0

عصبانیت کارکنان گوگل از سیاست دورکاری ریاکارانه

عصبانیت کارکنان گوگل از سیاست دورکاری ریاکارانه
بازدید 143


کارکنان گوگل پیش از این، از مورد سیاست‌های دورکاری گوگل عصبانی بودند؛ اما خبر دورکاری یکی از مدیران ارشد گوگل و رفتار ویژه گوگل در مورد آن، کارکنان گوگل را عصبانی‌تر کرده است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از سی نت، گوگل یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که در همه گیری کروناویروس؛، کارکنان را به دورکاری فرستاد؛ اما اکنون خواهان بازگشت کارکنان است و این کار کارمندان گوگل را عصبانی کرده است.

علاوه بر این تفاوتی که گوگل در اعمال این سیاست‌های دورکاری در بین کارکنان اعمال کرده و خبر دورکاری یکی از مدیران ارشد گوگل، عصبانیت کارکنان را بیشتر از قبل کرده است.

یکی از کارکنان گوگل گفت؛ گوگل نیازهای انسانی را در اولویت قرار نمی‌دهد. “واقعیت این است که ما در خارج از کار زندگی می‌کنیم و در واقع خانواده داریم.”

گرچه کار از راه دور آمریکای بزرگ را فرا گرفته است؛ اما گوگل تمایلی به اجازه کارکنان برای انجام این کار به طور دائمی ندارد.

در ماه مه، مدیر اجرایی گوگل، ساندار پیچای از طرح‌های یک محیط کار “ترکیبی” رونمایی کرد که بیشتر کارمندان را ملزم به کار در دفاتر خود به میزان حداقل سه روز در هفته از ماه سپتامبر می‌کند. تحت ساختار جدید، 20٪ از شرکت از راه دور کار می‌کند و 20٪ دیگر می‌توانند در مکان‌های جدید کار کنند.

افرادی که نقل مکان می‌کنند می‌توانند بر اساس بازار محلی حقوق بگیرند و این باعث کاهش حقوق آن‌ها می‌شود.

سیسات ریاکارانه گوگل در دورکاری

آرش هولتز (Urs Hölzle)، معاون ارشد زیرساخت‌های فنی گوگل، شخصیتی مورد احترام در این شرکت است. وی یکی از 10 کارمند اول گوگل بود و در ساخت سرورها و شبکه‌های IT غول فناوری نقش داشت.

اما برای برخی از کاربران گوگل، ایمیل جابجایی وی که در تاریخ 29 ژوئن ارسال شده را نشان دهنده نابرابری‌های سیستم این شرکت در تصمیم گیری برای دورکاری می‌دانند.

کارمندان گوگل معتقدند؛ وضعیت Hölzle به نوعی سیاست‌های “ریاکارانه” گوگل در دورکاری است و قوانین دورکاری برای مدیران بالا، اجرا نمی‌شود.

سخنگوی گوگل در این مورد اظهار نظری نکرده است؛ اما گفت که هر کارمندی فارغ از گروه یا بخش خود واجد شرایط درخواست دورکاری هستند.

مشخص نیست که آیا حقوق هولزل نسبت بازار محلی تنظیم می‌شود یا خیر؟

برخی از کارمندان در مورد انگیزه گوگل برای تأکید بر کار حضوری اینگونه می گویند:

گوگل سرمایه‌های عمده‌ای در املاک و مستغلات در مراکز تجاری دارد که برخی از آن‌ها هنوز در حال توسعه هستند. نیروی کار پراکنده در سراسر جهان باعث می‌شود که این سرمایه گذاری‌ها از کاربرد کمتری برخوردار باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید