0

علت افزایش قیمت آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبل مشخص شد

علت افزایش قیمت آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبل مشخص شد
بازدید 71

[ad_1]

اپل امسال با معرفی نسل جدید پرچمدارانش، از افزایش قیمت آیفون به دلیل افزایش هزینه تولید خبر داد؛ اما ظاهرا تولید آن‌ها آنقدر هم هزینه بر نبوده است.

اهالی کوپرتینو در مراسمی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ خانواده آیفون ۱۵ را معرفی کردند. برجسته‌ترین مدل در این سری، آیفون ۱۵ پرو مکس بود که به خاطر قیمت و ویژگی‌هایش مورد توجه قرار گرفت. همچنین، این تلفن به خاطر اینکه ۱۰۰ دلار گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس، که در سال قبل با قیمت ۱,۰۹۹ دلار عرضه شده بود، قیمت‌گذاری شد، مورد بحث قرار گرفت. ادعاهایی مبنی بر افزایش هزینه‌های تولید شرکت به وجود آمد؛ اما یک گزارش اخیر تفاوت هزینه بین دو تلفن را فاش کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


علت افزایش قیمت آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبل مشخص شد

با تحقیقاتی که توسط Counterpoint انجام شده، هزینه تولید iphone 15 Pro Max با ظرفیت ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۸٪ بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس با ظرفیت ۶ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. این بدان معناست که اپل می‌توانست هزینه افزایشی را خود بپذیرد یا قیمت را به مقدار کمی افزایش دهد تا تأثیر آن بر روی مصرف‌کنندگان کمتر شود. با این حال، اپل رویه دیگری را پیش گرفت.

افزایش قیمت آیفون
افزایش قیمت آیفون

بزرگترین دلیل این امر، استفاده از پردازنده موبایل نسل جدید اپل به نام A17 Pro است که با استفاده از فناوری فرآیند ۳ نانومتری TSMC تولید شده است. اپل با استفاده از این پردازنده، عملکرد CPU و GPU را ۲۰٪ افزایش داده است. علاوه بر این، فناوری‌هایی مانند ردیابی نوری و DLSS نیز با این پردازنده وارد زندگی ما شده‌اند. متأسفانه، قیمت این عملکرد در افزایش هزینه آیفون ۱۵ پرو مکس 30 دلار موثر بوده است.

دوربین تله فوتو ۵ برابری اپل نیز یکی از عواملی بود که هزینه آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش داد. این دوربین دارای فاصله کانونی ۱۲۰ میلیمتر است و از منشور چهارگانه بازتابی برای بازتاب نور استفاده می‌کند. این امکان را به کاربران می‌دهد تا تصاویری واضح‌تر از اشیائی که دورتر هستند بگیرند. اپل همچنین از فناوری OIS حرکت‌دهنده ۳D با قابلیت انجام ۱۰٬۰۰۰ تنظیم ریز در ثانیه نیز استفاده کرده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند سیستم دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس ۳۴٪ گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد.

همانطور که می‌دانید، اپل از آلیاژ تیتانیوم برای فریم آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرد. این تصمیم باعث کاهش وزن دستگاه تا حدود ۲۰ گرم شد و آن را به سبک‌ترین مدل پرو مکسی که تاکنون تولید شده است تبدیل کرد. با این حال، همه چیز قیمت دارد و هزینه تولید فریم جدید نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۸٪ افزایش یافت.

علاوه بر این، تمام تغییرات منفی نبودند. هزینه‌های رم اپل ۳۵٪ کاهش یافت و هزینه نمایشگر آن ۴٪ کاهش یافت. با توجه به همه این‌ها، می‌توانیم فرض کنیم که دلیل اصلی افزایش قیمت شرکت هزینه تولید بیشتر نبوده، بلکه سود بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سیاست امسال اپل برای افزایش قیمت آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید