0

طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم ؛ سامانه باز شد، اما به طور محدود!

زمان برگزاری مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شد [+جزئیات]
بازدید 24

[ad_1]

طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم تمدید شده است. سوال اصلی اما این است که در شرایطی که به برگزاری مراحل اول و دوم این طرح نمی‌توان نمره قبولی کامل داد، چطور قرار است دور سوم هم برگزار شود!

«مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با تایید زمانبندی اعلامی جهت انجام فرآیند مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، اعلام داشت: «از 20 تا 29 اردیبهشت‌ماه متقاضیان می‌توانند برای تعریف حساب وکالتی «به نام سازمان حمایت»، واریز وجه 100 میلیون تومان و مسدود کردن آن در حساب مذکور اقدام کنند؛ پس از پایش اطلاعات و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه، از 3 تا 10 خردادماه، ثبت‌نام آغاز خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات بهمن دیزل مرداد 1402 اعلام شد [+جدول]

احتمال بازگشت ایرانخودرو در طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم

تقدسی در ادامه اضافه کرد: «متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید توجه داشته باشند که همچون دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) باید برای تعریف حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه 100 میلیون تومان اقدام کنند.»

فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم
طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درباره تنها تفاوت مرحله اول فروش یکپارچه خودرو با مرحله دوم اظهار داشت: «تنها تفاوت این مرحله از فروش خودرو با مرحله نخست، این است که طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم اضافه شده است و همچنین متقاضیان از همان ابتدا می‌توانند پنج اولویت خودرویی خود را تعیین کنند.»

تقدسی در پایان ضمن اشاره به تداوم روند فروش یکپارچه خودروها از فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم خبر داد: «طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد، اما اینکه  فرآیند مرحله سوم دقیقا چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و قطعا پس از اتمام مرحله دوم، برای مرحله سوم و اجرای آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.»

طبیعتا با توجه به چالش‌های برگزاری مرحله دوم از جمله غیبت ایرانخودرو که مورد انتقاد بسیاری از متقاضیان قرار گرفته، از حالا بسیاری مشتاق برگزاری مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو با حضور شرکت ایران‌خودرو هستند.

زمان مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شد! [بروزرسانی 31 خرداد 1402]

درحالی‌که اعلام نتایج مرحله دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو با انتقادات بسیاری همراه شده است، مدیر این سامانه از برگزاری مرحله سوم آن در شهریورماه خبر داد. بنابر اظهارات «مهدی تقدسی»، مرحله سوم این سامانه در شهریورماه برگزار می‌شود. البته خودروهای عرضه‌شده در این مرحله به 3 درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم اختصاص دارند. به این گروه از متقاضیان در مرحله دوم سامانه جامع عرضه خودرو هیچ‌گونه خودرویی اختصاص داده نشده بود.

مرحله سوم سامانه یکپارچه براساس ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان برگزار خواهد شد. درواقع خودروهایی که مشتریان از تحویل آن‌ها انصراف داده‌اند، در مرحله سوم به متقاضیان جامانده مرحله دوم اختصاص خواهد یافت. بنابراین عرضه خودرو تا سال 1403 در عمل پایان یافته است، مگر آنکه مشتریان از خرید خودرو منصرف شوند و نوبت تحویل خودرو آن‌ها آزاد شود.

علاوه بر مرحله سوم سامانه یکپارچه تقدسی از برگزاری طرح جایگزینی مرحله دوم طی هفته‌های آتی خبر داد. همچنین اگر ظرفیت خودروسازان در شهریورماه 1402 خالی شده باشد، امکان انتخاب خودرو جایگزین برای مشتریان وجود خواهد داشت. ضمن اینکه لیست خودروهای تکمیلی نیز در هفته پیش رو اعلام خواهد شد.

طی دو مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه، بیش از دو میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. بااین‌حال سامانه یکپارچه نتوانست انتظارات مشتریان را برآورده کند. موعد تحویل بسیاری از خودروها به سال 1403 موکول شد؛ خودروهایی که تا پیش از این با روش قرعه‌کشی یا بدون قرعه‌کشی به‌راحتی فروخته می‌شدند.

بنابراین اصرار بر ادامه راه سامانه جامع عرضه خودرو باعث خواهد شد تا بازهم دست مصرف‌کنندگان واقعی از خودرو دور بماند. تمرکز بر فروش خودرو از طریق این سامانه و قیمت‌های دستوری شورای رقابت با مخالفت‌ برخی خودروسازان نیز همراه بوده است. بنابراین با وجود مخالفت هم‌زمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسیر این سامانه ادامه دارد.

عرضه محصولات جدید در مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو [بروزرسانی 22 تیر 1402]

مهدی تقدسی درباره تعیین‌تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند اما برخلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم‌تخصیص» مواجه شدند، اظهار کرد: ‌همان‌طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در دور دوم عرضه‌ خودرویی به آنها تعلق نگرفت، ‌در شهریور امسال حتما باز می‌شود و بر این اساس این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شوند، خودروی خود را انتخاب کنند و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو اظهار کرد: در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه به ۹۷ درصد از متقاضیانی که برای خرید خودرو در این سامانه ثبت‌نام کردند، طبق نوبت‌‌بندی تعیین‌شده خودرو تعلق گرفت اما ۳درصد از متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.

طرح فروش ساینا و کوییک تیر 1402
مرحله سوم طرح یکپارچه فروش خودرو

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌‌های سازنده خودرو و مدل‌های عرضه در سامانه یکپارچه برای شهریور مشخص است، اظهار کرد: نوع خودرو و شرکت‌های سازنده حاضر در آن عرضه، با لحاظ «ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان» و همچنین «ارائه محصولات جدید»، در شهریور‌ماه برای آن ۳ درصد باقیمانده (‌متقاضیان نوبت دوم‌ که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد) خواهد بود که ‌در قالب «طرح جایگزین» امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم می‌شود. به گفته تقدسی این ۳ درصدی که با عدم‌تخصیص مواجه شده‌اند، خودروی خود را از میان خودروهای پرتقاضا انتخاب کرد‌ه‌اند و از آنجا که تعداد تقاضا‌ها مطابق با ظرفیت خودروساز نبوده است، لذا در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.

تقدسی درباره زمان برگزاری نوبت سوم عرضه یکپارچه خودرو بیان کرد: احتمالا نوبت سوم هم در شهریور برگزار می‌شود اما هنوز زمان و جزئیات برگزاری آن مشخص نیست. بنا بر این گزارش‌، از آنجا که ۳‌درصد ذکر‌شده قبلا فرآیند ثبت‌نام نوبت دوم را طی کرده‌اند و مبلغ ۱۰۰میلیون تومان را نیز نزد بانک بلوکه کرده بودند، بنابراین با فراهم شدن فرصت انتخاب خودرو در «طرح جایگزینِ شهریورماه» فرصت دوباره‌ای برای انتخاب خودرو به آنها داده می‌شود و نیاز نیست دوباره پولی را نزد بانک بلوکه کنند.  براساس اعلام وزارت صمت، یکی از اهداف عرضه خودو از طریق سامانه یکپارچه، عرضه خودرو بدون قرعه‌کشی و در قالب نوبت‌دهی‌ است. در این روش به همه متقاضیان خودرو تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید محصولات بهمن موتور مرداد 1402 اعلام شد [+جدول]

حضور سایپا و ایرانخودرو در مرحله سوم طرح فروش یکپارچه خودرو در هاله‌ای از ابهام! [بروزرسانی 26 تیر 1402]

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص اینکه چه خودرو‌هایی در دوره سوم عرضه خواهد شد، گفت: در حال حاضر هنوز مشخص نیست چه خودروهایی از سوی کدام خودروسازی ارائه خواهد شد و این تنوع به خودروسازان بستگی دارد. او درباره حضور سایپا در مرحله سوم طرح بزرگ فروش خودرو گفت:

خبرهایی مبنی بر این که در دوره سوم چندین خودرو از سایپا روانه بازار می شود هم صحت ندارد.

طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم تمدید شد
طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم تمدید شد

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت ایرانخودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو برای مرحله سوم نیز گفت:

در حال حاضر چیری اعلام نشده است و احتمالا در دوره سوم حضور خواهد داشت.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در پایان گفت: برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در دور دوم عرضه‌ خودرویی به آنها تعلق نگرفت، ‌در شهریور امسال حتما باز می‌شود و بر این اساس این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شوند، خودروی خود را انتخاب کنند و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

زمان بازگشایی سامانه یکپارچه در شهریور ماه برای جاماندگان مرحله دوم [بروزرسانی 7 مرداد 1402]

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: در شهریور‌ماه امکان ویرایش خودرو برای ثبت‌نامی‌های مرحله دوم فروش یکپارچه فراهم می‌شود. مهدی تقدسی افزود: متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام و با گزینه «عدم‌تخصیص» مواجه شدند، شهریور تعیین‌تکلیف می‌شوند. تاکنون دو مرحله ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به گفته سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶هزار نفر بود که ۷۸۰هزار نفر متقاضی محصولات ایران‌خودرو، ۳۲هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بودند.

طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم تمدید شد
طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم تمدید شد

به گفته آقای تقدسی، در مرحله دوم، تعداد ثبت‌نامی‌ها بیش از ۲میلیون نفر بود که به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. در مرحله دوم، برخی ثبت‌نام‌کنندگان، متقاضیان خودرو‌های متعلق به بخش خصوصی بودند، اما چون خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد. طبق آنچه مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته است، به ۹۷درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط ۳درصد باقیمانده‌اند.

تقدسی درباره تعیین‌تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند، اما بر خلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم‌تخصیص» مواجه شدند، گفت: همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آنها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما بازمی‌شود و این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. تقدسی گفت: پس از آنکه به این دسته از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد، متقاضیانی که درخواست ویرایش خودرو دارند، می‌توانند اقدام به ویرایش کنند، اما اولویت تخصیص با آن دسته از متقاضیانی است که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد.

بیشتر بخوانید: 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی طی هفته جاری در تهران فعال می‌شوند

طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم در شهریور ماه آغاز می‌شود [بروزرسانی 28 مرداد 1402]

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. مهدی تقدسی با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده‌اند، افزود: در شهریورماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت‌نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.

تقدسی گفت: به‌زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله‌سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان ۱۴۰۳ بوده، اندیشیده شده است. تاکنون دو مرحله ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است.

در مرحله اول، تعداد ثبت‌‌‌نام‌کنندگان به گفته امید قالیباف، سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶‌هزار نفر بود که ۷۸۰‌هزار نفر متقاضی محصولات ایران‌خودرو، ۳۲‌هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴‌هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بودند. به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. طبق آنچه مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود، به ۹۷‌درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط ۳‌درصد باقی‌مانده‌اند و قرار است شهریورماه امکان ویرایش برای این افراد فراهم شود.

سامانه یکپارچه از ساعت 20 امشب 6 شهریور بازگشایی می‌شود [بروزرسانی 6 شهریور 1402]

مدیر طرح یکپارچه خودرو از باز شدن این سامانه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه ششم شهریور ماه خبر داد. به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از ایرنا، مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت همان‌طور که پیشتر وعده داده شده بود، بازگشایی مجدد سامانه با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید، برای سه درصد باقی‌مانده از ثبت‌نام کنندگان مرحله دوم ضمن حفظ اولویت آنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اعلام شده، این دسته از متقاضیان می‌توانند ۹ محصول از محصولات دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو را انتخاب کنند.

سامانه یکپارچه از ساعت 20 امشب 6 شهریور بازگشایی می‌شود [بروزرسانی 6 شهریور 1402]
طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم

تقدسی افزود: همچنین در این مرحله برای افرادی که تاریخ تحویل خودروهای آنان برای دو خودروساز کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو در فصول آتی مشخص شده (یعنی پاییز و زمستان ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳)، امکان ثبت نام وجود دارد و این دسته از افراد نیز می‌توانند همان خودروهای ثبت نام شده خود یا دیگر خودروهای این خودروسازان را زودتر تحویل بگیرند.

مدیر طرح یکپارچه خودرو خاطرنشان‌کرد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اعلام شده از سوی شرکت‌های مدیران خودرو و کرمان موتور، متقاضیان دو دسته یاد شده می‌توانند به انتخاب ۹ محصول از محصولات دو شرکت مذکور بپردازند.

وی گفت: از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جک J۴, J۷, S۳ , S۵ و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو ۶، FX، تیگو۷، X۲۲ و X۵۵ برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

مدیر طرح سامانه یکپارچه خودرو افزود: تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق العاده محسوب می‌شود.

تقدسی تاکید کرد: پس از این مرحله نیز، ظرفیت موجود همه خودروسازان مجددا بررسی خواهد شد و بر مبنای آن مراحل آتی طرح یکپارچه خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

اعلام مرحله سوم طرح فروش یکپارچه خودرو بستگی به ظرفیت خودروسازان دارد [بروزرسانی 8 مرداد 1402]

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: امکان ویرایش برای ۲ خودروساز کرمان موتور و مدیران خودرو فراهم شده که مدیران خودرو پنج خودرو و کرمان خودرو ۴ خودرو را با فروش فوری عرضه کرده است.

او گفت: متقاضیان تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۹ شهریور ویرایش خود را انجام دهند چرا که این مهلت تمدید نخواهد شد. تقدسی در خصوص ثبت نام مرحله سوم گفت: تا زمانی که تغییرات این مرحله که از دیشب آغاز شده انجام نشود مرحله سوم مشخص نیست.

اوگفت: در واقع آغاز ثبت نام مرحله سوم تخصیص خودرو طبق ظرفیت خودروسازان انجام خواهد شد در حال حاضر این دو خودروساز کرمان خودرو و مدیران خودرو ظرفیت خالی اعلام کرده اند. تقدسی گفت: مرحله سوم ثبت نام تخصیص خودرو براساس ظرفیت خودروسازان اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تمدید فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید