0

عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران ؛ برنامه صداوسیما برای جام جهانی چیست؟

عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران ؛ برنامه صداوسیما برای جام جهانی چیست؟
بازدید 299


با انتشار رسمی فهرست کشورهایی که حق پخش جام جهانی را خریداری کرده‌اند، شائبه عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران بار دیگر قوت گرفته است.

تا 4 ماه آینده رقابت‌های جام جهانی قطر آغاز می‌شود و احتمالا جام جهانی پیش رو به خاطر شرایط خاص قطر، چالش‌ها و مشکلاتی که پیش آمده و البته گرمای کشور قطر، یکی از خاص‌ترین جام‌جهانی‌های تاریخ خواهد بود.

مستر بلیط

اما فارغ از این چالش‌ها و تفاوت‌ها، اوضاع مربوط به رقابت‌ تیم‌ها، حضور اسپانسرها و حق پخش بازی‌ها کاملا مانند جام‌های قبلی است و در شرایطی که به نظر پخش زنده رقابت‌های قطر برای دیگر کشورها دغدغه خاصی ندارد، ولی ظاهرا ایران برنامه خاصی در این مورد ندارد و بعید نیست جام جهانی از تلویزیون پخش نشود!

بیشتر بخوانید: جام جهانی 2026 ؛ فیفا شهرهای میزبان را معرفی کرد

عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران

به همان میزانی که فدارسیون فوتبال و تیم ملی با شرایطی ایده‌آل در حال آماده‌سازی برای حضوری مقتدرانه در رقابت‌ها هستند، صدا و سیما نیز تدارک ویژه‌ای برای جام جهانی دیده و هنوز اقدام به خرید حق پخش بازی‌ها نکرده تا طرفداران ایرانی فوتبال را با سورپرایزی ویژه روبرو کند!

فیفا از مدت‌ها پیش سه کمپانی عمده که حق پخش رقابت‌ها را خریداری کرده‌اند معرفی کرده و این سه کمپانی عبارتند از سوپر اسپورت، نیو ورلد تی وی و البته بی این اسپرتز معروف قطر.

عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران ؛ برنامه صداوسیما برای جام جهانی چیست؟

هر یک از این سه کمپانی در قاره‌های مختلف، حق انحصاری پخش رقابت‌ها را دارند و هر کشوری که قصد پخش جام جهانی را داشته باشد باید با یکی از این سه کمپانی وارد مذاکره شود و بنابر تقسیم‌بندی اعلام شده،‌ ایران برای خرید حق پخش بازی‌ها باید با کمپانی قطری بی‌این اسپرتس وارد مذاکره شود.

در فایلی که فیفا درباره مناطق تحت پوشش هر کمپانی منتشر کرده است، مقابل نام ایران نام کمپانی قطری بی این اسپرتس حک شده و این کمپانی مجاز است که پخش تلویزیونی، رادیویی، موبایلی و آنلاین این بازی‌ها را به ایران بفروشد.

اما جذابیت ماجرا برای ما اینجا است که در فهرستی که اخیرا از 101 کشور دنیا در چند وبسایت منتشر شده که به کشورهایی اشاره دارد که حق پخش قانونی بازی‌های جام جهانی را خریده‌اند، خبری از ایران نیست!

در شرایطی که چندماه دیگر رقابت‌های جام جهانی شروع می‌شود و هنوز صداوسیما واکنشی به شرایط نشان نداده است، احتمال می‌رود که در مورد جام جهانی قطر نیز بار دیگر وضعیت روسیه تکرار شود و در ثانیه‌های پایانی، ایران بتواند بازی‌ها را پخش کند. آن هم به طریقی که بر همگان واضح است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم پخش جام جهانی از تلویزیون ایران چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید