0

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون توسط اسپیس ایکس تقویت می‌شود

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون توسط اسپیس ایکس تقویت می‌شود
بازدید 57


اسپیس ایکس بنا دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون را تقویت کند. ظاهراً قرار است شرکت متبوع ایلان ماسک، چندین ماهواره‌ فقط بدین‌منظور به فضا پرتاب کند.

آنطور که خبر رسیده، شرکت گلوبال استار (Globalstar) به‌عنوان شریک تجاری اپل برای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون قرار است مبلغ هنگفتی را به شرکت فضایی اسپیس‌ایکس بپردازد تا این شرکت چندین ماهواره فقط به منظور تقویت این قابلیت در خانواده گوشی‌‌های آیفون 14 و نسل‌های بعدی به فضا پرتاب کند. البته آنطور که پیداست همکاری اپل با گلوبال استار بسیار عمیق شده و این شرکت خدمات ماهواره‌ای 85 درصد ظرفیت فعلی خود و آینده را به گوشی‌های آیفون اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: هواوی میت 60 (Huawei Mate 60)‌ با ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

اسپیس ایکس، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون را تقویت می‌کند

اپل سال گذشته در کنار مدل‌های جدید آیفون 14، سیستم Emergency SOS via Satellite را نیز معرفی کرد. این فناوری به آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اجازه می‌‌هد که در صورت عدم دسترسی به وای‌فای یا تلفن همراه با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

این ویژگی احتمالاً در سری آتی آیفون 15 نیز که قرار است در ماه جاری معرفی شود، دردسترس خواهد بود. حالا گزارش جدیدی حاکی از آن است که اپل برای تقویت اتصال ماهواره‌ای در آیفون‌های خود تلاش می‌کند.

اسپیس ایکس، قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون را تقویت می‌کند

طبق پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، گلوبال استار به‌عنوان بخشی از قراردادی که روز دوشنبه امضا شد، از حالا تا زمان ارسال ماهواره‌ها به فضا در سال 2025، باید در مجموع 64 میلیون دلار برای هزینه‌های مربوط به پرتاب به اسپیس ایکس بپردازد‌. اسپیس ایکس شرکتی است که توسط ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک X، پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، تأسیس شده است.

این ماهواره‌ها از خدمات اضطراری SOS که گلوبال استار به آیفون‌های اپل ارائه می‌کند، پشتیبانی خواهند کرد. این ویژگی به کاربران آیفون 14 اجازه می‌دهد تا درصورت دوربودن از دکل‌های تلفن همراه، از شبکه‌های ماهواره‌ای برای ارسال پیام یا تماس استفاده کنند.‌

اپل همزمان با عرضه گوشی‌های سری آیفون 14 اعلام کرد که قابلیت Emergency SOS via Satellite برای دو سال اول رایگان خواهد بود. اما پس از آن، کاربران برای استفاده از آن باید هزینه‌ای بپردازند. اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد میزان این کارمزد منتشر نکرده است. اما درنظرگرفتن تمام هزینه‌هایی که این شرکت برای بهبود قابلیت مذکور متحمل می‌شود، اکنون منطقی است که ارائه این گزینه برای همیشه رایگان باقی نماند.

سرویس ماهواره‌ای آیفون در حال حاضر در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، بریتانیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال دردسترس است.

گلوبال استار موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون‌های اپل اختصاص دهد. این شرکت تمامی پرسنل، نرم‌افزارها، سیستم‌های ماهواره‌ای و .‌.. را ارائه و نگهداری کرده و در عین حال حداقل استانداردهای کیفیت و پوشش را نیز حفظ می‌کند.

قبل از عرضه مدل‌های آیفون 14، گلوبال استار در فوریه سال گذشته 327 میلیون دلار تجهیزات ماهواره‌ای را از شرکت کانادایی مک دونالد خریداری کرد. اپل به گلوبال استار 252 میلیون دلار برای کمک به تامین مالی این خرید وام داد.

این اولین باری نیست که شرکت فضایی ماسک به گلوبال استار کمک می‌کند. اسپیس ایکس سال گذشته به این شرکت کمک کرد تا ماهواره‌ای را از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب کند.

گلوبال استار در اوایل این هفته با این خبر که قرار است پل جاکوبز، یکی از نخبگان دره سیلیکون و مدیران سابق کوالکام را به‌عنوان مدیرعامل خود استخدام کند، سروصدای زیادی به راه انداخت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: سخت‌افزار مگ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید