0

فناوری 5G و لبه؛کلید متاورس

فناوری 5G و لبه؛کلید متاورس
بازدید 79

[ad_1]

در حالی که بیشتر توجه‌ها بر بخش ابری متاورس متمرکز شده، فراموش نکنید تا زمانی که شبکه‌های مخابراتی زیربنایی مانند 5G و لبه شبکه نتوانند از آن پشتیبانی کنند، متاورس محقق نخواهد شد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، در سال 2021، تخمین زده شد که اندازه بازار جهانی متاورس به 39 میلیارد دلار رسیده و در سال 2022، انتظار داریم این میزان به 47 میلیارد دلار افزایش یابد و تا سال 2030 به 679 میلیارد دلار برسد.

متاورس عمدتاً با دو مفهوم اصلی Web3 و ابزارهای واقعیت افزوده (AR) و هدست‌های واقعیت مجازی قابل دسترسی است و وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها می‌توانند اطلاعات را به روشی هوشمند در زمان واقعی با استفاده از یادگیری ماشین پردازش کنند.

5G و لبه شبکه 

اتصال نسل بعدی 5G است، اما طبق یک نظرسنجی در سال 2021 حدود 81٪ از متخصصان آمریکایی به طور کامل مزایای 5G را درک نمی‌کنند و 8٪ از متخصصان حرفه‌ای هرگز در مورد 5G چیزی نشنیده‌اند.

برای دستیابی به سطح پیچیده‌تر متاورس همه جانبه و قابل دسترس، به فناوری پخش سریع و تأخیر کم نیاز داریم.

5G قادر به ارائه این پهنای باند، با سرعت متوسط ​​دانلود در محدوده صدها مگابیت بر ثانیه و ​​تأخیر کم‌تر از میلی ثانیه تک رقمی است. با این حال، داده‌های دنیای واقعی کنونی نشان می‌دهد که حتی در شهرهای بزرگ جهان توسعه‌یافته، این وعده‌ها هنوز محقق نشده‌اند.

edge ظرفیت بیشتر و اتصال با پهنای باند بالاتر برای برنامه‌های کاربردی متاورس اختصاص می‌دهد.

edge می‌تواند تأخیر شبکه را کاهش دهد و قابلیت اطمینان را بهبود بخشد.

لبه شبکه یا network edge  همچنین فرصتی برای ورود نرم‌افزار و اطلاعات به شبکه را فراهم می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا نیازها را درک کرده و در زمان واقعی پاسخ دهد.

برخی تخمین زده‌اند که یک ابر لبه می‌تواند تا سال 2025 حداقل پنج برابر مراکز داده امروزی در شبکه ایجاد کند. این مراکز کوچک‌تر که در نزدیکی کاربران نهایی قرار دارند قلب تپنده متاورس هستند.

البته هنوز زود است تا به طور کامل درک کنیم که فناوری متاورس چگونه فرآیندهای تجاری را متحول می‌کند. پذیرش سریع برنامه‌های کاربردی دیجیتال در طول همه گیری فقط یک نمونه از آنچه ممکن است بود.

طی چند سال آینده، بدون شک صحبت‌های زیادی در مورد متاورس خواهیم شنید، اما بدون سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها و زیرساخت‌های شبکه این اتفاق رخ نخواهد افتاد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید