0

فرایند ادغام اتریوم انجام شد ؛ چه چیزی در انتظار ملکه رمزارزها است؟

فرایند ادغام اتریوم انجام شد ؛ چه چیزی در انتظار ملکه رمزارزها است؟
بازدید 121

[ad_1]

پس مدت‌ها انتظار، بالاخره فرایند ادغام اتریوم ، ملکه رمزارزها به اتمام رسید و دومین رمزارز دنیا از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) مهاجرت کرد.

همواره یکی از انتقاداتی که در مورد رمزارزها وجود داشته، مصرف انرژی بالا برای استخراج آن بوده است. می‌توان علت این مصرف انرژی بالا را ناشی از الگوریتم ماینینگ یا استخراج رمزارزها دانست. زمانی که استخراج یک ارز دیجیتال بر پایه الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) باشد به منظور ایجاد هر بلاک انرژی زیادی مصرف خواهد کرد و در حال حاضر با اجرای مرج اتریوم به دنبال رفع این مشکل هستند.

آرون گروپس

انجام فرایند ادغام اتریوم منجر به مهاجرت این رمزارز به الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) خواهد شد. بنابراین فرایند ماینینگ اتریوم نیز با تغییر روبرو خواهد شد.

فرایند استخراج اتریوم پیش از این از طریق رایانه‌های قدرتمند در سراسر جهان، به منظور حل کردن معادلات پیچیده ریاضی انجام می‌شد. این کامپیوترها که از کارت‌های گرافیک قدرتمند و پرمصرف استفاده می‌کردند، پس از حل معادلات پیچیده ریاضی در یک بلاک یک عدد اتریوم را برای مشارکت‌کننده در این فرایند به ارمغان می‌آوردند.

همانطور که اشاره شد این فرایند انرژی بالایی را مصرف می‌کرد؛ بنابراین با مهاجرت به الگوریتم جدید اثبات سهام، این مشکل برطرف شده و از این به بعد، ارز اتریوم به افرادی تعلق خواهد گرفت که در شبکه این ارز مقداری اتریوم سپرده‌گذاری کرده و به اعتبارسنجی تراکنش‌ها بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

فرایند ادغام اتریوم

این موضوع و مرج اتریوم برای بیشتر کاربران خبر خوبی بوده است. زیرا کاهش مصرف انرژی شبکه این ارز می‌تواند خبر خوبی برای محیط زیست بوده و برای توسعه اتریوم و رمزارزهای موجود بر بستر شبکه این ارز تبلیغات مثبتی خواهد داشت.

اما مشکل دیگری تحت عنوان بالا بودن کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم وجود دارد که به نظر نمی‌رسد، این امر به زودی برطرف شود. احتمالاً برای رفع این مشکل باید منتظر آپدیت‌های آینده شبکه اتریوم مانند dankharding و proto-danksharding باشیم.

فرایند ادغام اتریوم

از طرف دیگر خبر مرج اتریوم، نمی‌تواند خبر خوبی برای ماینرهای این ارز باشد. حتی در ماه‌های گذشته با وجود سقوط ارزش رمزارزها، ماینرهای این ارز کماکان سخت مشغول استخراج اتریوم با کارت‌های گرافیک خود بودند؛ این در حالی است که سختی شبکه این ارز نیز همواره در حال افزایش بود. اما با اجرای فرایند ادغام اتریوم دیگر از این پس امکان استخراج این ارز دیجیتال وجود ندارد، بنابراین از چند ماه پیش شاهد شروع روند کاهش قیمت کارت‌های گرافیک بودیم.

بنابراین با این اتفاق می‌توانیم مرج اتریوم را خبری خوب برای گیمرها بدانیم. زیرا با رسیدن قیمت کارت‌های گرافیک سری 3000 انویدیا و 6000 AMD به قیمتی پایین‌تر از قیمت رسمی، دیگر گیمرها مجبور به خرید این کارت‌های گرافیک به چندبرابر قیمت رسمی نخواهند بود.

آینده اتریوم پس از اجرای فرایند ادغام اتریوم

به اعتقاد بنیاد اتریوم فرایند ادغام اتریوم می‌تواند هزینه‌های انرژی این ارز دیجیتال را تا بیش از 99 درصد کاهش دهد. نکته جالب این است که شروع مهاجرت به اثبات سهام در اتریوم از سال 2016 بوده است اما این اتفاق از سال 2017 بارها به تعویق افتاده بود. حال مرحله آخر مرج اتریوم که از 15 شهریور آغاز شده بود، دقایقی پیش در تاریخ 24 شهریور به پایان رسید. به این ترتیب با پایان آپگریدی تحت عنوان «پاریس» بخش فنی مرج اتریوم به پایان رسید.

فرایند ادغام اتریوم

برای اینکه در شبکه جدید اتریوم تبدیل به اعتبارسنج شده و از این طریق ارز اتریوم کسب کنید، نیاز به 32 واحد اتریوم که طبق نرخ امروز حدوداً برابر با 52100 دلار است، خواهید داشت. برای این موضوع نیاز به تخصص کافی هم بوده و اگر در این زمینه مرتکب اشتباهی شوید سهام شما کاهش خواهد یافت.

بنابراین اگر در این زمینه از تخصص کافی برخوردار نیستید بهتر است از امکانات برخی پلتفرم‌ها مانند Coinbase و Kraken استفاده کنید. این پلتفرم‌ها پس از کسر مقداری کارمزد، امکان سپرده‌گذاری با حتی کمتر از 32 اتریوم را هم فراهم کرده‌اند.

همچنین سرمایه‌گذاران و کاربران عادی نیازی به انجام کاری برای تغییر توکن اتریوم ندارند و شبکه این ارز صرفاً پس از تغییرات با نام اتریوم 2.0 شناخته خواهند شد. پیش‌بینی قطعی از آینده قیمتی این ارز پس از مرج اتریوم امری دشوار است اما با توجه به برطرف کردن نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد مصرف بالای انرژی که پیش از این وجود داشت، می‌توان به آینده این رمزارز امیدوار بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد فرایند ادغام اتریوم و آینده این رمزارز چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید