0

غلبه اپل بر سامسونگ ؛ اپل در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در جایگاه اول قرار گرفت

غلبه اپل بر سامسونگ ؛ اپل در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در جایگاه اول قرار گرفت
بازدید 27

[ad_1]

اپل در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا از سامسونگ پیشی گرفت و رتبه اول را کسب کرد. غلبه اپل بر سامسونگ پس از سال‌ها تلاش بی‌وقفه، دور از انتظار هم نبود.

اپل بالاخره موفق شد که پس از جنگ و رقابت‌های سخت و نفس‌گیر با سامسونگ، این غول کره‌ای را پشت سر گذاشته و به جایگاه اول در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا دست یابد. در واقع دوره سه ماهه تعطیلات سال 2023، زمان مهم و سرنوشت سازی برای اپل بوده، چرا که این شرکت با فروش 12.4 میلیون دستگاه نسبت به سال گذشته رشد متوسطی را تجربه کرده است. این دستاورد، به هفت دوره پشتازی متوالی سامسونگ پایان داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


غلبه اپل بر سامسونگ در بازار اروپا

تغییر صدرنشین بازار اروپا، تنها به موفقیت اپل خلاصه نمی‌شود بلکه نشان دهنده افزایش پویایی بازار است. به طور کلی، فروش گوشی‌های هوشمند در اروپا در سه ماهه چهارم سال 2023 با 3 درصد کاهش به 37.8 میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ، علیرغم اینکه با کاهش 12 درصدی (فروش 10.8 میلیون دستگاه) مواجه بود، توانست جایگاه خود را به لطف سری قدرتمند S و سری میان رده A تا حدودی حفظ کند.

غلبه اپل بر سامسونگ

رقابت به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که در این دوره شرکت‌های دیگری مانند شیائومی، موتورولا و آنر نیز حضور پر رنگی را از خود به نمایش گذاشتند. برای مثال موتورولا و آنر به ترتیب 73 و 116 درصد رشد سالانه را به ثبت رساندند. با این حال، این مدل‌های رده بالای اپل، به‌ویژه آیفون 15 پرو، بودند که تقریبا 40 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. این میزان فروش، رکوردی برای گوشی‌های هوشمند در اروپا محسوب می‌شود.

تحلیلگران نیز به روند رو به رشد فروش دستگاه‌های پیشرفته و رده بالا توجه داشته و به اقدامات استراتژیک اپل برای سرمایه گذاری در چرخه‌های آتی اشاره می‌کنند. همکاری با موسسات مالی مانند Santander در اسپانیا بخشی از استراتژی اپل برای گسترش دامنه بازار است.

با پیش‌بینی رشد تک رقمی بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سال 2024، تاکید بر بهبود تجربه کاربری از طریق هوش مصنوعی، شخصی‌سازی و ادغام یکپارچه اکوسیستم‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره غلبه اپل بر سامسونگ در بازار اروپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید