0

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط به کسب مجوز شد

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط به کسب مجوز شد
بازدید 99


با اعلام رئیس شورای شهر تهران، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط به گرفتن مجوز شده است.

در یک خبر حاشیه‌ساز دیگر، رئیس شورای شهر تهران در خصوص ممنوعیت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری صحبت کرد و گفت، زین‌پس فعالیت رانندگان تمامی تاکسی‌های اینترنتی در سفرهای بین شهری، مشروط به کسب مجوز شده است.

در این خبر نیز فرمانده انتظامی کشور گفته بود که مسافربری تاکسی‌های اینترنی اعم از اسنپ، تپ‌سی، ماکسیم و… و همچنین خودروهای شخصی در مسیرهای بین شهری ممنوع می‌باشد. در تکمیل این خبر، حالا رئیس شورای شهر تهران از مشروط شدن مسافربری این خودروها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اختصاص پارکینگ 3 فرودگاه امام به تاکسی‌های اینترنتی

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط شد

نامه چهارم دی‌ماه رئیس پلیس راه راهور ناجا مبنی بر ممنوعیت جابه‌جایی مسافر توسط سرویس‌های تاکسی اینترنتی در مسیرهای بین شهری در روزهای اخیر خبرساز شده است؛ تا جایی که به گزارش سیتنا، امروز رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد این تاکسی‌ها با اخذ مجوز می‌توانند در مسیرهای خارج از شهر تردد کنند.

در نامه‌ای که توسط حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهور ناجا، منتشر شده بود افزایش تصادفات یکی از دلایل این ممنوعیت اعلام شده است. در متن این نامه چنین آمده است:

«فعالیت ناوگان پلاک شخصی به ویژه سواری‌های مسافربر پلاک شخصی و همچنین حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و… در حوزه حمل و نقل برون شهری خارج از ضوابط و ممنوع بوده و موجب تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادفات ناوگان مذکور می‌شود.»

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری مشروط شد

بر اساس دستور اعلام‌شده در نامه پلیس راه راهور ناجا، فعالیت به‌عنوان راننده در جاده‌های کشور نیازمند انجام برخی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم از قبیل کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، دفترچه ثبت ساعت و گواهی معاینه فنی است، با توجه به این که تاکسی‌های آنلاین و خودروهای پلاک شخصی این مجوزها را ندارند، از حمل‌ونقل مسافر در این مسیرها منع شده‌اند.

چمران هم تاکید می‌کند که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برای حمل مسافر در جاده‌های خارج از شهر نیازمند دریافت مجوز هستند. رئیس شورای شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: «ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می‌خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت کنند که این اجازه نیز به آن‌ها داده می‌شود تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مسیرهای بین شهری چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید