0

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401 [+نحوه ثبت نام]

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401 [+نحوه ثبت نام]
بازدید 36


طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401 آغاز خواهد شد. در این طرح فروش چه خودروهای درنظر گرفته شده‌اند؟

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401 شروع خواهد شد. در این طرح فروش که قرار است جایگزین طرح قرعه‌کشی شود، هنوز اطلاعاتی وجود ندارد و نه قیمت خودروها مشخص است و نه تعداد دقیق آنها و نه نحوه عرضه آنها. این در صورتی است که پیش‌تر قرار بود 500هزار دستگاه خودرو به‌ صورت قرعه کشی به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش زامیاد 6 اسفند 1401 [+شرایط، قیمت و نحوه ثبت نام]

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401

ماجرای فروش بدون قرعه‌کشی خودرو تبدیل به یک موضوع با ادعاهای فراوان اما خروجی صفر شده است. در حالی که در ابتدا از برنامه ارائه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو صحبت می‌شد، حالا اطلاعات بیشتری درباره ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی از شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ارائه شده است؛ طرحی که نه تعداد عرضه، نه مدل خودرو، نه زمان تحویل و نه قیمت عرضه خودرو در آن مشخص نیست!

به توجه به این درباره موارد نامشخص طرح (که کم هم نیستند!) صحبت کردیم، بیاید ببینیم چه مواردی به صورت قطعی اعلام شده است؟

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401

زمان‌بندی ثبت نام طرح فروش خودرو

متقاضیان خرید خودرو داخلی به روش جدید و بدون قرعه‌کشی، از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند ابتدا باید یک حساب شخصی وکالتی به نام «سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان» ایجاد کرده و از جمعه ۲۶ اسفند تا یکشنبه ۲۸ اسفند، با ورود به وب سایت «esalecar.ir» نسبت به ثبت نام خودرو مورد نظر اقدام کنند.

تا پایان فروردین ۱۴۰۱ دو فرآیند زیر صورت خواهد گرفت:

  • اولویت‌بندی متقاضیان (احتمالا با قرعه کشی!)
  • زمان‌بندی تحویل خودرو

هزینه لازم برای حساب وکالتی طرح ثبت‌نام بدون قرعه‌کشی خودرو

تا پایان این فرآیند که فعلا گفته می‌شود تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به طول خواهد انجامید، بدون توجه به مدل خودرو مورد تقاضا باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنید!

حال اگر زمان تحویل خودرو شما بیش از ۳ ماه باشد، با حفظ نوبت می‌توانید نسبت به رفع انسداد مبلغ مربوطه اقدام کنید. سپس با فراخوان خودروساز به قطعی کردن ثبت نام خود اقدام نمایید.

قیمت خودروها چند است؟

پرسش کاملا بدون پاسخی که این بار تقریبا تهدیدآمیز پاسخ داده شده است. در حالی که نه قیمت خودروها مشخص است و نه راه‌حل قیمت‌گذاری آن‌ها به صورت نگران کننده‌ای گفته می‌شود:

خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفا با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند!

تا جایی که پیداست، قیمت خودروها در این طرح با قیمت کارخانه متفاوت خواهد بود اما اینکه چقدر است و چه زمانی این قیمت اعلام خواهد شد، مشخص نیست. آیا به صورت ماه به ماه و با تحویل‌های جدید مشخص می‌شود، آیا سالانه تعیین می‌شود یا …، مشخص نیست.

طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401

چه برندهایی با چه خودروهایی در این طرح خودرو ارائه می‌کنند؟

این پرسش هم کاملا بدون پاسخ است. حداقل می‌دانیم که ایران خودرو و سایپا در این طرح حضور دارند. با این حال، از دیگر برندهای مونتاژکار داخلی اطلاعی در دست نیست. همچنین مدل خودروها هم مشخص نیست.

تا کنون این داده‌ها درباره طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو ارائه شده است. در حقیقت قرعه کشی از جایی به جای دیگر منتقل شده و حذف نشده است. به این صورت که حالا قرعه کشی برای تعیین زمان تحویل خودرو انجام می‌شود در حالی که قبلا برای مشخص شدن ارائه خودرو انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح بزرگ فروش خودرو 20 اسفند 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید