0

عجیب اما واقعی: رکورد رشد سرعت اینترنت همراه در سالیان اخیر به نام ایران!

عجیب اما واقعی: رکورد رشد سرعت اینترنت همراه در سالیان اخیر به نام ایران!
بازدید 153

[ad_1]

رکورد رشد سرعت اینترنت همراه توسط ایران به ثبت رسید. ایران به همراه 4 کشور دیگر از سال 2017 تا 2021، توانستند این رکورد را به ثبت رسانند.

رکورد رشد سرعت اینترنت همراه و توسعه آن توسط 5 کشور ایران، کویت، ازبکستان، بنین و زامبیا از سال 2017 تا 2021 به ثبت رسید. این گزارش تحت عنوان “The State of Mobile Internet Connectivity Report” منتشر شده و از 170 کشور دنیا بر 4 مبنا گرفته شده است. در این گزارش نیز نگاهی به روندهای مهم خاورمیانه و آفریقای شمالی می‌اندازیم.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

بیشتر بخوانید: ثبات درآمد آسیاتک و تداوم روند نزولی های وب ؛ گزارش مالی آبان ماه شرکت‌های خدمات اینترنتی

رکورد رشد سرعت اینترنت همراه در 170 کشور دنیا

GSMA در گزارش امسال خود با عنوان «The State of Mobile Internet Connectivity Report» که در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، وضعیت توسعه اینترنت موبایل را در ۱۷۰ کشور بر اساس چهار عامل زیرساخت، مقرون‌به‌صرفگی، آمادگی مشتری و در نهایت خدمات و محتوا بررسی کرده و به کشورها از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز داده است.

رکورد رشد سرعت اینترنت همراه

در بین کشورهای توسعه‌یافته، بیشترین امتیاز کلی به‌ترتیب از آن استرالیا، سنگاپور، فنلاند، نروژ و سوئیس شد. همچنین باید اشاره کرد در پایان ۲۰۲۱، از هر پنج نفر در دنیا، یک نفر به اینترنت 5G دسترسی داشت و در عین حال، دنیا شاهد افزایش سرعت دانلود به میزان دو برابر بود. پیشتر، بنا بر گزارش SpeedTest، رشد سرعت اینترنت ایران اعلام شده بود که البته در آن گزارش این رشد به عوامل فنی مانند سرورهای تست درون ایران مرتبط می‌شد.

نگاهی به روندهای مهم خاورمیانه و آفریقای شمالی

رشد استفاده از اینترنت همراه، بیشتر در کشورهایی از خاورمیانه و شمال آفریقا مشاهده می‌شود که درآمدشان بالاست. در عین حال شکاف دیجیتالی در این مناطق بیشتر از متوسط جهانی است؛ بدتر آنکه طی پنج سال اخیر نیز به رغم امکان دسترسی به شبکه پهن‌باند موبایل، تغییری ایجاد نشده و شهروندان به دلیل گران بودن خدمات، سراغ‌شان نرفته‌اند.

امارات متحده عربی، اسرائیل، قطر، بحرین و عربستان سعودی به‌ترتیب پنج کشور برتر منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی از نظر توسعه اینترنت همراه و معیارهای GSMA هستند. بیشترین میزان توسعه از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را نیز کشورهای کویت، ایران، ازبکستان، بنین و زامبیا شاهد بوده‌اند.

رکورد رشد سرعت اینترنت همراه
شاخص اتصال موبایل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا
  • نسل‌های اینترنت و سرعت دانلود: در حالی که میزان استفاده از 3G در ۲۰۲۱ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش نیافت، پوشش 4G و 5G همچنان در حال توسعه است.
رکورد رشد سرعت اینترنت همراه
وضعیت جهانی پوشش نسل‌های مختلف اینترنت همراه
رکورد رشد سرعت اینترنت همراه
پوشش شبکه‌ای و سرعت دانلود در خاورمیانه و آفریقای شمالی
  • قدرت خرید بسته‌های داده: کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه و آفریقا رویکردهای متفاوتی به تعرفه‌ها و مقرون‌به‌صرفگی اینترنت همراه دارند. مثلاً در اکثر کشورها خرید پنج گیگابایت اینترنت ماهانه برای اکثر افراد ممکن و سهل است، اما برای نمونه در یمن هزینه بسته‌های داده پنج گیگابایتی تقریباً نیمی از متوسط درآمد ماهانه شهروندان است.

از طرف دیگر در این مناطق ارزش دستگاه‌های ابتدایی‌ای که به اینترنت وصل می‌شوند ۱۴ درصد از درآمد ناخالص داخلی ماهانه است که همان رقم پیش از دوره همه‌گیری کووید-۱۹ است.

بیشتر بخوایند:

نظر شما درباره رکورد رشد سرعت اینترنت همراه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید