0

عملیات موفقیت‌آمیز اسپیس‌ایکس؛ استقرار ماهواره های استارلینک در مدار زمین

عملیات موفقیت‌آمیز اسپیس‌ایکس؛ استقرار ماهواره های استارلینک در مدار زمین
بازدید 23

[ad_1]

شرکت اسپیس ایکس در آخرین عملیات خود با استفاده از یک موشک فالکون 9 در تاریخ هفتم ژانویه موفق شد، ماهواره های استارلینک را در مدار زمین مستقر کند.

شرکت اسپیس ایکس سازنده ماهواره های استارلینک در تاریخ هفتم ژانویه، 17 دی ماه، طی عملیاتی با ا استفاده از یک فالکون 9 موفق شده 23 ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار زمین پرتاب کند.

بیشتر بخوانید: جیمز وب نشانه‌های جدید از حیات خارج از منظومه شمسی کشف کرد

براساس آخرین اخبار اعلام شده شرکت اسپیس ایکس، یک موشک فالکون 9 که حامل ماهواره‌های اینترنتی استارلینک بود را در ساعت ۵:۳۵ بعد ازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا پرتاب شد. این عملیات که با هدف استقرار ماهواره‌های اینترنتی استارلینک در مدار زمین صورت گرفته بود به خوبی پیش رفت و موشک فالکون 9 همانطور که برآورد شده بود پس از 8.5 دقیقه بپس از پرتاب به زمین بازگشت. این موشک بر سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که این عملیات که شانزدهمین پرتاب و فرود انجام شده محسوب می‌شود، برای تقویت‌کننده ویژه انجام گرفته است.

موشک فالکون 9 این شرکت که حامل 23 ماهواره اینترنتی استارلینک بود، توانست آنها را تا مدار زمانی همراهی کند تا 65.6 دقیقه بعد مستقر شوند.

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که قصد دارد پس از این عملیات که سومین ماموریت انجام شده در سال جدید محسوب می‌شود، رکورد 98 ماموریت خود را که در سال 2023 انجام داده را بشکند. همچین این شرکت اعلام کرده که قصد دارد امسال با انجام 144 ماموریت، رکورد تازه‌ای را برای خود به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ماهواره های استارلینک چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید