0

ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون | آموزش سه روش اصلی

تصویر پیدا نشد !
بازدید 34

[ad_1]

چطور مکالمات کلاب هاوس را ذخیره کنیم؟

کلاب هاوس یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبتا جدید است که در هر ساعتی از شبانه‌روز، مکالماتی جذاب در آن برقرار است. این مکالمات می‌توانند درباره هر چیزی باشند. فرقی ندارد که می‌خواهید درباره آخرین تحقیقات بر روی مریخ صحبت کنید و یا این که درباره خرید یک کیف از دیگران مشورت بگیرد، درهرصورت کلاب هاوس می‌تواند بستر خوبی برای ارتباطات صوتی شما باشد. حال ممکن است که بنا به دلایل مختلفی به ضبط صدا در کلاب هاوس احتیاج پیدا کنید. این امکان به‌صورت رسمی در خود اپلیکیشن کلاب هاوس وجود ندارد، اما با استفاده از برخی ترفندها ممکن است. اگر می‌خواهید با ترفندهای ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون آشنا شوید، در این مطلب با پیشگامیت همراه باشید.

چرا ضبط صدا در کلاب هاوس پرطرفدار است؟

مکالماتی که در کلاب هاوس انجام می‌شوند، تنها در همان لحظه در دسترس هستند و بعد از گذشت فقط یک ثانیه، برای همیشه از دسترس کاربران خارج می‌شوند. با این حال ممکن است که افراد به صحبت‌هایی که وجود داشته‌اند، نیاز پیدا کنند. فرقی ندارد که با چه هدفی می‌خواهید صدای روم‌های کلاب هاوس را ضبط کنید، اگر این کار را انجام دهید صدای مورد نظر را از دست نخواهید داد. صداهای ضبط شده در کلاس هاوس می‌توانند سرگرم‌کننده، جذاب، آموزشی، خبری و … باشند که ذخیره آن‌ها برای افراد بسیار مهم است. پس به همین خاطر است که می‌خواهیم نحوه ضبط صدا در کلاب هاوس  آیفون و اندروید را به شما آموزش دهیم.

آیا ضبط صدا در کلاب هاوس قانونی است؟

قبل از این که به سراغ ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون برویم، باید بدانیم که آیا ضبط صدا در کلاب هاوس قانونی است یا خیر. در قوانین نرم‌افزار کلاب هاوس نوشته شده است که کاربران حق ندارند صدای یکدیگر را ضبط کنند و آن را انتشار دهند. کاربران کلاب هاوس نیز این قوانین را در هنگام ایجاد حساب کاربری، می‌پذیرند. کلاب هاوس به کاربران اجازه می‌دهد که از افرادی که صدایشان را ضبط کرده‌اند، شکایت کند. در واقع این یک حق قانونی است که در قرارداد ایجاد حساب کاربری کلاب هاوس، درج شده است. اما در چنین شرایط چه کاری می‌توان انجام داد؟

در چنین شرایطی می‌توانید از کاربران اجازه بگیرید تا صدای آن‌‎ها را ذخیره کنید. با کسب اجازه از کاربران، دیگر مشکلاتی قانونی برای شما پیش نخواهد آمد. همچنین اگر صدای کاربری را ضبط کردید، اما اجازه‌ای دریافت نکردید، می‌توانید این صدا را پیش خود نگه دارید، اما اجازه ندارید که آن را در سطح اینترنت به اشتراک بگذارید.

 

آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون

اگر همچنان این مطلب را می‌خوانید، قطعا تصمیم محکمی برای ضبط صدای کلاب هاوس دارید. همان‌طور که گفته شد ضبط صدای کلاب هاوس نیازمند انجام برخی ترفندها است. این ترفندها در دستگاه IOS و اندروید دارای تفاوت‌ها هستند. در ادامه روش‌های کارآمد ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون را جداگانه بررسی می‌کنیم.

ضبط صدای کلاب هاوس در آیفون

 ضبط صدای کلاب هاوس در گوشی‌های آیفون بسیار ساده است. برای انجام این کار می‌توانید از قابلیت ضبط تصاویر صفحه‌نمایش (Screen Recording) استفاده کنید که به‌صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های آیفون قرار دارد. با استفاده از Screen Recording می‌توانید صدا و تصویر روم‌های کلاب هاوس را با کیفیت بالایی ذخیره کنید. برای انجام این کار باید در ابتدا Screen Recording را به منوی اصلی دستگاه اضافه کنید. برای افزودن Screen Recording به منوی اصلی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا وارد Settings دستگاه خود شوید
  • در بخش SEARCH عبارت Screen Recording را جستجو کنید و وارد این بخش شوید
  • حالا بر روی گزینه + کلیک کنید تا این ابزار به منوی دستگاه شما افزوده شود
  • با انتخاب آیکون سه‌خط نیز می‌توانید کیفیت صدا  و تصاویر را به‌دلخواه تنظیم کنید

پس از فعال‌سازی Screen Recording حالا باید به سراغ ضبط صدا در کلاب هاوس بروید. حال تنها کافی است که به روم موردنظر خود در کلاب هاوس بروید و از داشبورد بالای صفحه، بر روی آیکون Screen Recording و سپس گزینه STAST Recording کلیک کنید تا ضبط صدا در کلاب هاوس آیفون، آغاز شود. 

آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید با استفاده از Xrecorder 

در بیشتر تلفن‌های اندرویدی یک ابزار پیش‌فرض برای ضبط صدا و تصاویر وجود ندارد. بنابراین کاربران تلفن‌های اندروید باید به سراغ استفاده از یک ابزار جداگانه بروند. در سطح اینترنت می‌توانید ابزارهای متعددی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند صدا و تصویر موبایل اندروید خود را ذخیره کنید. یکی از برترین  ابزارهایی که برای ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید وجود دارد، اپلیکیشن  Xrecorderاست. این نرم‌افزار به‌صورت رایگان در دسترس قرار دارد و دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است. برای استفاده از این نرم‌افزار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از نصب Xrecorder، میان‌بر این نرم‌افزار بر روی صفحه ظاهر می‌شود
  • وارد نرم‌افزار کلاب هاوس و روم ورد نظر خود شوید
  • بر روی آیکون Xrecorder که به‌صورت شناور بر روی صفحه است، کلیک کنید
  • گزینه رکورد را انتخاب کنید
  • برای توقف ضبط نیز آیکون مربعی‌شکل را انتخاب کنید 
  • حالا فایل‌های ضبط‌شده در گالری دستگاه شما قرار دارند

نرم‌افزار Xrecorder یکی از هزاران نرم‌افزار رایگانی است که می‌توانید به‌راحتی دریافت کنید. این نرم‌افزار در تمامی سایت‌های معتبر از جمله گوگل پلی موجود است. در صورت دسترسی نداشتن به گوگل پلی نیز می‌توانید این نرم‌افزار کاربردی را از سایت‌های داخلی دانلود و نصب کنید. البته توجه داشته باشید که نسخه اصلی را نصب کنید و به سراغ نسخه‌های جایگزین یا غیررسمی نروید.

ضبط صدای کلاب هاوس با نرم‌افزار AZ Screen Recorder

یکی دیگر راه‌های ضبط صدا در کلاب هاوس در اندروید استفاده از نرم‌افزار AZ Screen Recorder است. نرم‌افزار AZ Screen Recorder را می‌توان در دستگاه‌های اندرویدی و IOS به شکل رایگان نصب کرد. کاربران به‌سادگی می‌توانند از نرم‌افزار AZ Screen Recorder استفاده کنند، چرا که این نرم‌افزار دارای یک داشبورد بسیار ساده است که استفاده از آن حتی به دانستن زبان احتیاجی ندارد. پس از نصب این نرم‌افزار و دادن دسترسی به آن، یک آیکون بر روی صفحه‌نمایش ایجاد می‌‎شود. نرم‌افزار AZ Screen Recorder را می‌توانید به‌سادگی از گوگل پلی و اپل استور دانلود نصب کنید. سایت‌های داخلی نیز نسخه IOS و اندروید این نرم‌افزار را منتشر می‌کنند.

برای استفاده از نرم‌افزار AZ Screen Recorder تنها کافی است که وارد کلاب هاوس شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد روم مورد نظر شوید
  • داشبورد بالای صفحه را به سمت پایین بکشید
  • گزینه RECORD را انتخاب کنید تا ضبط صدا و تصویر شروع شود
  • برای اتمام ضبط نیز از گزینه PAUSE استفاده کنید که در داشبورد بالای صفحه وجود دارد

ضبط صدای کلاب هاوس؛ فرصتی برای تولید محتوای جذاب

در این مطلب سعی کردیم تا برترین روش‌های ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم. با استفاده از هرکدام از این روش‌ها می‌توانید به‌‎سادگی صدای روم‌های مختلف را در کلاب هاوس ذخیره کنید. در شبکه‌های مجازی با ذخیره این صداها می‌توانید محتواهای جذابی تولید کنید که طرفداران بسیاری دارند. البته باید توجه داشته باشید که لازم است، قبل از انتشار یک فایل صوتی در سطح اینترنت از صاحب آن اجازه بگیرید تا دچار مشکلات قانونی نشوید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید