0

قابلیت تشخیص تصادف خودرو برای همه گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود

قابلیت تشخیص تصادف خودرو برای همه گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود
بازدید 173


قابلیت تشخیص تصادف خودرو که از ویژگی‌های کاربردی گوشی‌های پیکسل است احتمالا به زودی برای همه گوشی‌های اندرویدی بازار عرضه می‌شود.

گوگل اخیرا جدیدترین به‌روزرسانی Personal Safety را برای دستگاه پیکسل منتشر کرده و از خلال بررسی کدهای این آپدیت، برخی کارشناسان به این مهم پی برده‌اند که قابلیت انحصاری گوشی پیکسل یعنی Pixel-Crash Detection احتمالاً به‌زودی برای دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز عرضه خواهد شد.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: فایرفاکس با حذف پارامترهای ردیابی از URL امن ترین مرورگر جهان خواهد شد

قابلیت تشخیص تصادف خودرو

رشته کدی که در ادامه می‌بینید، در بروزرسانی v2022.05.25 اپلیکیشن Personal Safety، به nonpixel اشاره کرده که مشخصا به این معنا است که این قابلیت احتمالا در آینده نزدیک به دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌رسد.

crash_settings_check_user_status_body_text_nonpixel

شاید بپرسید قابلیت تشخیص تصادف خودرو چیست؟ باید گفت که این ویژگی که در حال حاضر انحصاری گوشی‌های پیکسل است بدین نحو کار می‌کند که با تکیه به موقعیت مکانی، حسگرهای حرکتی و صدای محیط برای تشخیص تصادف خودرو استفاده می‌کند.

قابلیت تشخیص تصادف خودرو برای همه گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود

اگر پیکسل در این شرایط تصادف را تشخیص دهد، با پخش صدایی بلند از کاربر می‌پرسد که آیا کمک نیاز دارد یا خیر. در صورت عدم پاسخگویی کاربر به این سوال، دستگاه به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد و موقعیت مکانی گوشی را به اطلاع آن‌ها می‌رساند.

نکته جالب توجه درباره این ویژگی این است که حتی وقتی برنامه Personal Safety درحال استفاده نباشد، باز هم قادر به تشخیص تصادف خودرو است.

البته در حال حاضر گوگل هیچ جزئیاتی از عرضه این قابلیت برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی فاش نکرده است اما میشائیل رحمان کارشناس معروف حدس می‌زند که این ویژگی قرار نیست به طور همزمان برای همه دستگاه‌های اندرویدی عرضه شود چراکه کارکرد درست آن به نانواپلیکیشن Context Hub Runtime Environment (CHRE) متکی است و در نتیجه شرکت‌های سازنده دستگاه اندرویدی باید آن را کامپایل، امضا و سپس با نسخه‌های نرم‌افزاری خود ادغام کنند.

از آنجایی که معمولا گوگل هیچ شرکت تولیدکننده گوشی را به اجرای CHRE مجبور نمی‌کند، شاید قابلیت تشخیص تصادف خودرو در ابتدا فقط برای تعداد کمی از دستگاه‌های اندرویدی عرضه شود.

البته اگر هم گوگل این کار را بکند، تنها مزیت آن این است که قابلیت تشخیص خودکار تصادف با سرعت بیشتری به همه گوشی‌های اندرویدی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه خود درباره ارائه قابلیت تشخیص تصادف خودرو برای همه گوشی‌های اندرویدی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال و دیگر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید