0

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد؛ تامین انرژی مورد نیاز بیش از 1 میلیون خانوار!

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد؛ تامین انرژی مورد نیاز بیش از 1 میلیون خانوار!
بازدید 42


عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد. این توربین‌های بادی قادرند برق مورد نیاز برای دو سوم جمعیت اسکاتلند را تأمین کنند.

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند به‌منظور تولید برق 1 میلیون خانوار نصب و راه‌اندازی شد. این توربین‌های بادی که توانستند رکورد تولید برق را جابجا کنند، در سواحل آنگوس این کشور زیبا نصب شده و عمیق‌ترین توربین‌بادی دریایی در جهان لقب دارند. جالب است بدانید این توربین‌های برقی جدید در عمق 58 متری دریا نصب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: رده‌بندی کشورها بر اساس بیشترین میزان تولید برق هسته‌ای در سال 2022 [+جایگاه ایران]

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد

یک شرکت حوزه انرژی اسکاتلندی با نام SSE به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای مزرعه بادی دریایی Seagreen در سواحل آنگوس، اسکاتلند، عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان را نصب کرد.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح می‌دهد که توربین صدودوازدهم از 114 توربین Seagreen در عمق تقریباً 58 متری نصب شده است که رکورد جدیدی برای آن به ثبت می‌رساند. «گراهام استوارت»، وزیر دولتی امنیت انرژی و خالصی صفر، از راه‌اندازی این توربین به‌عنوان «یک نقطه عطف فوق‌العاده برای اسکاتلند و صنعت بادی دریایی بریتانیا» یاد کرد.

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد

Seagreen از آگوست سال 2021 شروع به تولید برق کرده است و انتظار می‌رود تا تابستان سال 2023 به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد. هر یک از پایه‌های جدیدی که برای Seagreen راه‌اندازی شده، دارای یک توربین 10 مگاواتی از نوع Vestas V164 است که در شرایط ایده‌آل می‌تواند تا 10 هزار کیلووات نیرو تولید کند.

مزرعه بادی دریایی Seagreen پس از اینکه در اواخر سال جاری به بهره‌برداری کامل برسد، با ظرفیت 1075 مگاواتی خود می‌تواند به‌اندازه 1.6 میلیون خانه انرژی تولید کند. این مزرعه 3 میلیارد پوندی توسط SSE با همکاری شرکت نفت و گاز فرانسوی TotalEnergies درحال توسعه است.

انتظار می‌رود این مزرعه دریایی بتواند سالانه بیش از 500 گیگاوات ساعت برق تولید کند که برای تأمین انرژی پاک و پایدار حدود 1.6 میلیون خانواده بریتانیایی یا تقریباً دو‌سوم جمعیت اسکاتلند کافی است.

عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان در اسکاتلند نصب شد

«آلیستر فیلیپس-دیویس»، مدیرعامل SSE، ادعا می‌کند که بریتانیا به رهبر جهانی حوزه نیروگاه‌های بادی دریایی تبدیل شده است. او در بیانیه شرکت درباره نصب توربین جدید نوشت:

«این نه‌تنها یک گام مهم در مسیر تکمیل پروژه محسوب می‌شود، بلکه تعهد ما نسبت به نوآوری و پیشرفت ما در مرزهای فناوری را نشان می‌دهد.»

SSE که یکی از تولیدکنندگان پیشرو انرژی‌های تجدیدپذیر بریتانیا محسوب می‌شود، قصد دارد تا سال 2026، 12.5 میلیارد پوند روی طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کند که راه‌های انتقال بریتانیا به اقتصاد خالص صفر را ساده‌تر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درخصوص عمیق‌ترین توربین بادی دریایی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید