0

ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی [+ویدیو]

ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی [+ویدیو]
بازدید 61


ساکنان بخش‌هایی از جهان از جمله هاوایی حدود 14 روز پیش شاهد ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی بودند.

ساکنان مناطقی از جهان از جمله هاوایی حدود دو هفته پیش با پدیده‌ای بسیار شگفت‌انگیز در آسمان مواجه شده و نقش یک گرداب بزرگ را بالای سر خود مشاهده کردند. اما علت بروز این پدیده چیست؟

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: بلواوریجین در سال 2023 یک سفر فضایی کاملا زنانه ترتیب می‌دهد!

ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی

بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشگران نشان می‌دهد که این مارپیچ آبی شبح مانند مشاهده شده در آسمان هاوایی می‌تواند مربوط به پرتاب ماهواره اسپیس ایکس باشد.

گفتنی است، رصدخانه ملی نجوم ژاپن این مارپیچ مرموز را از طریق تلسکوپ سوبارو خود در تاریخ ۱۸ ژانویه، درست پس از پرتاب موشک فالکون ۹ توسط اسپیس ایکس که حامل یک ماهواره نظامی بزرگ برای نیروی فضایی ایالات متحده بود، مشاهده کرد.

ایچی تاناکا، محقق مجموعه تلسکوپ سوبارو، در آن شب مشغول انجام مطالعات دیگری بوده و متوجه شکل‌گیری شکل این تصویر ماورایی در محدوده دید تلسکوپ نشده است او در این باره به خبرنگاران گفت: «یکی از دوستانم برای من تصویر یک اسکرین شات از جریان زنده یوتیوب در رابطه با این پدیده فضایی فرستاد. من به سرعت جهت تلسکوپ را تنظیم کرده و پدیده ای شگفت انگیز در برابر خود مشاهده کردم».

ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی [+ویدیو]
ظهور یک مارپیچ آبی رنگ در آسمان هاوایی

وی سپس در صفحه رسمی توییتر رصدخانه، تصویری از گرداب کیهانی را به اشتراک گذاشت و ویدیویی از شکل‌گیری مارپیچی که بر فراز آتشفشان Mauna Kea پرواز کرده و سپس متلاشی می‌شود، منتشر کرد. صفحه رسمی تلسکوپ سوبارو در ۱۹ ژانویه در توییتر نوشت:

دوربین تلسکوپ سوبارو آساهی یک مارپیچ مرموز در حال پرواز را بر فراز موناکیا، هاوایی ثبت کرد.

گفتنی است دلیل این پدیده پرتاب یک فضاپیما در کیپ کاناورال، فلوریدا بود، اما اسکات تیلی، ردیاب ماهواره‌ای در پاسخ به این توییت گفت که موقعیت مارپیچ بر فراز هاوایی بسیار با مکان مرحله دوم موشک فالکون ۹ در آن زمان مطابقت دارد. این بخشی از موشک است که ماهواره خود را پس از جدا شدن تقویت کننده موشک (مرحله اول) و سقوط مجدد به زمین، به مدار زمین می‌راند.

گفتنی است سایت SpaceWeather.com که مشاهده چنین پدیده‌‌هایی را ردیابی می ‌کند، حدس می‌زند که این مارپیچ مرموز ماحصل فعالیت اولین مرحله  راکت Falcon 9 است که سوخت را هنگام پایین ‌آمدن تخلیه می‌کند.

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که پس از پرتاب راکت‌های اسپیس ایکس یک مارپیچ در آسمان مشاهده می‌شود. پیش از این واشنگتن پست گزارش داده بود، پس از پرتاب فلوریدا در ژوئن ۲۰۲۲، مارپیچ مشابهی بر فراز کوئینزتاون نیوزلند مشاهده شد.

طبق گفته SpaceWeather.com، با افزایش سرعت پرتاب فالکون ۹ توسط این شرکت، احتمال دیدن این مارپیچ‌‌های فضایی در اقیانوس آرام بیشتر می‌شوند. در ادامه ویدیو مارپیچ فضایی در آسمان هاوایی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ظهور یک گرداب آسمانی مرموز بر فراز هاوایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید