0

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد؛ آی‌مسیج و بینگ در امانند!

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد
بازدید 42

[ad_1]

مطلب فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد؛ آی‌مسیج و بینگ در امانند! برای اولین بار در وب سایت مجله خبری آی تی و دیجیتال – زندگی با تکنولوژی نوشته شده است. – مجله خبری آی تی و دیجیتال – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا مشخص شد. بنابراین فهرست می‌بینیم که مایکروسافت و اپل به نوعی گل به خودی زده‌اند!

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد. اتحادیه اروپا اخیراً قوانین جدیدی را تحت عنوان قانون بازارهای دیجیتال (دربان) وضع کرده است که دراصل هدف از آن تقویت رقابت در حوزه فناوری است و شرکت‌های فناوری باید این قوانین را بپذیرند. حال دو غول آمریکایی حوزه تکنولوژی توانستند این اتحادیه را با استدلال خود متقاعد کنند که پلتفرم‌هایی مانند بینگ و آی‌مسیج آنقدر قدرتمند نیستند که در این فهرست جای بگیرند.

این حرکت مایکروسافت و اپل را می‌توان به گل به خودی نیز تشبیه کرد. زیرا همین ناامیدی ممکن است این دو پلتفرم را بیشتر تضعیف کرده و کاربران را به سمت رقبا بکشد.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا تایید کرد: عرضه تمام گوشی‌ها با باتری قابل تعویض از سال 2027 الزامی است

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد

کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه‌ اروپا، سرانجام فهرست شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی را که «دربان» محسوب می‌شوند و باید از قوانینی سرسختانه تبعیت کنند، اعلام کرد. همانطور که انتظار داشتیم، بزرگان صنعت فناوری در این فهرست حضور دارند؛ اما برخی از پلتفرم‌های محبوب موقتاً از فهرست حذف شده‌اند. فهرست موردبحث به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ اروپا ربط دارد.

اتحادیه‌ اروپا پیش‌تر فهرست اولیه‌ شرکت‌های دربان را اعلام کرده بود و فهرست نهایی تغییرات زیادی تجربه نکرده است. اکثر شرکت‌های مورد هدف اروپا، آمریکایی‌ها هستند. آلفابت (شرکت مادر گوگل)، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت از آمریکا و بایت‌دنس از چین باید از قوانین جدید اروپا تبعیت کنند. اروپا ۲۲ پلتفرم مهم را به‌عنوان دربان انتخاب کرده است؛ پلتفرم‌هایی که تنها ۶ ماه برای تبعیت از قوانین فرصت دارند.

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد؛ آی‌مسیج و بینگ در امانند!

سامسونگ بزرگ‌ترین غایب فهرست نهایی اروپا است. این شرکت که در فهرست اولیه حضور داشت، استدلال کرد مرورگر وبش از پیش‌نیازهای لازم برای تبدیل‌شدن به دربان برخوردار نیست.

به‌طور مشابه، موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت بینگ، مرورگر اج و واحد تبلیغاتی مایکروسافت در فهرست نهایی حضور ندارند؛ اما کمیسیون اروپا گفته است که تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام می‌دهد.

آی‌مسیج اپل نیز از فهرست حذف شده است. اپل روز گذشته ادعا کرده بود آی‌مسیج به حدی بزرگ نیست که در فهرست قرار بگیرد. کمیسیون اروپا می‌گوید که به‌مدت 5 ماه روی آی‌مسیج و سایر سرویس‌های دیگری که از فهرست حذف شده‌اند تحقیق خواهد کرد.

تحقیقات اروپا ممکن است در نهایت اپل را به برقراری ارتباط میان آی‌مسیج و سرویس‌های رقیب مجبور کند. اروپا همچنین در حال بررسی این است که سیستم‌عامل iPadOS از شرایط حضور در فهرست برخوردار است یا نه.

قانون بازارهای دیجیتال تلاشی جدی از سوی اروپا برای کنترل قدرت بزرگان صنعت فناوری است. اروپا در تلاش است سازگاری پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های مختلف را افزایش دهد تا یک شرکت به‌خصوص نتواند محصولاتش را به مشتریان تحمیل کند. با قانون بازارهای دیجیتال، فرصت رقابت در دسترس پلتفرم‌های کوچک‌تر قرار می‌گیرد.

پیام‌رسان‌هایی که در فهرست اروپا قرار می‌گیرند، باید به سازگاری با سرویس‌های رقیب متعهد شوند. همچنین به موجب قانون جدید، ارائه‌ فروشگاه‌های آنلاین متفرقه در سیستم‌های‌عامل اجباری می‌شود. بدین ترتیب اپل مجبور است مجوز فعالیت فروشگاه‌هایی غیر از اپ استور را در آیفون صادر کند. ازطرفی دیگر توسعه‌دهندگان اپ استور باید بتوانند سیستم پرداخت اختصاصی به اپلیکیشن‌ها اضافه کنند.

فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد؛ آی‌مسیج و بینگ در امانند!

اروپا تمامی سرویس‌های هر شرکت را وارد فهرست پلتفرم‌های دربان نکرده است؛ بنابراین قوانینی که اپل ملزم‌به رعایت آن‌ها است، با قوانینی که متوجه آمازون می‌شوند فرق دارد. برای نمونه متا باید خودش را با قوانین بخش شبکه‌های اجتماعی تطبیق دهد، گوگل در چارچوب قوانین موتور جست‌و‌جو قرار می‌گیرد و مایکروسافت دررابطه‌ با ویندوز پاسخ‌گو خواهد بود.

اروپا برای انتخاب شرکت‌ها و پلتفرم‌ها به‌عنوان دربان، یک‌سری معیارها در نظر می‌گیرد. گردش مالی سالانه‌ شرکت‌ها در اروپا باید سالانه بیش‌از ۷٫۵ میلیارد یورو باشد و ارزش بازار آن‌ها به بیشتر از ۷۵ میلیارد یورو برسد. سرویس‌های نرم‌افزاری برای ورود به فهرست باید ماهانه بیش‌از ۴۵ میلیون کاربر فعال در اروپا داشته باشند.

موتورهای جست‌‌وجو نظیر گوگل باید به کاربران‌شان امکان دهند که به‌سادگی سراغ استفاده از موتورهای دیگر بروند. سیستم‌های‌عامل باید امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و تغییر تنظیمات پیش‌فرض مثل دستیار صوتی و مرورگر وب را به کاربران بدهند. شرکت‌های دربان اجازه نخواهند داشت که سرویس‌های اختصاصی خودشان را به‌جای سرویس‌های رقیب به کاربران تحمیل کنند.

قانون بازارهای دیجیتال از هفته‌ گذشته اجرایی شده است. شرکت‌ها تا مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند که تغییرات لازم را در پلتفرم‌هایشان اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

  • مهمترین رقیب اپل ویژن پرو توسط مایکروسافت ساخته می‌شود
  • دریافتی سالانه یک میلیارد دلاری مدیرعامل مایکروسافت به برکت هوش مصنوعی!
  • تمسخر اپل توسط گوگل به علت مهاجرت دیرهنگام به پورت USB-C [+ویدیو]
  • تاریخ رونمایی آیفون 15 رسما توسط اپل تایید شد

دیدگاه شما در خصوص منتشر شدن فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطلب فهرست پلتفرم‌های دربان از نگاه کمیسیون اروپا منتشر شد؛ آی‌مسیج و بینگ در امانند! برای اولین بار در وب سایت مجله خبری آی تی و دیجیتال – زندگی با تکنولوژی نوشته شده است. – مجله خبری آی تی و دیجیتال – زندگی با تکنولوژی – – https://techrato.com/

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید