0

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی در نتیجه تحریم چین ؛ خودزنی به سبک آمریکایی!

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی در نتیجه تحریم چین ؛ خودزنی به سبک آمریکایی!
بازدید 118


ایالات متحده آمریکا که چند ماه گذشته، چین را به لحاظ فناوری تحریم کرد، اکنون شاهد ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی در نتیجه این سیاست تحریمی است.

دولت آمریکا چند ماه گذشته تصمیم گرفت که فروش هرگونه قطعات نانو فناوری و تراشه‌های خود را به چین ممنوع اعلام کند. در پی این تحریم فناوری، بسیاری از شرکت‌های نانو فناوری در آمریکا حق فروش هیچ گونه قطعات ساختی خود را به چین نداشتند.

به دنبال این تحریم‌ها، شرکت‌های هم مسیر این تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که با ادامه این روند شاهد ضررهای مالی بسیاری برای فعالیت‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: تحریم شرکت سحاب پرداز توسط آمریکا ؛ از سحاب پرداز چه می‌دانیم؟

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی

ضررهای احتمالی برای شرکت‌های نانو فناوری در آمریکا می‌تواند اقتصاد آمریکا را تحت شعاع قرار دهد. درحالی که چین به دنبال ساخت تراشه‌هایی است که وابستگی‌اش را به آمریکا کمتر کند.

شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌های صنعتی تنها مراودات خود را با چین متوقف کرده‌ و با مابقی شرکت‌های رقیب خود، محدودیت‌هایی اعمال نکرده‌اند.

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی
ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی

آمریکا به دنبال این است که شدت اعمال این تحریم‌ها علیه چین را بیشتر از قبل کند، در همین راستا جینا ریماندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در رابطه با ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی گفته است که احتمالا مذاکره با کشورهای متحد آمریکا برای محدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته‌ی صنعت تراشه به مدت 9 ماه طول می‌کشد.

در طول هفته‌های اخیر، دولت بایدن تحریم‌های سختی را علیه صنعت تراشه‌سازی چین اعمال کرده. ادامه روند این تحریم‌ها می‌تواند، تولید این قطعات نانو فناوری را در چین متوقف کند.

مطابق با گزارشی که خبرگزاری رجیستر منتشر کرده، ایالات متحده نه‌ تنها شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات تراشه‌سازی بلکه نیروهای آمریکایی فعال در چین را نیز مورد هدف قرار داده است.

دولت بایدن و مقامات آمریکایی به دنبال موافقت متحدان خود نسبت به تحریم‌های موجوده علیه چین است. با متحد شدن متحدان آمریکا به عنوان قدرت اول اقتصادی در دنیا، جلوی دسترسی چین به فناوری‌‌های پیشرفته‌ی تراشه‌سازی و هرگونه فناوری مربوط به تولید دستگاه‌های تراشه‌سازی گرفته می‌شود.

شرکت‌های آمریکایی اکنون مجبور به بیان موضع خود شده‌اند و اعلام کرده‌اند که با برقراری تحریم‌ها علیه چین به عنوان کشوری که خریدار این صنعت بوده است، شاهد ضرر میلیارد دلاری بوده‌اند.

همچنین تولیدکننده‌های این قطعات نانو فناوری آمریکایی معتقدند که ممکن است، شرکت‌های رقیب در سایر کشورها، جایگاه آن‌ها را بگیرند و تا پیش از وضع تحریم‌های مشابه از سوی متحدان آمریکا، رشد زیاد اقتصادی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: خروج متا از فهرست 20 شرکت برتر دنیا ؛ آیا متا سقوط می‌کند؟

ادامه روند فعالیت شرکت‌های آمریکایی

در پی تحریم‌های آمریکا علیه چین، استارتاپ کالیفرنیایی Lam Research که تولیدکننده تجهیزات تولید ویفر است، ماه پیش هشدار داده که اجرایی شدن تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین درآمدش را در سال 2023 به میزان 2.5 میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی
تراشه

همچنین شرکت Applied Materials که در حوزه‌ی تولید تجهیزات تراشه‌سازی فعالیت می‌کند، در راستای ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی به سرمایه‌گذارانش هشدار داده که امکان دارد با آمدن فصل جدید شاهد افت دآمدی باشد و این افت تا نیم میلیارد دلار پیش می‌رود.

دولت آمریکا با اجرای تحریم‌ها علیه چین، سیاست‌های جدیدی را ارائه داده است تا فعالیت و سود شرکت‌های آمریکایی لطمه‌ای نبیند و به دنبال آن در اقتصاد با مشکلاتی مواجه نشوند.

دولت ایالات متحده نسبت به ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده است که در حال حاضر به روی توافق‌نامه‌ای کار می‌کند که مطابق آن شرکت‌های فعال در هلند و ژاپن نیز اجازه‌ی فروش تجهیزات به شرکت‌های چینی را نخواهند داشت.

از بین این شرکت‌های موجوده در توافق‌نامه، شرکت ASML که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات لیتوگرافی، در هلند فعالیت می‌کند و همچنین از طرفی کانن نیز یکی از چند شرکت‌ ژاپنی است که تجهیزات تراشه‌سازی می‌سازد و به شرکت‌های چینی می‌فروشد، وجود دارد.

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرده است، دستیابی به توافقی که متحدان خودش را در این راه همراه خودش کند، حدود 6 تا 9 ماه به طول می‌انجامد.

این روند ممکن است، حتی بیشتر از آنچه جینا ریماندو اعلام کرده؛ طول بکشد چرا که با رکود و ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی، کشورهای بسیاری تمایلی به فعالیت با آمریکا را نخواهند داشت و به همکاری با چین روی‌ می‌آورند.

تاریخ اثبات کرده که آمریکایی‌ها توانایی قوی‌ای در متقاعد کردن متحدان خود دارند، در دوران شروع تحریم‌های آمریکا علیه کمپانی هوآوی، دولت انگلستان تمایلی به تحریم کردن هوآوی نداشت، اما در نهایت با خواسته‌های ایالات متحده موافقت کرد.

تشدید تحریم‌ها

منابع آگاه خبری می‌گویند که معاون وزیر بازرگانی آمریکا قرار است قبل از شروع دسامبر به هلند سفر کند و در این سفر مقامات هلندی را نسبت به اجرای این تحریم‌ها متقاعد کند.

ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی
^شرکت‌های آمریکایی

با متحد شدن آمریکا و متحدانش، صنعت فناوری و نانو فناوری چین ضربه‌های بسیاری را تجربه خواهد کرد و ادامه فعالیت‌های تجاری‌اش با مشکل مواجه می‌شود و از طرفی یکی از بزرگترین واردکننده‌های قطعات و تراشه‌های صنعتی از آمریکا، چین بوده است.

با ادامه تحریم‌ها ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی واقعه‌ای چون مشکلات مالی و اقتصادی سال‌های گذشته آمریکا به تاریخ آن اضافه می‌کند و همچنین بورس ایالات متحده را دچار تزلزل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با ضرر میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید