0

عضو کمیسیون مجلس: واردات خودروهای کارکرده و توزیع آن برای همه مردم آزاد است

مجوز واردات خودرو کارکرده رسما توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد
بازدید 36

[ad_1]

طبق گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات خودروهای کارکرده و توزیع آن برای همه مردم آزاد است. اما دولت برای واردات خودروهای نو چه برنامه‌هایی در سر دارد؟ در ادامه مطلب با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خبری عنوان کرد که واردات خودروهای کارکرده و توزیع آن برای عموم مردم آزاد است و همه می‌توانند برای خرید خودروهای دست دوم اقدام کنند. ظاهراً آنطور که شایعات می‌گویند، واردات خودرو کارکرده منتفی نشده است؛ زیرا سیاهکلی به این موضوع تأکید کرد که واردات خودروهای دست دوم به ایران نیازی به تأمین ارز از سوی دولت ندارد. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: طرح فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه ؛ شرایط فروش زوتی، چانگان و سوزوکی [+ جزئیات]

واردات خودروهای کارکرده نیاز به تأمین ارز ندارد

حتماً شما هم اطلاع دارید که مدتی است شایعاتی مبنی بر حذف واردات خودروهای کارکرده از برنامه‌های دولت در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی شنیده می‌شود. باوجود اینکه هنوز اقدامی مفید در این رابطه صورت نگرفته است، شایعات روبه‌روز رنگ حقیقت به خود می‌گزفتند. اما حالا با اعلام لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ظاهراً برنامه واردات خودروهای دست دوم به قوت خود باقی است و به زودی خبرهای خوبی شنیده خواهد شد.

وی در این رابطه توضیح داد: «واردات خودروهای کارکرده به تصویب مجلس رسیده است و برای اینکه اجرا شود نیازی به ارائه در لایحه بودجه 1403 ندارد.»

واردات خودروهای کارکرده نیاز به تأمین ارز ندارد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه واردات خودروهای کارکرده نیازمند بودجه دولتی نیست‌ فلذا حتماً نباید در بودجه آورده شود، اظهار کرد:

ما اعتقادی به تامین بودجه از سوی بانک مرکزی برای واردات خودروهای کارکرده نداریم. همین که مردم را آزاد گذاشته و در چهارچوب یک آئین‌نامه افراد بتوانند خودرو وارد کنند، واردات انجام خواهد شد. مردم خودشان وارد و توزیع می کنند.

وی تصریح کرد: «برای واردات خودروهای نو نیز باید منابع ارزی پیش‌بینی شود و این باید در بودجه مصوبه ارائه شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده برای همه مردم و عدم نیاز به تأمین ارز چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال درمیان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید