دارند، به همین دلیل این گزارش را برای پاسخ دادن به این سوالات آماده کردیم.

دوربین گلکسی زد فولد 4 از زوم اپتیکال 3 برابر و زوم دیجیتال 30 برابر پشتیبانی می‌کند

دوربین گلکسی زد فولد 4 از زوم اپتیکال 3 برابری و زوم دیجیتال 30 برابری پشتیبانی می‌کند (سامسونگ به این قابلیت زوم فضایی یا اسپیس زوم می‌گوید). زوم اپتیکال این گوشی پیشرفت زیادی نداشته اما زوم دیجیتال آن نسبت به گلکسی فولد، گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فولد 3 که همگی حداکثر زوم 10 برابر را داشتند، بسیار قوی‌تر است.

البته گوشی‌های گلکسی S اولترای سامسونگ، قابلیت زوم دیجیتال 100 برابری دارند؛ هر چند زوم اپتیکال آنها کمی متفاوت است. گلکسی S20 اولترا از ترکیب زوم اپتیکال و دیجیتال پشتیبانی می‌کند که قابلیت بزرگنمایی 4 برابر را دارد اما گلکسی S21 و S22 اولترا لنزهای اپتیکال مجزایی دارند که قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و 10 برابر را دارند؛ حداکثر زوم دوربین این گوشی‌ها هم 100 برابر است.

با این حال، نباید فراموش کرد که هر چند قابلین زوم گلکسی زد فولد 4 در مقابل گلکسی S اولترا ضعیف‌تر است اما نسبت به مدل‌های قبل همین سری پیشرفت خوبی داشته است. دوربین اصلی این گوشی هم پیشرفته‌تر شده و حالا به جای حسگر 12 مگاپیکسلی (که در گلکسی S22 و +S22 هم به کار رفته) مجهز به یک حسگر 50 مگاپیکسلی شده و یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی هم دارد.

برای تماس ویدیویی و سلفی هم زیر صفحه‌نمایش کاور این گوشی از دوربین 10 مگاپیکسلی استفاده شده و زیر صفحه‌نمایش اصلی آن هم یک دوربین 4 مگاپیکسلی قرار دارد. از نظر دوربین جلو، تغییری در این گوشی ایجاد نشده و شایعاتی که درباره وجود دوربین 16 مگاپیکسلی زیر صفحه‌نمایش این گوشی مطرح شده بودند، صحت نداشتند. البته، حالا دوربین زیر صفحه‌نمایش نسبت به قبل حین استفاده از گوشی، کمتر قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابیلت زوم دوربین گلکسی Z Fold 4 چیست؟ دیگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید